تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802750476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگيري: بيكاري بزرگ‌ترين معضل كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جهانگيري: بيكاري بزرگ‌ترين معضل كشور است
وزير جهادكشاورزي خودكفايي در توليد گندم را وعده داد/ معاون اول رئيس‌جمهور مهم‌ترين مشكل اقتصاد را معضل بيكاري دانست و گفت: كسري بودجه دولت بايد از منابع خارجي تأمين شود و دراين ميان فقط سرمايه‌گذاري خارجي مي‌تواند راهگشا باشد.
نویسنده : بهناز قاسمی 


معاون اول رئيس‌جمهور مهم‌ترين مشكل اقتصاد را معضل بيكاري دانست و گفت: كسري بودجه دولت بايد از منابع خارجي تأمين شود و دراين ميان فقط سرمايه‌گذاري خارجي مي‌تواند راهگشا باشد.
سهم 22 تا 28 درصدي بخش كشاورزي در توليد ناخالص داخلي – دارا بودن 25 درصد سهم اشتغال - تأمين بيش از 94 درصد نيازهاي غذايي و بيش از 15 درصد از صادرات غيرنفتي اهميت بخش كشاورزي را در توسعه اقتصادي كشور بيش از پيش نمايان مي‌كند. اما هنوز مزيت‌هاي كشاورزي به طور كامل دركشور مديريت نمي‌شود و عرصه‌هاي تازه براي ارتقا و توسعه فعاليت‌هاي كشاورزي در ايران همچنان پابرجاست.
به گفته كارشناسان، نابساماني بخش توليد هميشه چالش اساسي است، بازار محصولات كشاورزي بعد از توليد ساماندهي خوبي ندارد و اختلاف بين قيمت توليد‌كنندگان و مصرف‌كننده به زيان كشاورزان و سود دلالان غيراقتصادي است. علاوه بر اين سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي نيز كم است كه قدرت رقابت‌پذيري را از كشاورزان در بازار ملي صادراتي گرفته، بايد تزريق سرمايه به بخش توليد براي تحقق اقتصاد مقاومتي در اولويت باشد. روز گذشته مراسم تقدير از كشاورزان نمونه برگزار شد و وزير جهاد كشاورزي در اين مراسم از سرمايه‌گذاري اندك در اين بخش سخن گفت و وعده خودكفايي در توليد گندم را داد. معاون اول رئيس‌جمهور نيز كه در اين مراسم سخن مي‌گفت، مانند هميشه از چالش‌هاي اقتصاد كشور و معضل بيكاري خبر داد و بدون اينكه از مشكلات فعلي بخش كشاورزي حرفي بزند از تدوين برنامه ششم و نياز كشور به سرمايه‌گذاري خارجي سخن گفت و افزود: جمعيت جوان ايران زياد است، اما اين امر بايد به عنوان يك فرصت تلقي شود و اگر نتوانيم مشكلات جوانان را حل كنيم اين فرصت مي‌تواند به تهديد تبديل شود.
اسحاق جهانگيري با اشاره به اينكه در جلسه روز گذشته دولت بررسي برنامه ششم توسعه در دستور كار هيئت وزيران قرار گرفت، افزود: طي يك يا دو روزآينده اين برنامه نهايي مي‌شود. وي با اشاره به سياست‌هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب و الزام ايجاد رشد 8 درصدي در اقتصاد گفت:  از برنامه چشم‌انداز 20 ساله حدود 10 سال عقب هستيم.  وي درباره دلايل اين عقب‌ماندگي افزود: كشور راهي جز ايجاد مديريت صحيح ندارد. منابع و امكانات موجود با بر سر كار آمدن مديران ناكارآمد هدر مي‌رود و عزت يك ملت آسيب مي‌بيند.  جهانگيري تأكيد كرد: افزايش قدرت و عزت يك ملت به پول و منابع طبيعي و امكانات نيست بلكه مديريت صحيح در آن تأثير دارد و يك مديريت صحيح تمام منابع را براي رونق و توسعه و پيشرفت در يك مسير مشخص قرار مي‌دهد.
 معاون اول رئيس‌جمهور گفت: براي رشد 8‌درصدي اقتصادي نيازمند افزايش 3 درصدي بهره‌وري هستيم و اين مهم تحقق شدني است، اما بايد سياستگذاري و فرهنگ‌گذاري شود.
  
نياز به ۸۰۰ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري خارجي
 جهانگيري يادآور شد: براساس محاسبات صورت گرفته براي به دست آوردن رشد 5‌درصدي نيازمند سرمايه‌گذاري 800 هزار ميليارد توماني هستيم.  اين مقام مسئول تأكيد كرد: براي تحقق اين امر بانك‌ها بايد 187 هزار ميليارد تومان منابع جديد به بخش سرمايه‌گذاري اختصاص دهند، اما اكنون مبالغ بسيار پاييني به اين بخش تزريق مي‌شود. جهانگيري در تكميل صحبت‌هاي خود افزود: بازار سرمايه نيز بايد 189 هزار ميليارد تومان سرمايه آورد. وي درباره بودجه عمراني دولت در سال‌جاري گفت: بودجه عمراني دولت بايد 70 هزار ميليارد تومان باشد، اما بودجه عمراني ما در سال‌جاري دولت حدود 30 هزار ميليارد تومان است و كسري 280 هزار ميليارد تومان داريم كه اين رقم را بايد از منابع خارجي تأمين كنيم. معاون اول دولت يازدهم افزود: تجربه ايران در اين‌باره در بهترين سال‌هاي استفاده از منابع خارجي است.
  
وعده جديد خودكفايي
همچنين وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه مي‌توانيم در توليد گندم به خودكفايي برسيم، گفت: توسعه گلخانه‌ها در دستور كار وزارت جهاد قرار دارد و سبب افزايش بهره‌وري در مصرف آب مي‌شود. محمود حجتي در همايش تجليل از كشاورزان نمونه با بيان اينكه اگر 5/4 ميليون تن در سال توليد گندم آبي داشته باشيم براي هميشه بيمه خواهيم شد، افزود: اگر از توليد در بخش كشاورزي حمايت شود هم توليد افزايش مي‌يابد و هم قيمت تمام شده كاهش خواهد يافت.
وي همچنين با بيان اينكه تا پايان سال ۱۵‌هزار هكتار از اراضي گندم تحت پوشش آبياري نواري قطره‌اي قرار مي‌گيرد، ادامه داد: ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي بسياري در كشور براي افزايش بهره‌وري و توليد در بخش كشاورزي وجود دارد.
وي گفت: با اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي مي‌توان در مصرف آب شاهد افزايش بهره‌وري در بخش كشاورزي بود كه يكي از مهم‌ترين آنها استفاده از آخرين دستاوردهاي روش‌هاي نوين آبياري است. وزير جهاد كشاورزي اضافه كرد: ‌در سال زراعي ۹4-۹3 براي نخستين بار در كشور طرح نواري آبياري قطره‌اي در حدود ۳۰۰ هكتار از اراضي گندم اجرا شد كه با توجه به نتيجه مطلوب، اين طرح در سال زراعي ۹5-۹4 در سطح ۱۵‌هزار هكتار از اراضي گندم اجرا مي‌شود.
حجتي تأكيد كرد: استفاده از روش آبياري نواري علاوه بر كاهش مصرف قابل توجه آب، عملكرد توليد را بيش از دو برابر افزايش مي‌دهد.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه مصرف آب در گلخانه‌ها 8 تا ۱۰ درصد روش‌هاي عادي است، ابراز اميدواري كرد سالانه بين ۲ تا ۳هزار هكتار توسعه گلخانه داشته باشيم. حجتي افزود: در بخش باغباني مزيت ويژه‌اي داريم و مي‌توانيم با اتكا به توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي موجود، تراز غذايي كشور را كه در سال ۹۲ منفي ۸ ميليارد دلار بود، افزايش دهيم و تراز بازرگاني را به تعادل برسانيم. در پايان اين مراسم، ۶۹ نفر از كشاورزان نمونه و افرادي كه در امر توليد دام، محصولات باغي، منابع طبيعي و شيلات طي سال كشاورزي 94ـ93 توانسته‌اند كيفيت توليد محصولات را ارتقا داده و آن را افزايش دهند، با حضور جهانگيري و حجتي وزير جهاد كشاورزي لوح تقدير دريافت كردند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن