تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821102483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری زوال مرکبات نارنگی سیاهو در هرمزگان را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری تسنیم: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با تاکید بر مقابله کشاورزان با آفات گفت: بیماری زوال مرکبات بزرگترین تهدید برای نارنگی سیاهو در استان هرمزگان است.
سید سعید مدرس در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از بندرعباس ، اظهار داشت: پژمردگی و مرگ شاخه ها، تاخیر در رشد بهاره و نشانه های کمبود عنصر روی در برگ ها و تمرکز روی سر شاخه ها از نشانه های بیماری زوال مرکبات است.
وی در ادامه، بیماری زوال مرکبات را از عمده ترین مشکلات باغداران نارنگی کار هرمزگانی برشمرد و تاکید کرد: باید با این عارضه به خوبی مبارزه شود در غیر این صورت، ممکن است کل نارنگی سیاهو از بین برود و تنها نامی از آن در تاریخ باقی بماند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سطح زیر کشت نارنگی در هرمزگان 7409 هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیرکشت، حدود 59 هزار تن محصول برداشت شود.
مدرس در ادامه، اصلاح و بهسازی باغات را سبب رشد 5 درصدی تولید نارنگی در هرمزگان نسبت به سال گذشته ذکر کرد.
وی ابرازداشت: شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و رودان از عمده ترین مناطق کشت نارنگی در هرمزگان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: محصولات تولیدشده در هرمزگان، علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به استان های تهران، فارس و ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری تسنیم ]

جمعه ، ۱۱دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری تسنیم]
[مشاهده در: www.tasnimnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن