تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819219282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید ثروت از طریق شرکت‌های دانش بنیان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تولید ثروت از طریق شرکت‌های دانش بنیان
تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری به منظور تجاری ساختن ایده‌ها از نخستین کارهای جدی است که در کشور به منظور عملی شدن تبدیل نوآوری‌ها به تکنولوژی صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۵۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ - 06 January 2016


تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری به منظور تجاری ساختن ایده‌ها از نخستین کارهای جدی است که در کشور به منظور عملی شدن تبدیل نوآوری‌ها به تکنولوژی صورت گرفته است. به گزارش «تابناک اقتصادی»، اقتصاد دانش بنیان، نظام اقتصادی است که در آن، تولید و کاربرد دانش منشأ اصلی ایجاد ثروت محسوب میشود. کارایی این نظام اقتصادی مستلزم تعریف ساز و کارها و شناخت عوامل مؤثر بر تولید و بکارگیری دانش است که از ارتباط این عوامل با یکدیگر، زمینه افزایش عملکرد سایر بخش ها نیز فراهم میشود. شرکت‌های دانش بنیان به عنوان حلقه واسط بین ایده و تکنولوژی و موتور محرکه اقتصاد دانش بنیان محسوب می شوند که می‌توانند ایده‌ها را در مسیر رسیدن به تکنولوژِی هدایت کنند ضمن اینکه گاهی اوقات خود همین شرکت‌ها هم می‌توانند ایده خودشان را به تکنولوژِی تبدیل کنند. معاون علمي فناوري رئيس جمهور در همايش الزامات اقتصاد مقاومتي بر پايه اقتصاد دانش بنيان با اشاره به اجراي قانون حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان در کشور و وجود 2 هزار شرکت دانش بنيان گفت:‌ 7 هزار و 500 ميليارد تومان فروش محصولات اين شرکت‌ها بوده است. ‌سورنا ستاري افزود: از لحاظ تعداد دانشجو چهارم دنيا هستيم و از لحاظ تعداد مهندسان نيز رتبه چهار توليد مهندس در دنيا را داريم. وي با اشاره به رشد بودجه معاونت علمي فناوري دولت در سال آينده گفت: اقتصاد دانش بنيان معني مشخصي دارد و بايد در نظر داشته باشيم شرکتي ممکن است الان دانش بنيان باشد اما چهار سال آينده به علت تغيير وضع علمي، دانش بنيان نباشد که اين از خصوصيت نوآوري است. یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و پیش‌نیاز تحقق استراتژی شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌ انسانی خلاق، نوآور و دانشی است که با توجه به ترکیب جمعیتی کشور ایران و جمعیت بالای جوانان تحصیل‌کرده و نیروی انسانی به عنوان باارزش‌ترین سرمایه کشور، باید مورد توجه قرار گیرد و بدین‌ترتیب، با توانمند کردن و تشویق و زمینه‌سازی فعالیت آنان در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، ضمن کمک اساسی به تحقق اقتصاد مقاومتی، کشور توان رویارویی با هرگونه تهدید اقتصادی را خواهد داشت. بی تردید دسترسی به اهدافی چون جایگاه برتر اقتصادی، رقابت مند شدن اقتصاد و رشد و توسعه پایدار و پرشتاب، مستلزم درک شرایط محیطی اقتصاد نوین و توجه به شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از ملزومات آن است؛ زیرا برنامه ریزی برای رشد و توسعه در اقتصاد نوین، بدون شناخت این محیط و شناسایی جایگاه کشور در آن و همچنین شناخت منابع جدید رشد و توسعه به هدف نخواهدرسید. باید گفت که با پیوند دانشگاه و صنعت توسط شرکت‌های دانش بنیان پاسخ و موضوع انشاهای قدیمی که "علم بهتر است یا ثروت"، بهتر روشن خواهد شد.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن