تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803854111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکان: ۳ منطقه آزاد جدید ایجاد می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ترکان: ۳ منطقه آزاد جدید ایجاد می‌شود
ترکان: ۳ منطقه آزاد جدید ایجاد می‌شود به گفته رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از ایجاد ۳ منطقه آزاد جدید در کشور خبرداد و گفت: منطقه آزاد مهران به عنوان سکوی صادراتی به عراق، اردبیل برای کار با آذربایجان و اینچه‌برون برای ترکمنستان و قزاقستان ایجاد می‌شوند.


به گزارش فرهنگ نیوز ، اکبر ترکان ظهر امروز در حاشیه همایش تخصصی حمل و نقل صادراتی در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت مناطق آزاد گفت: آنچه که امروز به عنوان انتقال از مناطق آزاد کشور مطرح می‌شود، همان سیاست‌هایی است که رئیس جمهور 2 سال قبل برای روند کار مناطق آزاد آن را برای اجرا ابلاغ کرده بود.

وی اضافه کرد: امروز دستاوردهای متعددی در حوزه مناطق آزاد به دست آمده که امیدواریم با سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهور بتوان سرانجام خوبی را برای مناطق آزاد رقم بزنیم و این در شرایطی است که طی 2 سال گذشته مناطق آزاد به ریل اصلی خود بازگردانده شده است.

ترکان سیاست جدی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور را ایجاد سکوهای صادراتی عنوان کرد و افزود: امسال 2 سکوی صادراتی شلمچه و ماکو افتتاح شده‌اند و پایانه صادراتی سرخس در دست ساخت بوده و منطقه آزاد ارس نیز در حال توسعه پایانه صادراتی خود است.

ترکان در ادامه به انتخاب مناطق جدید آزاد در کشور اشاره کرد و گفت: انتخاب این مناطق براساس رویکرد صادرات به کشورهای همسایه است، چرا که فراورده‌های نفتی و پتروشیمی بازارهای جهانی دارند و بررای صادرات کالا ما باید در کشورهای همسایه بازارسازی کنیم، چرا که بازار کمی نیستند.

به گفته رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، منطقه ازاد مهران قرار است، به عنوان سکوی صادراتی به عراق تعیین شده ضمن اینکه منطقه آزاد اردبیل برای کار با آذربایجان و اینچه‌برون برای ترکمنستان و قزاقستان ایجاد می‌شوند.

وی همچنین منطقه آزاد جاسک را پایانه صادراتی کشور برشمرد و افزود: با نظر رئیس جمهور قرار است این منطقه تجارت در دریای عمان را ساماندهی کند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد سهم مناطق آزاد و ویژه را از کل صادرات کشور 70 درصد اعلام کرد و گفت: در 10 سال اخیر چندین فرودگاه و بندر خشک در مناطق آزاد ساخته شده و توسعه بندر و فرودگاه در نقاط مختلف همچنان ادامه دارد.

وی در مورد جزئیات بیشتر ساخت فرودگاه و پایانه صادراتی گفت: ساخت پایانه صادراتی ماکو به اتمام رسیده، در هندورابی یک فرودگاه و بندر در دست ساخت است و همچنین در قشم بندر توسعه‌ای را در دست ساخت است که می‌تواند تحول آفرین باشد.

به گفته رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: همچنین بندر کاوه در خلیج فارس از قبل در دست ساخت بوده و در کیش نیز ساخت بندر 37 هزار تنی از ابتدای دولت یازدهم آغاز شده است، در عین حال به غیر از فرودگاه کنارک در چابهار، فرودگاه مستقلی در داخل منطقه آزاد چابهار ایجاد می‌شود.

منبع: فارس


94/10/13 - 13:32 - 2016-1-3 13:32:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن