تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820073458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«نقد شعر»ي كه به ذائقه مخاطبان خوش آمده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «نقد شعر»ي كه به ذائقه مخاطبان خوش آمده
چند وقتي است كه برنامه «نقد شعر» يك‌شنبه‌ها به آنتن شبكه چهارم سيما مي‌رود تا كمي از جاي خالي شعر را در تلويزيون پر كند اما آيا وجود يك برنامه به تنهايي مي‌تواند نياز مخاطبان رسانه ملي به مقوله شعر را مرتفع كند.
نویسنده : سپيده آماده 


چند وقتي است كه برنامه «نقد شعر» يك‌شنبه‌ها به آنتن شبكه چهارم سيما مي‌رود تا كمي از جاي خالي شعر را در تلويزيون پر كند اما آيا وجود يك برنامه به تنهايي مي‌تواند نياز مخاطبان رسانه ملي به مقوله شعر را مرتفع كند.
به گزارش «جوان»، علاقه مردم به مسئله شعر بر كسي پوشيده نيست و ايرانيان سده‌هاست كه به دليل علاقه‌مندي به شعر در ميان ساير مردم جهان شهره شده‌اند، در اين ميان اما برنامه‌هاي شعري رسانه ملي در سال‌هاي اخير نتوانسته انتظار علاقه‌مندان را برآورده كند. آنچه از برنامه‌هاي شعري رسانه ملي در اذهان عمومي باقي مانده، مشاعره‌هايي است كه با حضور مجري‌هاي مختلف در طول يكي دو دهه آخر به آنتن مي‌رفت، برنامه‌هايي كه نه‌تنها دوستداران شعر بلكه مخاطبان غيرتخصصي تلويزيوني را هم راضي نگه مي‌داشت.
با كمرنگ شدن حضور مشاعره در كنداكتور پخش رسانه ملي، در طول سال‌هاي اخير برنامه با محوريت شعر طنز بر آنتن شبكه آموزش جاي گرفت و قندپهلو با موضوع شعر و ادبيات طنز با حضور شاعران طنزپرداز ايراني به تهيه‌كنندگي امير قميشي، اجراي رضا رفيع و داوري شهرام شكيبا و ناصر فيض به نمايش در آمد. برنامه‌اي كه در مدت زماني كوتاه توانست با اقبال مخاطبان روبه‌رو شود و يكي از برنامه‌هاي اصلي شبكه آموزش لقب گرفت.
پس از تغييراتي كه از ابتداي پاييز در شبكه چهارم سيما اتفاق افتاد تركيب برنامه‌هاي اين شبكه تغيير كرد و در اين ميان برنامه‌اي در نقد هنرهاي هفتگانه براي آنتن ساعت 23 شب‌هاي اين شبكه تهيه شد كه سهم يك‌شنبه شب‌هاي اين برنامه به نقد شعر با اجراي سعيد بيابانكي اختصاص يافت. برنامه به‌رغم اينكه مدت زمان كوتاهي از حضورش بر آنتن رسانه ملي مي‌گذرد، توانسته با رضايت دوستداران شعر و ادب روبه‌رو شود و بررسي غزل مدرن و اشعار نيمايي، دوستداران شعر مدرن را هم پاي تماشاي خود نشانده است.
در اين ميان پرداخت باز تر به آثار شاعران معاصر و نقش پر‌رنگ‌تر بررسي اين سبك از اشعار در برنامه مي‌تواند با افزايش مخاطبان اين برنامه تازه رسانه ملي بينجامد. به هر رو، اما اختصاص تنها يك ساعت از آنتن هفتگي رسانه ملي براي برنامه‌اي با محوريت شعر نمي‌تواند به تنهايي پاسخگوي نياز مخاطبان شعر دوست و اهل ادبيات رسانه ملي باشد و مديران مي‌توانند با افزايش چنين برنامه‌هايي رضايت مخاطبان خاص رسانه ملي را هم جلب كنند.

منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن