تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804788565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشغال‌ها، معضل هميشگي جشنواره


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آشغال‌ها، معضل هميشگي جشنواره
نام اعضای هیئت انتخاب همچنان مخفی است/دبیر جشنواره فیلم فجر از تصمیم جشنواره برای رد‌کردن فیلم «آشغال‌هاي دوست‌داشتني» دفاع و آن را عمل به مقررات جشنواره فجر دانست.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


دبیر جشنواره فیلم فجر از تصمیم جشنواره برای رد‌کردن فیلم «آشغال‌هاي دوست‌داشتني» دفاع و آن را عمل به مقررات جشنواره فجر دانست.
روز گذشته و در نشست خبري دبير سي‌وچهارمين جشنواره فيلم فجر، عناوين 11 فيلم راه‌يافته به بخش نگاه نو جشنواره معرفي شدند؛ 11 فيلم اولي كه در تيزرهاي پخش شده از فيلم‌ها مي‌شد تب اصغر فرهادي شدن را در ميان آثار آنها ديد؛ تبي كه بعد از «درباره الي» دامن سينما را گرفت و با «جدايي» به اوج رسيد. اين روزها خيلي‌ها دوست دارند مشق‌هاي سينمايي فرهادي را تمرين كنند كه غالباً به نتايج نااميدكننده‌اي مي‌انجامد.
   
نشست دبير و حرف‌هاي تكراري
روز گذشته سالن هتل اسپيناس ميزبان اولين نشست خبري دبير سي‌وچهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر بود، نشستي كه به شلوغي نشست وزير امور خارجه در ايام مذاكرات هسته‌اي بود. البته از نظر اينكه دبير مي‌خواست مثبت صحبت كند چيزي كمتر از صحبت‌هاي ديپلماتيك وزير نداشت؛ نشستي كه در آن محمد حيدري تلاش كرد مثل ساير دبيران جشنواره از مسير رو به جلوي سينما سخن بگويد و حتي آنقدر فضا را رؤيايي جلوه دهد كه روزي در آينده فرا برسد كه نيازي به هيئت انتخاب براي فيلم‌هاي جشنواره نباشد!
در كل سخنان اوليه دبير سي‌وچهارمين جشنواره فيلم فجر چيز دندان‌گيري براي خبرنگار‌ها نداشت و اهم خبر‌ها از دل پرسش و پاسخ اصحاب رسانه و دبير جشنواره بيرون آمد.
   
مقاومت در برابر اعلام نام هيئت انتخاب
با وجود اينكه در دوره‌هاي قبلي جشنواره نيز اعلام اسامي هيئت انتخاب فيلم‌هاي جشنواره به مراسم اختتاميه و زمان اهداي جوايز موكول مي‌شد، امسال از زمان پيام ويدئويي كه محمد حيدري منتشر كرد و در آن به اعلام نشدن نام هيئت انتخاب اشاره كرده بود، گويا فشار‌هايي براي شناسايي اعضاي اين هيئت در جريان بوده است. حيدري در نشست خبري به اين نكته اشاره كرد كه اعلام نكردن نام اعضاي هيئت تنها بر اين اساس بود كه آنها بر اثر «رفاقت» به «سفارش» ديگران عمل نكنند. حيدري در اين‌باره گفت: همه اهالي سينماي ايران در ارتباط با يكديگر «رفاقت» دارند اما در جشنواره فيلم فجر براساس كيفيت آثار به «رقابت» با يكديگر مي‌پردازند و اين موضوع بديهي و طبيعي است.
در نقد جشنواره و در نقد آثار سينمايي بايد تفاوت اين رفاقت و رقابت‌هاي عادلانه مورد توجه قرار گيرد. تلاش شد هيئت انتخاب درباره هيچ فيلمي اظهارنظري انجام ندهد و از فيلم‌ها صيانت شود. قصد دبيرخانه جشنواره فيلم فجر مخفي نگه داشتن اسامي هيئت انتخاب نيست بلكه معتقديم معرفي‌نکردن اسامي موجب شد هيئت انتخاب در فضايي آرام كار بازبيني آثار را انجام دهد.

11 فيلم اولي مشخص شدند
حيدري و سيدصادق موسوي، مدير روابط‌عمومي جشنواره در نشست ديروز از اينكه برخي از رسانه‌ها زودتر از اعلام رسمي اسامي فيلم‌هاي بخش نگاه نو را خبري كرده بودند، گلايه داشتند اما رسانه‌ها كار خودشان را كرده بودند. 34 فيلم براي حضور در بخش نگاه نو فرم پر كرده بودند كه به گفته دبير جشنواره، چهار فيلم مراحل فني‌شان در موقع مقرر به پايان نرسيد و در نهايت 30 فيلم توسط هيئت انتخاب مورد ارزيابي قرار گرفت و از ميان آنها 11 فيلم به جشنواره راه يافت. «ابد و يك روز» به كارگردانى سعيد روستايى، «پل خواب» به كارگردانى اكتاى براهنى، «من» به كارگردانى سهيل بيرقى، «ايستاده در غبار» به كارگردانى محمدحسين مهدويان، «گيتا» به كارگردانى مسعود مددى، «لاك قرمز» به كارگردانى سيدجلال سيدحاتمى، «جشن تولد» به كارگردانى عباس لاجوردى، «خانه‌اى در خيابان چهل و يكم» به كارگردانى حميدرضا قربانى، «متولد ٦٥» به كارگردانى مجيد توكلى، «برادرم خسرو» به كارگردانى احسان بيگلرى و «خمارى» به كارگردانى داريوش غذبانى اين 11فيلم را تشكيل مي‌دهند.
در اين 11 فيلم «ايستاده در غبار» فيلمي دفاع مقدسي و درباره زندگي سردار جاويدالاثر احمد متوسلياني است.
   
تقديري‌هاي فجر
جشنواره فيلم فجر امسال نيز تقدير‌هاي ويژه‌ای را انجام خواهد داد. چهار هنرمند از سوي دبيرخانه سي‌وچهارمين جشنواره فيلم فجر براي تجليل برگزيده شده‌اند. مهدي فخيم‌زاده بازيگر و كارگردان سينما، رضا كيانيان، رؤيا تيموريان و محمدمهدي دادگو تهيه‌كننده باسابقه سينما در اين دوره تقدير خواهند شد.
از ديگر ويژگي‌هاي اين دوره از جشنواره اضافه شدن بخشي براي آثار انيميشن است. امسال هفت اثر انيميشني قرار است در اين بخش با يكديگر به رقابت بپردازند. همچنين 73‌فيلم در بخش هنر و تجربه مورد بازبيني قرار گرفته‌اند كه اسامي نهايي آنها در 20 دي‌ماه اعلام خواهد شد.
   
آشغال‌هاي دوست‌داشتني معضل جشنواره!
آشغال‌هاي دوست‌داشتني امسال نيز فرم درخواست حضور در جشنواره را پر كرد. فيلمي كه در دوره سي و دوم جشنواره فرم پر كرده بود كه رد شد. حذف اين فيلم از جشنواره به دليل مضمون آن‌كه روايتي مغرضانه از حوادث سال 88 داشت، جنجال‌هايي را در آن دوره از جشنواره به همراه داشت. محسن اميريوسفي، كارگردان «آشغال‌هاي دوست‌داشتني» بارها تلاش كرده اين فيلم را به جشنواره يا اكران برساند اما با مخالفت سازمان سينمايي روبه‌رو شد. حذف درخواست آشغال‌هاي دوست‌داشتني باعث شد درباره اين فيلم از دبير جشنواره فجر سؤال شود. حيدري درباره فيلم اميريوسفي گفت: اين فيلم سينمايي هر سال معضل جشنواره شده است به اين دليل كه اين فيلم در سي‌ودومين جشنواره فرم تقاضا براي حضور را پر كرده و پروانه نمايش طي اين دو سال نگرفته است و براساس آيين‌نامه تأييد جشنواره فيلم فجر ما اين فيلم را به هيئت انتخاب ارائه نكرديم.

2 بازيگر به جشنواره مشاوره مي‌دهند
امسال جشنواره فيلم فجر از مشاوره دو بازيگر بهره مي‌برد. مهتاب كرامتي و شهاب حسيني دو بازيگري هستند كه به منظور برگزاري بهتر جشنواره و مشاركت هنرمندان در آن از سوي دبير جشنواره براي همكاري انتخاب شده‌اند. همچنين جشنواره فيلم فجر امسال قصد دارد فعاليت انساندوستانه نيز داشته باشد، از اين‌رو همكاري ميان فجر و يك مؤسسه خيريه برقرار شده است.
اولين نشست خبري جشنواره برگزار شد و گفته مي‌شود اطلاعات تكميلي جشنواره در نشست آتي دبير با اهالي رسانه عنوان خواهد شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن