تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803850905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرط بزرگ ایران پیش پای روس‌ ها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
شرط بزرگ ایران پیش پای روس‌ ها




چند هفته قبل و به دنبال سفر رییس جمهوری روسیه به ایران دو طرف چند توافق‌نامه مهم اقتصادی امضاء کردند که شاید یکی از اصلی‌ترین آنها همکاری‌های ریلی دوجانبه بود. در این میان طرح برقی‌سازی راه‌آهن اینچه‌برون یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی بود که حالا به نظر می‌ رسد برای اجرایی شدن چالش‌هایی پیش‌رو دارد.





خبرگزاری ایسنا: چند هفته قبل و به دنبال سفر رییس جمهوری روسیه به ایران دو طرف چند توافق‌نامه مهم اقتصادی امضاء کردند که شاید یکی از اصلی‌ترین آنها همکاری‌های ریلی دوجانبه بود. در این میان طرح برقی‌سازی راه‌آهن اینچه‌برون یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی بود که حالا به نظر می‌ رسد برای اجرایی شدن چالش‌هایی پیش‌رو دارد.

وزارت راه و شهرسازی ایران که راه‌آهن را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود در نظر گرفته در طول ماه‌های گذشته تلاش کرده است با پیگیری‌های لازم مقدمات اجرایی شدن طرح‌های گسترده در این عرصه را پیگیری کند.

در این میان در کنار برنامه‌هایی که به ساخت و گسترش خطوط جدید راه‌آهن، تکمیل طرح‌های راه آهن و حومه‌ای و دو خطه و چهار خطه ساختن مسیرهای اصلی می‌پردازد، بحث وارد کردن تجهیزات نوین ریلی به کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.

پس از نهایی شدن قرار‌داد راه آهن سریع‌ا‌لسیر تهران – اصفهان و نهایی‌شدن گام‌های مقدماتی برقی‌سازی مسیر تهران – مشهد در جریان سفر هیات روس به ایران بنا شد مسیر گرمسار – اینچه‌برون نیز به عنوان یکی‌دیگر از مسیرهای پرتردد داخلی برقی‌سازی شود، هرچند بحث درباره آن از چند ماه قبلآغاز شده بود.

به این منظور قرار‌دادی میان راه‌آهن ایران و طرف روس منعقد شد که فاینانس تمام این پروژه را به روس‌ها اختصاص می‌داد.

در این میان با وجود گذشت چند هفته از نهایی شدن این قرار‌داد مدیر عامل شرکت راه آهن ایران اعلام کرده ورود به فاز اجرایی منوط به اعمال نظر ایران در یک حوزه بسیار مهم خواهد بود.

پورسید آقایی گفته ایران از همان روز ابتدا نیز با روس‌ها شرط کرده که هر آنچه که قابلیت تولید و پیگیری در داخل ایران را دارد از درون کشور تامین کنند و تنها مواد مورد نیازی که در ایران وجود ندارد را از شرکت‌های روسی بخرند.

هرچند پورسید آقایی اعلام کرده که در فاینانس‌های بین‌المللی معمولا 70 درصد از منابع مورد نیاز برای اجرایی شدن یک پروژه از طرف شرکت‌های وابسته به کشور فاینانس‌کننده تامین می‌شود، اما ایران نیز برای خود شرط‌هایی دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها فعال‌کردن سرمایه‌گذاران داخلی در پروژه‌های زیرساختی است.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی پیام ایران به دولت روسیه در این رابطه ابلاغ شده و وزرای اقتصادی این کشور اعلام کردند در آینده نزدیک پاسخ نهایی خود درباره‌ی این درخواست را ارائه می‌کنند. درخواستی که باید دید آیا به ادامه همکاری با روس‌ها در این زمینه منجر خواهد شد یا کرملین ترجیح می‌دهد در صورتی که نتواند تمام موارد مورد نیاز را از طرف خود تامین کند، عطای ماندن در طرح‌های ریلی ایران را به لقایش ببخشد.







تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن