تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820002858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدرروي سالانه ۸ هزار ميليارد تومان انرژي در مرغداري‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هدرروي سالانه ۸ هزار ميليارد تومان انرژي در مرغداري‌ها
در حالي كه تلفات مرغداري‌ها در دنيا ۲ درصد است، اين تلفات در كشورمان بيش از ۱۶ درصد است و سالانه ۸ هزار ميليارد تومان انرژي در مرغداري‌ها از بين مي‌رود.
در حالي كه تلفات مرغداري‌ها در دنيا ۲ درصد است، اين تلفات در كشورمان بيش از ۱۶ درصد است و سالانه ۸ هزار ميليارد تومان انرژي در مرغداري‌ها از بين مي‌رود.
به گزارش فارس، موضوع پايين بودن قيمت فروش مرغ نسبت به قيمت تمام شده مشكلي است كه توليد‌كنندگان اين محصول پروتئيني، مدت‌هاست با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند. قيمت مرغ در بازار از طريق عرضه و تقاضا تعيين مي‌شود، اما به دليل توليد مازاد 200 هزار تني اين محصول و عدم برنامه‌ريزي براي صادرات مازاد، هر كيلوگرم مرغ با حدود هزار و 200 تومان پايين‌تر از قيمت تمام شده به فروش مي‌رود. البته در راستاي حمايت از توليد‌كنندگان صنعت مرغ وزارت جهاد كشاورزي از طريق شركت پشتيباني امور دام مازاد مرغ را با قيمت 6 هزار و 500 تومان از بازار خريداري مي‌كند، اما از آنجا كه برنامه‌اي براي صادرات محصول خريداري شده وجود ندارد، مرغ ذخيره‌سازي شده پس از مدتي قبل از فساد دوباره وارد بازار مي‌شود كه به گفته توليد‌كنندگان و دست‌اندركاران اين صنعت، ورود مجدد مرغ مازاد خريداري شده توسط شركت پشتيباني امور دام، خود عاملي براي افت قيمت به شمار مي‌رود.
‌  
دلالان قيمت مرغ را تعيين مي‌كنند
محمد يوسفي، رئيس هيئت مديره انجمن مرغ گوشتي مي‌گويد: قيمت مرغ اگر چه از طريق عرضه و تقاضا تعيين مي‌شود، اما در اصل، دلالان تعيين‌كننده قيمت مرغ در ميدان بهمن هستند. به گفته رئيس هيئت مديره انجمن مرغ گوشتي صددرصد مرغداران به علت قيمت پايين فروش مرغ دچار مشكل هستند و اگر قرار باشد مسئوليت تنظيم بازار مرغ توسط وزارت جهاد كشاورزي نتيجه‌بخش باشد، نبايد هر كيلو‌گرم مرغ زنده كمتر از 3 هزار و 800 تومان به فروش رود.
  ضرر هزار و 200 توماني مرغداران به ازاي توليد هر كيلو تخم‌مرغ
ابوالفضل حاج‌اكبري يكي از توليد‌كنندگان بزرگ مرغ مي‌گويد: قيمت مرغ كشته هر كيلو 3 هزار تومان جلوي در مرغداري است و مرغداران به ازاي هر كيلو مرغ هزار و 100 تا هزار و 200 تومان متضرر مي‌شوند.
حاج‌اكبري اظهار داشت: در دو سال گذشته نوسانات قيمت مرغ شدت داشته و اين موضوع حاصل عدم برنامه‌ريزي در سطوح بالاتر است.
 
توليد سالانه 200 هزار تن مرغ مازاد
سيدموسي ميرنژاد، مدير شوراي هماهنگي تشكيلات مرغداران ايران هم در گفت‌‌وگو با فارس، در مورد مشكلات صنعت مرغداري مي‌گويد: يكي از مشكلات صنعت مرغداري كشور صدور مجوز‌هاي تأسيس مرغداري بدون در نظر گرفتن زيرساخت‌ صادراتي محصول در دولت‌هاي مختلف بوده است.
وي با بيان اينكه در صنعت مرغداري اشتغال، توليد و صادرات پايدار حلقه مفقوده است، افزود: در اين صنعت هيچ‌گاه براي اين سه موضوع برنامه‌ريزي نشد. ميرنژاد با اشاره به اينكه در دهه 80 سالانه به‌طور متوسط بين 700 تا هزار مرغداري با ميانگين توليد 200 هزار قطعه پروانه تأسيس مي‌گرفتند، گفت: اين اقدام در حالي بود كه براي صادرات و عرضه محصول برنامه‌ريزي و هدف‌گذاري نمي‌شد.
مديرعامل شركت و شوراي هماهنگي تشكيلات مرغداران ايران با اشاره به اينكه توان توليد 5/4 ميليون تن مرغ در كشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر سالانه حدود 2 ميليون تن مرغ در كشور توليد مي‌شود كه 200 هزار تن آن مازاد بر مصرف است. وي با اشاره به اينكه سرانه مصرف مرغ در كشور 25 كيلوگرم است، تصريح كرد: صادر نشدن مازاد منجر به ركود حاكم در اين صنعت شده است.


منبع : فارس















تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن