تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805631969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندوق بازنشستگی ها حیاط خلوت دولت ها شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: صندوق بازنشستگی ها حیاط خلوت دولت ها شده اند
اگر صندوق های بازنشستگی ما به جای تبدیل شدن به حیاط خلوت دولت ها، به کار اصل خود می پرداختند، امروز شاهد این وضعیت نبودیم و بازنشستگان کشور در خانه های خود استراحت می کردند و حدود یک و نیم میلیون جوان سردرگم بر سر کار بودند و این اندازه عرصه اشتغال برای افراد جویای کار تنگ نبود.
کد خبر: ۵۵۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ - 27 December 2015



صندوق بازنشستگی ها حیاط خلوت دولت ها شده اند
 یک میلیون و پانصد هزار بازنشسته دوباره بر سر کار بازگشته اند؛ این آماری است که وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی منتشر کرده است؛ آماری که نشان می دهد از هر 100 نفر شاغل در کشور، حدود 7 نفر آن سالمند هستند؛ به عبارت دیگر، این آمار نشان می دهد، بخشی از سالمندان با وجود سال ها سعی و تلاش در بازار کار، هنوز حاضر به ترک آن نیستند.

به گزارش «تابناک»، به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی و حقوق و مزایای کم، سالمندان ناچار به حضور در بازار کار می شوند؛ بازار کاری که در آن نه نیاز به بیمه هست و نه لازم است، کسی مزایایی که برای کارمندان و کارگران در نظر گرفته شده را پرداخت کنند. چشم امید بازنشستگان به صندوق های بازنشستگی است که سالها برای آن هزینه پرداخت کرده بودند تا زمانی عصای دستشان باشد، ولی به سراب تبدیل شده است.

این صندوق ها که قرار بود به هنگام بازنشستگی به افراد سود پرداخت کند، به دلیل دخالت های دولتی و پیچ و خم های اداری از پرداخت سود به سهامداران خوداری می کنند. ابراهیمی، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در این باره گفته است: تورم باعث شده حقوق پرداختی به بازنشسته ها کفاف زندگی آنها را ندهد.

وی در این باره گفته است: بزرگترین مشکل در سال های گذشته ـ که مانع پرداخت کافی به بازنشسته ها شده ـ تورم بوده است. میزان تورم در سال های گذشته، بسیار بالاتر از حد استانداردها بوده و به همین دلیل صندوق ها از بازار عقب مانده اند.

تکیه بر صندلی های های راحتی و بازی با نوه ها در دوران پیری، به یک آرزو برای بازنشستگان تبدیل شده است. هزینه های کمرشکن و اختلاف های فاحش در دریافتی های افراد بازنشسته و شاغل، باعث شده است تا دریافتی بسیاری از این افراد آنها را پایین تر از خط فقر نگه دارد؛ موضوعی که باعث شده تا بار دیگر یک و نیم میلیون سالمند را روانه بازار کند.

همچنین حقوق پایین بازنشستگان در بازار کار باعث شده تا بازار اقتصاد کشور به این افراد لبخند بزند، ولی این لبخند دامن خود بازار را گرفته است، چون با ورود بازنشستگان با حقوق پایین به بازار، باعث کاهش جذب جوانان شده و این خود عاملی می شود بر تداوم رکود در کشور و پایین آمدن قدرت خرید عمومی در جامعه.

محمدرضا پور ابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره می گوید: اگر صندوق های بازنشستگی ما به جای تبدیل شدن به حیاط خلوت دولت ها، به کار اصل خود می پرداختند، امروز شاهد این وضعیت نبودیم و بازنشستگان کشور در خانه های خود استراحت می کردند و حدود یک و نیم میلیون جوان سردرگم بر سر کار بودند و این اندازه عرصه اشتغال برای افراد جویای کار تنگ نبود.

وی گفت: امروز حقوق دریافتی با هزینه های زندگی بازنشستگان همخوانی ندارد و عامل آن تورمی است که جامعه به صندوق های بازنشستگی وارد کرده است. به نظر می رسد، دولت باید در سیاست های خود در مورد صندوق های بازنشستگی تغییرات اساسی ایجاد کند؛ بنابراین، یکی از راهکارهای آن همسان سازی حقوق است.

این نماینده مجلس افزود: در سال 88 مجلس مصوبه ای برای همسان سازی حقوق بازنشسته به تصویب رساند؛ اما به نظر می رسد، بار دیگر باید این کار انجام شود و این بار شامل همه بازنشستگان کشور شود؛ یعنی بازنشستگان تأمین اجتماعی را نیز در بر داشته باشد. شاید اجرای این روش بتواند بخش زیادی از این مشکلات را حل کند!























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن