تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805642686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعایت انصاف و جوانمردی؛ دلیل پویایی هر جشنواره


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رعایت انصاف و جوانمردی؛ دلیل پویایی هر جشنواره
علی اکبر ثقفی کارگردان سینما معتقد است برگزاری جشنواره مطلوب به مدیریت خوب و انصاف و جوانمردی بستگی دارد.
علی‌اکبر ثقفی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت جشنواره فیلم فجر گفت: معتقدم که کیفیت هر چه بهتر در برگزاری جشنواره، نتایج مثبت‌تری برای سینمای ایران خواهد داشت. پس چه خوب می‌شود که مدیران جشنواره، هیات انتخاب و داوری، عادلانه و بر اساس قوانین وضع شده اقدام کنند تا فیلم‌هایی که پتانسیل بیشتری دارند، به طور دقیق و منصفانه قضاوت شوند. بخصوص آثار جوان‌های فیلمساز؛ چرا که آنها با فراز و نشیب‌ها و سختی‌های فراوان فیلم می‌سازند و قصد ورود به سینما برای به چرخش درآوردن چرخه آن را دارند.


رعایت انصاف و جوانمردی؛ دلیل پویایی هر جشنواره



وی افزود: افرادی که بخش‌های مختلف برگزاری جشنواره از مدیریت تا هیات انتخاب و داوری... دست آنهاست، باید کسانی باشند که اول در کار خود به نحوه مدیریت و تخصص به عنوان کارشناس به خوبی واقف باشند. سینما را بشناسند و در جهت بالا بردن سطح کیفی فیلمسازی و جشنواره نسبت به سال‌های قبل از خود گام‌های رو به جلو بردارند، نه اینکه درجا بزنند و یا به سال‌های قبل رجوع کنند. در این صورت خدای ناکرده به فیلمسازی و برگزاری جشنواره‌ای درخور سینمای ایران لطمه می‌زنند.


وی ادامه داد: متولیان و مسئولان سینمای ایران و برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر باید توجه کنند که صنعت سینما مانند تابلوی نقاشی، شعر، رودخانه و یا دریا جریان دارد و نمی تواند مختص عده‌ای خاص باشد و فقط از گذشته وام بگیرد. بلکه به جوان‌های مستعد، پر انرژی، با استعداد نیاز دارد و با استفاده از آن‌ها می‌تواند نوآوری به وجود آورد و سینما را به پویایی هرچه بیشتر نزدیک کند.


رعایت انصاف و جوانمردی؛ دلیل پویایی هر جشنواره



ثقفی با بیان این مطلب که عدالت، انصاف و جوانمردی در همه عرصه‌ها بخصوص بین متولیان فرهنگی در جهت اجرای برنامه‌ها حرف اول را می‌زند، گفت: انصاف، عدالت و جوانمردی عواملی است که باید غیر از مسائل فرهنگی سینما و جشنواره، در همه جا و همه صنفی رعایت شود. البته چون جامعه فرهنگی به خاطر موقعیتی که دارد، بیشتر به چشم می‌آید؛ پس ناعدالتی در آن بیشتر دیده می‌شود، عدالت یعنی هر چیز سر جای خود باشد. پس با این تفاسیر می‌توان گفت با رعایت انصاف، عدالت و جوانمردی در سینما جلوی افرادی که حس بالا نشینی دارند و با رانت فیلمسازی می‌کنند و فیلمشان به نتیجه خوبی هم نمی‌رسد، گرفته می‌شود و راه برای کسانی که با رنج و زحمت در بخش خصوصی با مشکلات فراوان آثاری ارائه می‌دهند، باز می‌شود.

کارگردان «هلن» درباره تغییر زود هنگام دبیران جشنواره فجر در سالهای گذشته بیان کرد: تغییر زود هنگام مشکلی ندارد؛ اما به این شرط که فرد منتخب نوآوری، درایت، خلاقیت و اخلاق مدار باشد و مانند ابر و باران عمل کند؛ نه اینکه محافظه کار باشد و با شنیدن نام‌ها دست و پای خود را گم کرده و ترس وجودش را فرا گیرد و در اعمال قوانین ثبات نداشته باشد که در این صورت لطمه زننده خواهد شد.

ثقفی ادامه داد: حمایت مدیران از فیلم‌های خوب، ایجاد فضایی سالم بر اساس اجرای قوانین منصفانه ، ایجاد مهر و محبت بین اهالی سینما وظیفه اصلی متولیان برگزاری جشنواره فیلم فجر است.

این کارگردان تصریح کرد: جشنواره فجر جشنی ملی است که ما فیلم های خود را برای رونق بخشیدن به آن می سازیم و ارائه می دهیم. پس اگر فضایی سالم بر آن حکم فرما باشد، زیباتر می شود. اگر بر اساس خود بزرگ بینی و تبعیض قائل شدن بین فیلمسازان صورت بگیرد، عواقب خوبی به دنبال نخواهد داشت که در این خصوص می توان به این بیت شعر تکیه زد:

نه عمر خضر بماند و نه ملک اسکندر
نزاع بر سر این جهان دون مکن درویش


رعایت انصاف و جوانمردی؛ دلیل پویایی هر جشنواره



ثقفی اظهار داشت: ما به عنوان جامعه فرهنگی باید نمونه یک شهروند خوب باشیم و قدر مخاطب و مردم خود را بدانیم و با فعالیت‌های مثبت خود جامعه هنری پاک و سالمی را ایجاد کنیم.

این کارگردان در مورد مخفی ماندن نام هیات انتخاب جشنواره فجر امسال بیان کرد: هر جشنواره‌ای آداب و قوانین خودش را دارند. پس به طور قطع مسئولان برگزار کننده آن اهداف را در این زمینه دنبال می‌کردند. به نظر من می تواند جذاب باشد و از بروز حواشی احتمالی جلوگیری کند.

ثقفی در پایان صحبت های خود در خصوص ویژگی فیلم «هلن» خاطرنشان کرد: «هلن» فیلمی اجتماعی است که به زندگی یک خانواده، دختر و مادر می‌پردازد و فکر می کنم با مخاطب ارتباط برقرار کند. این فیلم حرف روز طیف‌های مختلف جامعه است و ممکن است اتفاقات درون آن در خانواده، همسایه و... اطراف ما رخ دهد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.






۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن