تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821215704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمعي‌ازمسوولان‌استان مركزي: حضرت زهرا(س) نمونه‌كامل‌اثرگذاري بانوي اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جمعي‌ازمسوولان‌استان مركزي: حضرت زهرا(س) نمونه‌كامل‌اثرگذاري بانوي اسلام است
درآستانه‌شهادت حضرت زهرا(س) جمعي ازمسوولان و شخصيتهاي مذهبي استان‌مركزي معتقدند: حضرت زهرا(س) نمونه كامل اثرگذاري و وجود بانوان جهان اسلام است.

اين شخصيتها در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزودند: بانوي بزرگ جهان‌اسلام بايد به‌صورت كامل به‌افكار عمومي به ويژه بانوان معرفي شود تا فرهنگ فاطمي در كشور نهادينه و به وصورت عملي در نمود پيدا كند.

نمانيده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: جامعه نيازمند آشنايي كامل با فرهنگ فاطمي است.

آيت الله" احمد محسني گركاني " افزود: تبيين اهداف و مسايل فرهنگ فاطمي براي مردم به ويژه بانوان ضروري است.

وي گفت: گسترش و پويايي فرهنگ فاطمي از انحراف اخلاقي و رفتاري بانوان جلوگيري مي‌كند.

وي افزود: در تبيين جايگاه و شخصيت حضرت زهرا(س) ضمن ذكر مصيبت بايداثر گذاري وي در جامعه، آگاه‌سازي مردم و دفاع از ولايت آن حضرت بيان شود.

وي اضافه‌كرد: گسترش فرهنگ فاطمي درجامعه مانع ورودفرهنگ مبتذل در ايران اسلامي مي‌شود.

مدير كل تبليغات اسلامي استان مركزي نيز گفت: حضرت زهرا(س) براي جلوگيري از انحراف اسلام به واسطه " ثقيفه" بسيار تلاش كرد و از نث‌ار جان پاك خويش نيز در اين راه دريغ نكرد.

حجت‌الاسلام" احمد رضائيان " افزود: زنان ايران اسلامي حجاب را يك متانت و صيانت مي‌دانند واين بهترين درسي است، كه از حضرت زهرا (س) فرا گرفته‌اند.

وي گفت: حفظ حجاب و متانت بهترين خصلت براي زن مسلمان است كه آنان را در جوامع اسلامي به كمال رسانده است و همچنان بايد در مسيري گام بردارند، كه باعث خوشنودي دخت نبي مكرم اسلام شود.

وي بااشاره‌به‌فرازهاي از زندگاني حضرت فاطمه(س)اشاره كرد وافزود: زنان و دختران كشور اسلامي ايران و مسلمانان جهان، بايد تمام لحظات زندگاني اين بانوي بزرگ جهان اسلام را الگوي خود قرار دهند.

مدير حوزه علميه امام خميني(ره) اراك گفت: ما شيعيان اگر بتوانيم حضرت زهرا(س) را به‌جهان بشناسانيم، ايشان مي‌تواند بهترين الگو براي زنان دنيا محسوب شود.

حجت‌الاسلام " مجتبي الهي نيا " افزود: فاطمه (س) بايد الگوي مناسبي براي جامعه امروز باشد و كسانيكه از وضعيت اقتصادي مناسبي برخوردارند بايد مثل ايشان به فكر همسايگان گرسنه خود باشند.

وي‌گفت: حضرت زهرا(س) براي جلوگيري از انحراف و تثبيت اسلام و معرفي صاحب واقعي ولايت به شهادت رسيد.

وي‌افزود: تبليغات اسلامي‌استان مركزي‌افزود: اگرحضرت زهرا(س) پس از"ثقيفه" خود و خاندان عصمت و طهارت را فدا نمي‌كرد، امروز از اسلام خبري نبود.

وي گفت: حضرت زهرا(س) ثابت كرد كه‌فرد مسلمان همواره‌بايد حامي ولايت بوده و از سختي‌هاي مبارزه با دشمن هراس نداشته نباشد.

مسوول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه اراك نيز گفت: حضرت فاطمه(س) را بايد در مسير رهبري و امامت شناخت و به جامعه شناساند.

حجت‌الاسلام " عبدالرحيم سرايي" افزود: مساله رهبري و امامت تا آنجا براي شخصيتي چون فاطمه(س) ارزش دارد كه حاضر شد جان خود را نيز در اين راه فدا كند.

وي ادامه‌داد: بي‌توجهي نسبت به سخنان آن حضرت باعث شد تا حكومت به دست بني‌اميه وبني عباس افتاده و اين مساله‌تا سلسله پهلوي ادامه يافت و عوامل عقب ماندگي مسلمانان را به دنبال داشت.

وي توجه به نگرش و عمل حضرت فاطمه زهرا(س) دربرابر مساله رهبري را سندي مهم در مساله امامت دانست وبيان داشت: حضرت فاطمه(س) بعدازوفات پيامبر(ص) حضرت علي (ع) را به عنوان امام پذيرفت.ك/‪۴‬
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن