تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803839669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش دستوری نرخ بانکی تبعات منفی ایجاد می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کاهش دستوری نرخ بانکی تبعات منفی ایجاد می‌کند
رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ سود بانکی را در شورای پول و اعتبار می‌توانیم به صورت دستوری کاهش دهیم زیرا نرخ دستوری تبعات منفی در سایر بازارها ایجاد می‌کند.

تلفنی**** کاهش دستوری نرخ بانکی تبعات منفی ایجاد می‌کند
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در نخستین همایش مالی اسلامی اظهار داشت: سیاست بانک مرکزی تنها ثبات تأمین مالی اقتصاد، رشد مثبت اقتصادی و در نهایت کنترل تورم است و از طرفی در رابطه با تورم جهت‌گیری‌هایی انجام شده و توانسته‌ایم در این راستا به دستاوردهای مهمی دست یابیم به طوری که در دو سال گذشته تورم بالای 40 رصد بوده که خوشبختانه که اکنون شاهد روند نزولی 13.7 درصدی آن هستیم.


وی افزود: رشد نقدینگی ما در پایان آبان 94 نسبت به ابتدای سال 94، 16 درصد افزایش داشته و از طرفی در طول دو سال گذشته 10 بانک و موسسه اعتباری جدید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گرفته است و لازم به ذکر است که در پایان سال 93، بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی حجم نقدینگی 580 میلیارد تومان بوده که این نقدینگی تا پایان آبان 94 به قیمت 907 میلیارد تومان رسیده که این امر نشان‌دهنده رشد 5.6 درصدی نقدینگی است.


سیف در ادامه گفت: در طول هشت ماه سال 94، حجم نقدینگی 14.8 درصد رشد داشته که 102 هزار میلیارد تومان مربوط به موسسات بوده و گفتنی است که حجم نقدینگی در ابتدا و پایان دوره بر اساس آمار قابل اتکا در هشت ماه سال 93، 13.7 درصد در پایان سال 93، 22.3 درصد و در طول هشت ماه سال 94، 16 درصد رشد نقدینگی داشته‌ایم که با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد و اقداماتی که در راستای تحریم‌ها به کار گرفته‌ایم رشد نقدینگی قابل توجه است.


وی با اشاره به ثبات بازار ارز گفت: در واقع قبل از شروع کار دولت یازدهم بازار ارز نوسانات شدیدی را تجربه کرده اما اکنون هر چه به سمت جلو می‌رویم نوسانات نرخ ارز کمتر شده و از طرفی نباید فراموش کرد که ثبات بازار ارز یکی از بحث‌های مهم اقتصاد است. شایان ذکر است که دامنه نوسان نرخ ارز در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش پیدا کرده است.


رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تسهیلات پرداختی یادآور شد: در هشت ماه ابتدای سال‌جاری 220 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که 63.3 درصد آن سرمایه در گردش و 82.6 سرمایه در گردش صنعت است و از طرفی نظام مالی نظامی است که کارآیی مناسب و قابل قبول را داشته باشد.


سیف با اشاره به نرخ سود بانکی گفت: در حال حاضر نرخ سود بانکی بالا است به طوری که در شرایطی که تورم 13.7 درصد است نرخ سود بانکی 24 درصد قابل قبول نیست اما خوشبختانه با اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته نرخ بانکی کاهش خواهد یافت.


وی افزود: نرخ سود بانکی را نمی‌توانیم به سبب تنگناهایی که در نظام بانکی کشور وجود دارد، دستوری کاهش دهیم زیرا نرخ دستوری تبعات منفی در سایر بازارها ایجاد می‌کند و به همین خاطر بانک مرکزی به بازارهای بین بانکی ورود پیدا کرده و با مکانیزم داخلی می‌خواهد به حل و فصل مشکلات بپردازد تا بتوانیم با روش‌های منطقی به روش‌های مطلوب دست یابیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/













اشتراک گذاری

















۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن