تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلمان ها در تب قهرمان شدن مي سوزند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آلمان ها در تب قهرمان شدن مي سوزند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تيم ملي فوتبال آلمان يكي از مدعياني است كه تب‌وتاب فراواني براي قهرماني در رقابتها ي يورو 2008 دارد


تيم ملي فوتبال آلمان در جام ملت‌هاي اروپاي 2008 در گروه چهارم و در كنار تيم‌هاي كرواسي، لهستان و اتريش ميزبان قرار دارد.
اين تيم در تب ‌ قهرماني جام ملت‌هاي اروپاي 2008 است تبي كه اين تيم 12 سال است در آن مي‌سوزد.
آخرين قهرماني آلمان در جام ملت‌هاي اروپا، به سال 1996 باز مي‌گردد و عدم موفقيت در جام جهاني 2006 شايد يكي از دلايلي است كه انگيزه‌ي مضاعفي در اين تيم براي قهرمان شدن در جام ملت‌هاي سيزدهم به‌وجود آورده است.
كاپيتان بالاك كه يكي از ميليون‌ها آلماني‌ا‌ست اميد دارد كه تيم ملي اين كشور به گذشته‌هاي پر افتخار باز گرددو در اين باره مي گويد: «تيم آلمان گذشته‌ي درخشاني در اين رقابت‌ها دارد و عالي است اگر بتوانيم به جايگاهي بازگرديم كه زماني در آن قرار داشتيم. »
تيم ملي فوتبال آلمان در سال 1900 تأسيس شد و در سال 1954 به عضويت اتحاديه فوتبال اروپا /يوفا/ درآمد. ريايست فدراسيون فوتبال اين كشور در حال حاضر در اختيار "تئو تسوان‌تسيگر" است.
تيم ملي آلمان در دو دوره‌ي نخست رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا، يعني سال‌هاي 1960 و 1964 كه در فرانسه و اسپانيا برگزار شدند، شركت نكرد و چهار سال بعد در رقابتهاي 1968 ايتاليا به جام پيوست كه در مرحله‌ي مقدماتي با تساوي بدون گل در مقابل تيم آلباني، جام حذف زودهنگام را سر كشيد.
هم‌نوازي "گونتر نتزر" (مونشن‌گلادباخ) در خط مياني، "فرانتس بكن‌باوئر" در نقش ليبرو و "گرد مولر" در نوك پيكان حمله‌ي آلمان در رقابت‌هاي 1972 بلژيك و در دومين حضور، سمفوني خوش‌آهنگي را به رهبري "هلموت شون" آفريد.
تيم ملي آلمان در فينال اين دوره، تيم فوتبال اتحاد جماهير شوروي سابق را 3 بر صفر در هم كوبيد و با قهرماني خود، خبر از حضور مدعي‌اي جديد در رقابتهاي اروپايي داد.
ملي‌پوشان آلمان در تمام دوره‌ها حاضر بودند و توانستند با 3 قهرماني (1972 بلژيك، 1980 ايتاليا و 1996 انگلستان) و 2 نايب‌قهرماني (1976 يوگسلاوي و 1992 سوئد) ، پر افتخارترين‌تيمهاي تاريخ جام ملت‌هاي اروپا لقب بگيرند.
تيم آلمان هم‌چنين ركورد بيشترين تعداد حضور در دور نهايي جام ملت‌هاي اروپا را (9 بار) در اختيار دارد.
در رقابت‌هاي 1976 تيم آلمان براي دفاع از عنوان قهرماني خود در اروپا به مصاف چكسلواكي رفت. آلمان‌‌ها شايد هنوز هم طعم تلخ نايب‌قهرماني اين دوره را از ياد نبرده باشند. نايب‌قهرماني‌اي كه پنالتي "اولي هونس" آن را براي آلمان به ارمغان آورد، زماني‌كه پنالتي سرنوشت‌ساز او، آسمان بلگراد را شكافت و شادي قهرماني را به اردوي چكسلواكي هديه كرد. پنالتي هونس در سال 1976 در بلگراد، تيم ملي شوروي را قهرمان دنيا كرد ،دومين قهرماني آلمان در سال 1980 در ايتاليا رقم خورد؛ زماني كه اين تيم به سكان‌داري "يوپ دروال" و بازي "برند شوستر" ، معروف به «فرشته‌ي موطلايي» ، "كارل هاينس رومِنيگه" ، مهاجم برجسته، و "هارالد آنتون شوماخر" ، معروف به "توني شوماخر" ، يكي از بهترين دروازبان‌هاي دهه‌ي 1980 جهان، با نتيجه‌ي دو بر يك تيم بلژيك را شكست داد و بر جام ششمين دوره بوسه زد.
در بازي نهايي رقابت‌هاي 1996 انگلستان، "اوليور بيرهوف" موفق شد باخت يك بر صفر در برابر تيم چك را به برد دو بر يك تبديل كند.
گل دوم او، نه تنها گل قهرماني آلمان، كه نخستين "گل طلايي" تاريخ جام ملت‌هاي اروپا نيز بود. اين قهرماني هم التيامي بود بر زخم باخت دو بر صفر آلمان در جام 1992 در برابر دانمارك و هم فرصتي بود براي برتي فوگتس مربي، تا خود را از زير سايه‌ي سنگين فرانتس بكن‌باور، مربي پيش از خود، بيرون بكشد.
درجام ملت‌هاي اروپا سال 2008 ، تيم آلمان پرافتخارترين تيم در گروه چهارم و در كنار تيم‌هاي اتريش، كرواسي و لهستان قرار دارد، تيم‌هايي كه تا كنون نه تنها قهرماني اروپا را تجربه نكرده‌اند كه حتي در تاريخ 50 ساله‌ي اين رقابت‌ها، در ميان چهار تيم پاياني هم نبوده‌اند.
به همين دليل بسياري، هيچ مانعي براي صعود آلمان از مرحله‌ي اول جام سيزدهم و كسب عنوان قهرماني در اين دوره از رقاتبها نمي‌بينند.
يواخيم لاو، سرمربي تيم ملي آلمان در خصوص تركيب تيم مي‌گويد: . "ميروسلاو كلوزه" و "ماريو گومز" ، يا "لوكاس پودولسكي" و "كوين كوراني" ، كه در ديدارهاي انتخابي جام ملت‌هاي اروپا هم براي تيم آلمان بازي‌هاي بسيار خوبي انجام داده‌اند از مهاجمان خوب تيم آلمان هستند.
ميروسلاو كلوزه نيز در مورد تيم آلمان مي‌گويد: ما تيم بسيار خوبي با بازيكنان بسيار آماده‌اي داريم؛ تركيبي از بازيكنان با تجربه.
ميشائل بالاك، كاپيتان تيم ملي آلمان، معتقد است كه با توجه به اينكه تيم در آستانه‌ي برگزاري رقابتي بزرگ قرار دارد در هفته‌ها و ماه‌هاي اخير نتوانسته بازدهي چندان خوبي از خود نشان دهد.
اما عده اي معتقدند كه تيم خوب كار مي كند و قهرماني آن دور از دسترس نيست با ت.جه به اين مسئله آنها كه به پبروزي تيم خوش‌بيشن‌هستند حتي بليت ديدار فينال روز 29 ژوئن، در ورزشگاه ارنست هاپل وين را هم رزرو كرده‌اند، تا تيم ملي آلمان را از نزديك تشويق كنند.
مسابقات فوتبال جام ملتهاي اروپا (يورو 2008) روز شنبه 18 خرداد ماه در كشورهاي سوييس و اتريش آغاز مي شود.
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن