تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819962467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت قاطع آلمان از راه اندازی خط لوله گازی نورد استریم -۲


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: حمایت قاطع آلمان از راه اندازی خط لوله گازی نورد استریم -۲


آلمان حمایت کامل و قاطع خود را از راه اندازی خط لوله گازی نورد استریم-۲ اعلام کرد.خط لوله گازی نورد استریم-۲ ، شامل دو خط لوله گازی بین روسیه و اروپاست که قرار است با عبور از عمق دریای بالتیک، گاز روسیه را به اروپا برساند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این خط لوله تکمیل کننده خط لوله گازی نورد استریم-1 است که از سال 2011 تاکنون گاز روسیه را با عبور از عمق دریای بالتیک به اروپا می رساند. این خطوط لوله ظرفیت انتقال 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال را دارد. بخش آبی این خط لوله با عبور از دریای بالتیک، گاز روسیه را از شهر ویبورگ این کشور به شهر گرایفسوالد آلمان در ساحل دریای بالتیک انتقال می دهد. این دو خط لوله گازی قرار است تا سال 2019 به بهره برداری برسند. در این سال، توافقنامه روسیه و اوکراین در خصوص انتقال گاز روسیه از مسیر اوکراین به اروپا نیز سررسید خواهد شد.
شرکت مشترک خط لوله اروپایی جدید ای جی(New European Pipeline AG) که شامل شرکت های گازپروم با 51 درصد سهم، ئی.اون (E.ON) و باسف (BASF) آلمان از طریق شعبه اش یعنی وینترشال هولدینگ ،شرکت انگلیسی -هلندی رویال داچ شل و شرکت اتریشی او ام وی (OMV ) هر کدام با سهم 10 درصدی و همچنین آنژی(ENGIE ) فرانسه با 9 درصد سهم است، اجرای طرح خط لوله گازی نورد استریم -2 را برعهده گرفته است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از برلین، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و معاون وی، حمایت خود را از اجرای این خط لوله اعلام کرده و گفته اند راه اندازی این خط لوله در راستای تامین منافع آلمان، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی است.
زیگمار گابرییل معاون صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور روز یکشنبه حمایت خود را از راه اندازی خط لوله گازی نورد استریم-2 اعلام کرد و گفت اجرای چنین طرحی به نفع آلمان است و از این رو ، من و صدر اعظم از اجرای آن حمایت می کنیم. وی خاطر نشان کرد اجرای خط لوله گازی نورد استریم-2 از نظر اقتصادی کمک شایانی به آلمان ، فرانسه و برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد کرد.
روزنامه فرانکفورتر الگماینه چاپ آلمان نیز در مطلبی در همین باره نوشت: روسیه قرار است از طریق همین خط لوله و با دور زدن اوکراین گاز خود را به آلمان صادر کند. اما این مسیر اکنون انتقادهای زیادی را در اتحادیه اروپا علیه آلمان به وجود آورده است. حتی برخی مسئولان سیاست خارجی آلمان نیز با ایجاد این خط لوله و اینکه کشورشان اینگونه گاز از روسیه دریافت کند مخالف هستند . اما وزیر اقتصاد آلمان نظر خاص خود را درباره آن دارد و می گوید راه اندازی خط لوله گازی نورد استریم-2 برای اقتصاد و رشد آن لازم و ضروری است.
با این حال زیگمار گابرییل شروطی را پیش روی روسیه برای انجام این کار گذاشته است . یکی از آنکه روسیه باید به صادرات گاز از طریق خاک اوکراین به آلمان حتی بعد از سال 2019 ادامه دهد. سال 2019 تاریخی است که برای بهره برداری از خط لوله گازی نورد استریم-2 در نظر گرفته شده است. دوم آنکه روسیه در هر حال و شرایطی، باید تامین گاز مورد نیاز آلمان و اروپا را تامین کند. سوم آنکه روسیه باید معیارهای مورد نظر آلمان و اتحادیه درباره خط لوله گازی نورد استریم-2 رعایت کند.
وزیر اقتصاد آلمانی افزود به نظر می رسد روسیه همه شروط آلمان را پذیرفته است و به دنبال راه کارهای سازنده ای است. معاون صدر اعظم آلمان در بخش دیگر از سخنان خود افزود اتحادیه اروپا نیز باید همین راه آلمان را در پیش گیرد و از مبارزات عقیدتی که در راستای منافع اقتصادی اروپا نیست دست بر دارد.


یک شنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن