تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803164352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد واکنش طلاب به شهادت آیت‌الله نمر/ «نمر»ها خمینی‌های دیگر دنیای اسلام هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
واکنش طلاب به شهادت آیت‌الله نمر/ «نمر»ها خمینی‌های دیگر دنیای اسلام هستند
همایش «بصیرت» طلاب و روحانیون استان تهران در حالی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد که فریاد «مرگ بر آل‌سعود خائن» طنین‌انداز بود و همگان اقدام عملی برای برخورد با این اقدام ددمنشانه آل‌سعود را خواستار بودند.

خبرگزاری فارس: واکنش طلاب به شهادت آیت‌الله نمر/ «نمر»ها خمینی‌های دیگر دنیای اسلام هستند

● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، همایش بزرگ علما، فضلا، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با عنوان همایش بصیرت به مناسبت حماسه 9 دی در شبستان مصلی امام خمینی (ره) صبح امروز یکشنبه 13 دی ماه با حضور آیت‌‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه تهران، حجج اسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و حبیب‌الله غفوری مدیر حوزه علمیه استان تهران و حضور گسترده طلاب و روحانیون برادر و خواهر برگزار شد. حین و قبل از شروع مراسم شعارهای «مرگ بر آل‌سعود خائن، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آمریکا، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده،ما همه سرباز توییم خامنه‌ای گوش به فرمان توییم خامنه‌ای» طلاب و روحانیون در فضای شبستان مصلای امام خمینی(ره) طنین‌انداز بود.  

  *آیت‌الله رشاد: شهادت شیخ نمر اعلام جنگ مشترک «اردوغان ـ سلمان» نامسلمان علیه پیروان اهل بیت(ع) است در ابتدای این مراسم پیام آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه تهران در پی جنایت به شهادت رساندن آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر از سوی رژیم منحوس  آل­ سعود خوانده شد، در بخشی از این بیانیه آمده است: این جنایت عظیم، از سویی عمق سرسپردگی سعودیان یهودی­‌تبار و صهیون­‌مرام به آمریکای جنایتکار را نشان داد، از دیگر سو ماهیت سفاک این رژیم دژخیم را آشکارتر ساخت، و از سوی سوم خیمه‌شب‌بازان رسوای مدعی دفاع از حقوق بشر غربی را رسواتر کرد. رئیس شورای حوزه‌های علمیه تهران  با بیان اینکه تقارن اعدام این روحانی مجاهد و چهل و هفت مسلمان مظلوم حجاز، با سال نو فرنگی و سفر اردوغان بی­خرد به ریاض امری تصادفی نیست، بیان می‌دارد: شهات شیخ شهید و این مسلمانان بی­ پناه، پیشکش عیدانه­ سعودیان تکفیری به اربابان کفرکیش، و اعلام جنگ مشترک «اردوغان ـ سلمان» نامسلمان علیه پیروان اهل بیت(ع) بود، این فاجعه­ هولناک، نخستین نتیجه­ نحس توافقات ننگین دو ژاندارم اصلی استکبار در منطقه، یعنی ترکیه­ خرفت ـ آل­‌سعود فاسد بود و در صورتی که اصحاب سیاست و دستگاه دیپلماسی کشور، واکنش درخوری در قبال این جنایت خونبار، نشان ندهند، باید در انتظار جنایات سهمگین‌­تری علیه پیروان اهل بیت(ع) در جهان بود.  

  این بیانیه با اشاره به اینکه شمارش معکوس فروپاشی نظام فرتوت سعودی سرسپرده آغاز شده است، می‌افزاید: شهادت شیخ نمر باقر النمر، روند سقوط سعودیان را شتاب خواهد بخشید. شاهان و شاهزادگان شکم‌باره­ شهوتران، به زودی تاوان خون این شهدا و یک میلیون شهیدی که از پیروان اهل بیت پیامبر(ص) طی دوازده سال اخیر در جای جای منطقه بر زمین ریخته است را خواهند پرداخت. *خون جوشنده نمر جاریست/ در قطیف و عوادی و احساء در ادامه حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی از طلاب شاعر، شعری را با عنوان «حمیره مشرقیه عشق» را برای حضار قرائت کرد که بخشی از آن در ادامه می‌آید: در قرن در قطیف در صنعا گشته برپا قیامتی دیگر چشم در راه ماندگان ظهور اینک اینک علامتی دیگر   داس داران زنجد آمده‌ اند در زمین خون یاسمن جاریست آشکار ز مکر آل یهود خون یحیی است کز یمن جاریست   شمر شب باقر النمر را کشت تا که بی‌سر شود خمینیون لیک از جوشش دماء شهید صد برابر شود خمینیون   خون جوشنده نمر جاریست در قطیف و عوادی و احساء می‌شود موج پر خروش و برد سلطه جائر سعودی را  

  *امروز شیخ نمرها خمینی‌های دیگر دنیای اسلام هستند در حاشیه این مراسم برخی طلاب به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون لزوم بصیرت و تأثیر شهادت آیت‌الله شیخ نمر در انسجام امت اسلامی پرداختند. حجت الاسلام نقی مهدوی‌خواه معاون امور طلاب و دانش آموختگان استان تهران با مهم توصیف کردن نقش راهبری طلاب و روحانیون در جامعه می‌گوید: طلبه با این اعتقاد می‌آید که پیشرو و رهبر جامعه با توجه به آموزه‌های دینی -که از قرآن و روایات استنباط کرده است- قرار گیرد و در همه مسائل سینه سپر می‌کند و در برابر دشمن، در مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد، کفر و الحاد پیشقدم است. وی می‌افزاید: وقتی به مقدسات و ارزش‌های ایران اسلامی اهانت شد و در محور این‌ها ولایت مورد اهانت قرار گرفت، طلاب و روحانیون وظیفه خود دانستند در برابر این جسارت‌ها و توهین ‌ها و بی‌احترامی به ارزش‌های اسلامی مبارزه کند، آن هم مبارزه اندیشه‌ای و تفکری تا مردم را به راه راست رهنمون سازد، اگر گروهی پذیرا نبودند و راه عناد و لجبازی را در پیش گرفتند،‌آن‌ها در مقابل آن‌ها با مشت کوبنده و محکم قرار خواهند گرفت و قطعاً از تمام مبانی اندیشه ای اسلام و مملکت اسلامی دفاع خواهند کرد. مهدوی‌خواه با تأکید بر اینکه اندیشه اسلامی در تفکرات روحانی و محوریت رهبری یک جامعه تبلور می‌یابد، بیان می‌دارد: نمونه آن امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و باقر النمر هستند که در جامعه اسلامی با توجه به تفکرات اسلامی و اندیشه اسلامی ارزش پیدا کرده‌ اند، چون استدلال آن ها منطقی، عقلانی و فطری و اسلامی است، بنابراین کسانی که فطرت الهی، خداجو و کمال‌جو دارند، در پشتوانه آن قرار گرفته‌اند،بنابراین اگر خدایی نکرده کسی یا کسانی بخواند به رهبرشان اهانت کند، امت هم در مقابله با استکبار به پشتوانه این رهبر به پا می‌خیزد. وی ادامه می‌دهد: امروز شیخ نمرها خمینی‌های دیگر دنیای اسلام هستند و این خون‌هایی که توسط سفاکان ریخته می‌شود، قطعاً پوزه استکبار را به خاک خواهد مالید و از بین خواهند برد. *خون شهید نمر سیل خروشانی برای نابودی تکفیر و ظلم خواهد شد حجت‌الاسلام ابراهیم بهاری طلبه خارج فقه نیز با اشاره به تأثیرگذاری مجموعه علما و اندیشمندان هر جامعه روی افکار آن جامعه ابراز می‌دارد: اگر این بصیرت‌افزایی و روشنگری در جامعه نبود، این حقیقت مطلق رشد نمی‌کرد، شاید بزرگ‌ترین اتفاقی که نزدیک به 40 ساله انقلاب اسلامی رخ داده است، همین مسأله 9 دی است که آگاهی مردم در بحث نهم دی با روشنگری روحانیون در مساجد، حسینیه‌ها و هیأت رقم خورد، هنگامی که احساس شد کوچکترین آسیبی به دین وارد شده است، وارد صحنه شدند و تمام منحرفین را از جامعه بیرون کردند و حقیقت مطلب را مانند آفتاب درخشانی به منصه ظهور گذاشتند و به تعبیر مقام معظم رهبری نهم دی در تاریخ ماندنی شد و یوم الله است.  

  وی درباره شهادت شیخ نمر و بازتاب آن در جامعه اسلامی می‌افزاید: مرحوم شیخ نمر یکی از اندیشمندان و علمایی بود که آثارش قطعاً بسیار بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که در تصور ما است، منتها خون این شهید به تعبیر مقام معظم رهبری دامان استکبار را خواهد گرفت و انسجام بزرگی در مجموعه جبهه مقاومت به وجود خواهد آورد و عالم اسلامی و حتی جهان بشریت را بیدار خواهد کرد، حتی در واکنش دولتمردان دول غربی هم مشهود است،‌ به گونه‌ای که بانکی مون در موضع‌گیری خود درباره این حادثه دردناک می‌گوید: وحشت‌زده شده‌ایم-شاید با آن‌ها هماهنگ شده بود- ولی در اذهان عمومی اعلام می‌کند که وحشت زده‌شده‌ایم،‌ بنابراین خون این شهید سیل خروشانی خواهد شد و بنیان ظلم و تکفیر و نفاق را به زودی بر خواهد کَند.  

  *شهادت شیخ نمر ظلم آل‌سعود را ثابت کرد زینب احمد شعار طلبه پایه پنجم با اشاره به اینکه  اگر عصاره با دغدغه‌ترین و مؤمنانه‌ترین و انقلابی‌ترین جوان‌های اسلام را طلاب بدانیم، بیان می‌دارد: طلاب پذیرفته‌اند که در جامعه نقش انبیا را داشته باشند و باید هدایت اصلی جامعه توسط طلاب باشد، بنابراین لازمه آن این است که طلاب با بصیرت‌ترین افراد باشند و این بصیرت را به جامعه تزریق کنند. وی بیدار بودن طلاب را شرط خنثی سازی‌ ترفندهای دشمنان بیان می‌کند و می‌گوید: به نظر بنده اگر طلاب مجهز به دین و بیدار باشند و نسبت به مسائل ضروری دیگر که در جامعه اسلامی می‌گذرد هوشیار باشند، آنگاه جامعه اسلامی به سمت پیشرفت می‌رود، اما چقدر این مهم تحقق یافته است،  خدا می‌داند، إن‌شاءالله حوزه‌ها هم به خود می‌آیند، البته کار زیاد است و حوزه با مسئولیت‌های جدیدش نوپا است. وی با بیان اینکه شهادت شیخ نمر ظلم آل‌سعود را ثابت کرد، اظهار می‌دارد: اما آیا جهان اسلام با شهادت رهبر شیعیان به خود بیاید یا نه،‌ إن‌شاءالله با تلاش نخبگان و دغدغه‌مندان این اتفاق بیفتد. *شهید نمر تفکر زندگی با عزت را به جامعه تزریق می‌کند مائده رجب‌زاده که سال اول طلبگی‌اش است، در کنار بحث ما شرکت می‌کند و این گونه نظر خود را می‌گوید: بصیرت طلاب برای بصیرت‌زایی دیگران بسیار مهم است، زیرا طلاب همواره به عنوان الگو معرفی شدند و به علت معلومات آن‌ها در حوزه دین دیگران به آنها اعتماد کرده و مورد تقلید قرار می‌گیرند، بنابراین اگر یک طلبه نسبت به مسائل که در اطراف جامعه خود و منطقه می‌گذرد، عکس‌العمل نشان دهد به طور حتم انعکاس در جامعه خواهد داشت و جامعه با بصیرت بیشتر خواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ این گونه شهادت‌ها نشانگر مظلومیت و قداست تشیع بوده است، درباره شهید شیخ نمر می‌افزاید: شهادت این عالم بزرگوار نیز مظلومیت شیعه را برای بشریت و تاریخ به اثبات می‌‌رساند و هرگز این شهادت ما بی‌نتیجه نخواهد ماند، درست است که شهید به ظاهر می‌میرد اما او با شهادتش به روح هزاران نفر زندگی می‌دهد، شهید نمر تفکر زندگی با عزت را به جامعه تزریق می‌کند.  

  *شهادت شیخ نمر امیدها را زنده‌تر می‌کند فریبا قربانی طلبه سطح 2 حوزه هم بصیرت طلاب و به دنبال آن عمل و موضع‌گیری مناسب آنان در مسائل مختلف و مخصوصاً مسائلی که شبهه‌ناک است بسیار مهم می‌داند و ادامه می‌دهد: اگر قشر عالم و همچنین طلاب دینی فاقد بصیرت باشند،‌ کشور اسلامی ما و همچنین کشورهای اسلامی دیگر تحت پوشش عنوان‌ها و الفاظ فریبنده سلطه‌جویان، کشور سرانجام تقدیم سلطه‌جویان مخصوصاً آمریکا می‌شود و هر گونه تسلط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و ... را بر ملت ما پیدا می‌کند. وی با آسیب‌شناسی عدم بصیرت در جامعه می‌گوید: به تدریج متوجه می‌شویم که ماهیت خویش را از دست داده‌ایم، إن‌شاءا‌لله همه قشر مردم به دنبال بصیرت باشند،‌بصیرتی که رهبر بصیر ما بسیار توصیه می‌کنند و اگر هم جزو کسانی هستیم که فاقد بصیرتیم، برای پیمودن صراط مستقیم، حتماً حتماً پیرو گوش به فرمان ولی فقیه باشیم تا در دام فتنه‌ها نیفتیم و این بسیار مهم است چون فتنه‌گران همواره فتنه می‌کنند. قربانی با بیان اینکه شهادت شیخ نمر امیدها را زنده‌تر می‌کند، می‌‌افزاید: خون شهید شیخ نمر و دیگر شهدای گرانقدر، مظلوم و برجسته شیعه و جهان اسلام، جهان اسلام را بیدارتر کند و راه را برایشان نمایان‌تر سازد و باعث اعتراض و قیام آنان علیه حکومت مسلمان‌کش مخصوصاً شیعه‌کش آل‌سعود که پرچم‌دار شیعه‌کشی در جهان شده و روز به روز گستاخ‌تر می‌شود،‌ می‌شود. *شهادت شیخ نمر باعث افزایش بیداری اسلامی خواهد شد زهرا تاجیک طلبه پایه دوم نیز با اشاره به نقش روحانیت در هدایت و نجات جامعه از صدر اسلام تا کنون بیان می‌دارد: از آنجایی که اکثریت ملت و مردم کشور ما مسلمان و شیعه هستند و با توجه به نقشی که روحانیت از ابتدا تاکنون در بین مردم داشته و وظیفه هدایت و کمک به حرکت در صراط مستقیم را عهده‌دار بوده است، داشتن بصیرت برای آنان جزو ارکان مهمی است که در این طوفان حوادث ناگوار و با وجود جنگ نرم دشمنان اسلام می‌تواند جامعه و ملت را با بصیرت و بینش از چالش‌ها خارج ساخته و هدایت کند. وی تأکید می‌کند: طلبه و روحانی که دارای بصیرت در مسائل روز نباشد، منسوخ شده و مانند موجودی است که در گذشته مانده و پیشرفت نکرده است و مسلماً از جامعه کنار گذاشته می‌شود. تاجیک با بیان اینکه شهادت شیخ نمر مسلماً پایان حرکت و جنبش مردم عربستان نبوده، بلکه راهگشای آنان و نیز چراغ روشنگری برای ملت‌های دیگر خواهد شد، ادامه می‌داد: شهادت ایشان و خون ایشان برخلاف خیال باطل آنان درخت اسلام را آبیاری خواهد کرد و باعث افزایش بیداری اسلامی خواهد شد.  

  *آل‌سعود با شهادت شیخ نمر تیشه به ریشه خود زده‌ است دیگر هم حوزه‌ای او مریم تات نیز با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می‌گوید: طلاب نقش بسیار کلیدی و حساسی در افکار مردم دارند و بیشتر از هر زمان دیگر باید عزم خود را جزم کنند و تمام توان خود را بگیرند تا فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی را باطل کرده و مردم را بیش از پیش به پشتیبانی از ولایت فقیه تشویق کنند. نظر وی را درباره تأثیر شهادت شیخ نمر در انسجام امت اسلامی پرسیدیم که این گونه پاسخ می‌دهد: رژیم آل‌سعود با اعمال جاهلانه اخیر خود به خصوص شهادت شیخ نمر، تیشه به ریشه خود زده‌اند و عوامل نابودی خود را بیشتر از قبل فراهم کرده‌اند و این کار آنها به بیداری و جوشش بیشتر جهان اسلام کمک کرده است. در پایان این مراسم بیانیه حوزه علمیه استان تهران درباره بزرگداشت حماسه نهم دی و اعلام انزجار از اقدام آل سعود در به شهادت رساندن آیت‌ الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان قرائت شد.

94/10/13 - 15:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن