تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815579367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اضافه وزن و چاقی مهمترین پیامدهای مصرف این نوع مواد!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: اگر به تغذیه سالم فکر می کنید بهتر است از مصرف مواد قندی پرهیز کنید و در منوی غذایی تان مصرف آن ها را کاهش دهید دیابت،اضافه وزن و چاقی مهمترین پیامدهای مصرف مواد قندی هستند.
اضافه‌ وزن و چاقی مسئول تغذیه‌ مرکز بهداشت شهرستان تاکستان گفت: زندگی سالم‌تر با مصرف کمتر مواد قندی حاصل می‌شود و بزرگسالان و کودکان چاق، بیشتر در خطر ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان پستان و بیماری‌های مفصلی هستند.
زهرا زینلی ، اظهار کرد: برای پیشگیری از اضافه‌ وزن و چاقی  ، قند و شکر مصرفی در برنامه‌ غذایی روزانه باید کمتر از شش قاشق چایخوری باشد که این مقدار شامل قند پنهان در مواد خوراکی مثل عسل، مربا، بستنی، نوشابه و آبمیوه، شیرینی و شکلات هم می‌شود.
وی افزود: بسیاری بر این عقیده‌اند که مصرف شیرینی بعد از صرف غذا (به‌ویژه غذای چرب) باعث هضم آن می‌شود؛ درحالی‌که مصرف شیرینی در این مواقع کار معده را سنگین کرده و از طرفی باعث جذب کامل موادغذایی شده و منجر به اضافه‌ وزن و چاقی می‌شود.
زینلی تصریح کرد: بسیاری از افراد نیز معتقدند تا زمانی که شیرینی و مواد قندی نخورند، قدرت انجام کاری را ندارند و افت قند خون پیدا می‌کنند، درحالی‌که بدن، خود قند خون را تنظیم می‌کند.کارشناس مسئول تغذیه‌ مرکز بهداشت شهرستان تاکستان اضافه کرد: مصرف مقادیر زیاد قند و شکر، سمومی را در بدن تولید می‌کند که باعث تخریب سلول‌ها و افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.
وی هشدار داد: مصرف زیاد قند و شکر باعث عدم تعادل هورمونی بدن و آسیب به غدد داخلی مثل غدد فوق کلیوی و لوزالمعده می‌شود که میزان قند خون را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. مصرف زیاد مواد قندی در زنان موجب تشدید علائم اضطراب، ترس، کج‌خلقی، خستگی مزمن و افزایش علائم سندروم پیش از قاعدگی می‌شود.
کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان تاکستان در پایان اضافه کرد: مصرف زیاد موادقندی، کاهش وزن در افراد چاق را دچار مشکل می‌کند، زیرا با مصرف زیاد موادقندی و شیرین، سطح انسولین خون بالا می‌رود که این خود منجر به افزایش ذخیره‌ کربوهیدرات و چربی بدن و در نتیجه اضافه‌ وزن و چاقی  خواهد شد.ایسنااخبار مرتبط :8 راه جادویی برای چاقی طبیعی صورتمناسب‌ترين راه درمان چاقيعلت چاقی مردان پس از ازدواج!


چهارشنبه 16 دی 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن