تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820413689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشكيل جزيره حرارتي در 5 ميدان مركزي پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تشكيل جزيره حرارتي در 5 ميدان مركزي پايتخت
کد خبر: ۵۵۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ - 30 December 2015


استاديار آب و هواشناسي دانشكده جغرافياي دانشگاه خوارزمي با اعلام اين كه وارونگي دما، پديده طبيعي بدي نيست كه بخواهيم حضور آن را عامل وضعيت فعلي آلودگي هواي تهران بدانيم، گفت: آنچه اين پديده را بدنام مي‌كند، وجود آلاينده‌هاست و اگر شهر آلوده نباشد، وارونگي دما به تنهايي مشكلي ايجاد نمي‌كند.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر محمد حسين ناصرزاده افزود: آلودگي هوا باعث تشكيل جزيره حرارتي در تهران شده و اين جزيره در نقاط مركزي شهر به ويژه محدوده ميدان هاي امام خميني (ره)، هفت تير، شوش، انقلاب اسلامي و امام حسين (ع) ايجاد شده و به همين دليل، محدوده اين 5 ميدان پر خطرتر از ساير نقاط تهران است.

وي در باره راهكارهاي كاهش آلودگي هوا، اظهار كرد: در كنار مديريت عوامل انساني توليد كننده آلودگي همچون استفاده از وسايل نقليه موتوري، ايجاد شرايط براي وزش باد مصنوعي از روش هاي مؤثر به منظور رهايي تهران از وضعيت موجود است.

استاديار آب و هواشناسي دانشگاه خوارزمي در پايان با تأكيد بر اين كه درياچه مصنوعي خليج فارس در غرب تهران در توليد باد در مقياس محلي اثرگذار است، خاطرنشان كرد: معمولاً باد زماني به وجود مي آيد كه اختلاف فشار وجود داشته باشد كه باعث وزش باد مي‌شود و به همين دليل، ايجاد درياچه هاي بزرگ مي تواند در خروج آلودگي از شهر مؤثر باشد.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن