تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821073908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش گروه های کارگری برای واقعی کردن دستمزد


واضح آرشیو وب فارسی:پول نیوز: در جلسه کارگروه سه جانبه ملی که اخیرا برگزار شد، نمایندگان گروههای کارگری، کارفرمایی و دولت نسبت به افزایش قدرت خرید کارگران و تعریف سبد هزینه خانوارهای کارگری اتفاق نظر داشتند.
پول نیوز - در حالی که همه ساله تعیین مزد کارگران از ماده 41 قانون کار تبعیت می کند اما مقامات کارگری می گویند هنگام تصویب رقم دستمزد به دلیل برخی مصلحت اندیشی های ناشی از شرایط اقتصادی و ناتوانی کارفرماها در پرداخت، افزایش حداقل مزد کارگران همواره کمتر از نرخ تورم به تصویب رسیده است.
مقامات کارگری تاکید دارند که حقوق و دستمزد کارگران تنها در چارچوب تبصره های 1 و 2 ماده 41 قانون کار امکانپذیر است و خارج از این چارچوب پذیرفته شده نیست.
بر اساس تبصره یک ماده 41 قانون کار تعیین دستمزد باید به تناسب نرخ تورم صورت گیرد با این حال فعالان کارگری می گویند هنگام تعیین دستمزد هیچگاه نرخ واقعی تورم لحاظ نمی شود و بین آنچه کارگران در جامعه می بینند و آنچه در زندگی خود لمس می کنند تفاوت بسیاری هست.
از سوی دیگر تبصره دو ماده 41 قانون کار توجه به سبد معیشت خانوار کارگری را به عنوان یکی دیگر از ملاک های تعیین مزد مدنظر دارد؛ موضوعی که در چند سال گذشته با توجه به افزایش هزینه های زندگی، شرایط اقتصادی کشور، رکود و تحریم های خارجی، تاکید مقامات کارگری در افزایش قدرت خرید ... [ مشاهده متن کامل خبر در پول نیوز ]

چهارشنبه ، ۱۶دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پول نیوز]
[مشاهده در: www.poolnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن