تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821200404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حس بیش‌فهمی سبب بسیاری از مشکلات جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حس بیش‌فهمی سبب بسیاری از مشکلات جامعه است
نخستین اجلاس سالانه مربیان آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بعدازظهر یکشنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و ضمن سخنرانی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و از مربیان برتر و مدیران نمونه در سطح مناطق 22گانه تهران تقدیر به عمل آمد.
 
به گزارش شريان نيوز، مراسم نخستین اجلاس سالانه مربیان آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان ارسباران برگزار شد.
 
در این مراسم که ابتدا با برکت تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد،ابتدا دکتر عبدالرضا کردی مشاور رئیس و رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سخنان خود را آغاز و به تبیین برخی از اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز آموزش این سازمان از جمله توجه و برنامه ریزی برای رشد و ارتقای سطح فرهنگ مشارکت و فرهنگ همکاری اشاره کرد و از زحمات مربیانی که طی سال ها برای رشد فرهنگ و رشد آموزش تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.
 
 
 
 
 
سپس حجت‌الاسلام  والمسلمین حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهداف اصلی و اساسی این سازمان ودغدغه مهم مدیران گفت:ما همواره به دنبال پیشرفت و ارتقای هرچه بیشتر سطح آموزش بوده ایم و بر آن اصرار داریم چرا که موفقیت در آموزش قطعا بهترین نتیجه را در ارتقای فرهنگ بر اساس درک بهتر را در پی خواهد داشت.
 
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود:موضوع آموزش مردم از نکاتی است که همواره رئیس سازمان جناب آقای صلاحی روی آن تاکید ویژه داشته و دارند و آموزش مردم را همواره از حساس ترین وظایف در سازمان می دانند.
 
 
حجت الاسلام ناصری پور  با اشاره به هدف اصلی برگزاری این اجلاس گفت:بر این اساس و با تاکید ریاست محترم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان قصد دارد تا با برگزاری اولین اجلاس تجلیل و تقدیر از مربیان برتر، ضمن قدردانی و پاسداشت زحمات این عزیزان انگیزه ها را برای ارتقای سطح آموزشی در مناطق 22 گانه تهران افزایش دهد و با برنامه ریزی های درست و مدون به سمتی پیش برود که آموزش سرلوحه و آغاز رشد فرهنگی قرار گیرد.
 
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به  دغدغه اصلی رئیس سازمان را آموزش برشمرد و تصریح کرد:ریاست محترم سازمان جناب آقای صلاحی بر لزوم توجه ویژه به مسئله آموزش تاکید خاصی دارند و به این نکته معتقدند که مدیران ارشد سازمان حتی ریاست سازمان نیز نیاز به آموزش دارند.
 
 
حجت السلام ناصری پور عدم رسیدن به همه اهداف فرهنگی و آموزشی مورد نظر سازمان را عدم اجرای دقیق طبق برنامه ریزی ها بیان کرد و گفت:نیاز به آموزش یک امر ضروری و حیاتی است چرا که در برنامه های ارائه شده فرهنگی کشور ما، محتوا و برنامه ها بسیار عالی بوده است اما مشکل اصلی برای به ثمر رساندن آن عدم اجرای صحیح و درست برنامه هاست و در واقع باید بگویم مشکل اصلی در اجرا است.ما نباید به آموزش به چشم یک در آمدزایی نگاه کنیم باید بدانیم که این امر به رشد سرمایه های ملی خواهد انجامید و ما باید انسان متعالی را بسازیم و تحویل جامعه دهیم.
 
 
وی با اشاره به برنامه ریزی این سازمان برای ارتقای سطح رفتاری شهروندان افزود:ما باید درصدد تربیت شهروند مسئول، شهروند پاسخگو و شهروند مطلوب و اسوه که مورد نظر مقام معظم رهبری نیز هست باشیم و این مهم دست یافتنی نیست مگر با آموزش و آموزش یعنی ایجاد آگاهی و شناخت کافی و موثر. بر این اساس ما قصد داریم تا نهضت مهم و بزرگ آموزش عمومی شهروندان در راستای ارتقای سطح رفتاری را نیز به مرحله اجرا و عمل برسانیم.از جمله آموزش های مهم و اساسی در این نهضت آموزش هایی در بحث کسب رزق حلال، انصاف ، صبر و تحمل و غیره است.
 
وی در پایان ضمن اظهار امیدواری به آینده ای موفق در خصوص حل مسائل فرهنگی و آموزشی گفت:امیدوارم با برنامه ریزی های مدون و البته اجرای به موقع بتوانیم به اهداف مهم سازمان که ارتقای سطح فرهنگ با محوریت آموزش است، دست یابیم.
 
 
بعد از سخنان سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حضور میهمانان مراسم ضمن تقدیر از مربیان آموزشی گفت:باید عرض کنم از این که در جمع مربیانی نمونه، زحمتکش و با تعهد هستم بسیار خرسند و مسرور هستم. مربیان ما همواره بدون هیچگونه توقعی و با دلسوزی فراوان به مسائل آموزشی در حوزه تخصصی خود پرداخته اند.
 
 
 
وی افزود: نیاز به آموزش، یک نیاز بنیادی و ذاتی در انسان است و از بدو تولد هر فردی نیاز به آموختن دارد. هرانسانی که فکر کند به مرحله ای رسیده است که نیاز به آموزش و یادگیری ندارد، آن مرحله را باید مرحله باخت آن فرد نامید و روز بی نیازی او  از آموزش روز جهل اوست و اولین مربی در زندگی هر فرد "مادر" است. مربی که راه رفتن، گفتن، نوشتن و حتی خوابیدن را به انسان می آموزد.
 
 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هشدارهای روزمره زندگی را ناشی از عدم آموزش خواند و گفت:بسیاری از مشکلات موجود در جامعه نیز ناشی از همین عدم آموزش و حس بیش فهمی است. مشکلاتی که هریک از ما به نوعی در زندگی با آن دست به گریبان هستیم. از آداب و رفتارهای مردم تا ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی، همه به نوعی به عدم آموزش دقیق و صحیح مربوط می شوند.
 
 
 دکتر صلاحی ادامه داد:در قرآن کریم نیز همه انسان ها و حتی پیامبران نیز به آموزش توصیه و فرمان داده شده اند همچنان که پیغمبر مکرم اسلام به مشورت دستور داده شده اند و یا دستوراتی که شخص منظور قرآن در آن مشخصا ذکر شده است.
 
 
در مورد زنبورعسل که خداوند در قرآن می فرماید: (( از خدای تو به زنبور عسل وحی شد تا بالای بلندی خانه بسازد.)) و در واقع همه هستی و خلقت با آموزش به تعالی میرسد و این موضوع تشریفاتی و تبلیغاتی نیست.
 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان با اشاره به اصلی ترین دلیل کمبود ها گفت: به نظر بنده بیشتر مشکلاتی که باعث کاستی های ما در اجرای هرنوع فعالیتی در زندگی و عدم موفقیت و رضایتمندی ما میشود به دلیل عدم آموزش مناسب ما است و امیدوارم همه ما بیش از پیش به امر مهم آموزش توجه کنیم.
 
 
پس از سخنرانی دکتر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که با تشویق  فراوان حضار نیز همراه بود مراسم با تقدیر ریاست سازمان و معاونت فرهنگی از مربیان برتر و نمونه سازمان به شرح ذیل با اهدای لوح تقدیر به پایان رسید.
 
بهناز علیپور – مربی پژوهنده
 
محمدعلی علیقلی- مربی مسئولیت پذیر
 
صلاح الدین علامه زاده- مربی پیشگام در معرق
 
نصرالله فولادیانپور- مدرس قرآن
 
مریم محبی – مربی پویا
 
عظیم فلاح- مربی خلاق
 
زهرا طالب زاده – مربی اثربخش
 
زهرا عیسی ملکی – مربی منضبط
 
سید کمال موسوی (تندیس طلایی)- مربی برگزیده سال
 
مهرداد منصوری- مدیر برگزیده آموزش
 
رضا دوست علی و علیرضا زندوکیلی – مدیران موفق




تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن