تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816854488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر اساس اولویت‌ها با تخلفات محیط زیستی برخورد می‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: واکنش فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به گزارش مهر از قاچاق حیات وحش:
بر اساس اولویت‌ها با تخلفات محیط زیستی برخورد می‌کنیم

کراپ‌شده - قاچاق حیات وحش


شناسهٔ خبر: 3018800 - چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
جامعه > محیط زیست

یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پاسخ به گزارش مهر مبنی بر فروش حیوانات خاص و غیرمجاز در شهر تهران گفت: علیرغم محدودیت‌های قضایی و امکانات اندک، با متخلفان برخورد می‌کنیم. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز ناخرسندی از بی‌مهری برخی فعالان محیط زیست به تلاش‌ها و زحمات این یگان، گفت: ما در یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با مجموعا چهار نیرو فعالیت می‌کنیم. با وجود بحث گستردگی مناطق چهارگانه، با همین تعداد نیرو بازدید از مناطق استان تهران، انجام می‌شود و به هر صورت حفظ عرصه‌های طبیعی اولویت ماست.  

نقی میرزاکریمی با بیان این که تهران مرکز قاچاق حیات وحش است و بیشترین تخلفات در شهر تهران انجام می‌شود افزود: در یک سال گذشته یگان حفاظت شهر تهران را فعال کردیم و در این زمینه کشفیات خوبی هم داشتیم. همین دیشب یک مار پیتون را کشف کردیم که درحال حاضر مار پيتون تحويل كلينيک حيات وحش پرديسان شده و پرونده در حال بررسی است و در صورت نداشتن مجوزات لازم به مراجع قضايی معرفی خواهد شد. وی با اشاره به فروشگاهی که یکی از فعالان حیات وحش در گفتگو با مهر از فروش حیوانات خاص در آن خبر داده بود، گفت: این فعال محیط زیست در گزارش خود مکان فروشگاه را دقیق اعلام نکرده است و در خبر هم نوشته است که مجوزهای محیط زیست را دارد. اگر آن طور که خود ایشان اعلام کرده‌اند مجوزهای محیط زیست را داشته باشد که دیگر اصلا بحث تخلف مطرح نیست.

میرزاکریمی در پاسخ به نحوه برخورد با مراکز مجاز نگهداری حیات وحش توضیح داد: اگر مراکز و فروشگاه‌ها مجوز داشته باشند کارشناسان محیط زیست ماهیانه از محل‌های نگهداری حیات وحش بازدید می‌کنند، گزارش کارشناسی تهیه می‌کنند و گزارش را پیگیر می‌شوند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره خرید و فروش حیات وحش روی فضای مجازی تاکید کرد که خرید و فروش و به طور کلی تخلف در فضای مجازی و هرجای دیگر را پیگیر هستیم. میرزاکریمی با اشاره به کشفیات و موفقیت‌های یگان حفاظت محیط زیست در این زمینه گفت: ما هفته گذشته که در تعطیلات تمام وقتمان را گذاشتیم و کار شناسایی را انجام دادیم و ۴۸ ساعت در عملیات بودیم، توانستیم بزرگترین باند قاچاق پرندگان شکاری را که بی‌اندازه مهم بود کشف کنیم. وی با بیان این که «متاسفانه تمامی این پرندگان باارزش، با پلک‌هایی دوخته شده در پارچه پیچیده شده بودند تا در جریان انتقال به استان‌های جنوبی و سپس فروخته شدن به متقاضیان در کشورهای حاشیه خلیج فارس آسیبی به خود نرسانند» تصریح کرد: در بسیاری از موارد مشابه، عفونت شدید به از دست دادن قدرت بینایی حیوان منجر می‌شود اما پرندگان توقیف شده سریعا توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان منتقل شدند و بخیه های پلکشان گشوده شد که خوشبختانه دامپزشک مرکز بازپروری پردیسان پس از معاینات اولیه، به این نتیجه رسید که پلک این پرندگان به تازگی دوخته شده و جز مواردی از عفونت حاشیه پلک، آسیب جدی به چشم آنها وارد نشده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این که «همین فعال حیات وحشی که گفته من اعلام می‌کنم اما محیط زیست اقدامی نمی‌کند» افزود: حتی در یک مورد ما پوست ببر را از طریق ایشان کشف کردیم. خود ایشان به عنوان خریدار آمد و توانستیم این پوست ببر را در شهر تهران کشف کنیم اما در چند مورد هم به ما از خرید و فروش توله شیر خبر دادند سر قرار رفتیم و حتی در مترو یک نفر را حین قرار دستگیر کردیم ولی شیری وجود نداشت یا دست کم شیر را سر قرار نمی‌آوردند. یا یک بار هم در فضای مجازی قرار گذاشتیم که به ما شیری را تحویل بدهند و قرارمان در فلکه اول تهرانپارس بود اما نیاوردند. وی با تاکید بر این که ما همواره پیگیر و آماده دریافت این موضوعات هستیم گفت: الان هم اگر مستنداتی هست به اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گزارش بشود چرا که ما برای هر خبری نمی‌توانیم دستور قضایی بگیریم و وارد شویم. باید روی خبر کار شود، مستند بشود و بعد اگر در منزل باشد باید دستور قضایی لازم را اخذ کنیم و با هماهنگی مراجع قضایی وارد بشویم.

میرزاکریمی در پایان با بیان این که ما با وجود محدودیت نیرو و امکانات کشفیات قابل توجهی داشته‌ایم که رسانه‌ای هم شده است گفت: مردم و فعالان محیط زیست می‌توانند برای گزارش تخلفات در حوزه شهر تهران با شماره ۸۸۸۲۴۵۱۳ اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران یا شماره‌های ۷۷۳۵۵۷۸۱-۳ اداره کل محیط زیست استان تهران تماس بگیرند و اخبارشان را اعلام کنند تا ما با متخلفان برخورد کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن