تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805389674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت فقر و ثروت مردم از دید آیت الله سبحانی


واضح آرشیو وب فارسی:الف: علت فقر و ثروت مردم از دید آیت الله سبحانی

تاریخ انتشار : شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
فقر بى جهت گروهى، و ثروت بى جهت گروهى ديگر، معلول نظام نادرست اجتماعى ما است كه نتوانسته ثروت را به صورت عادلانه و به هر كس به مقدار استعداد و شايستگى، نه به مقدار نياز و حاجت، بدهد. خداوند بزرگ رزق و روزى همگان را در همين زمين فراهم كرده است، ولى ما از عدالت اجتماعى روى برتافته ايم. به گزارش خوزه، آیت الله سبحانی در پاسخ به چند سئوال اعتقادی فلسفه کم و زیاد بودن روزی برخی از بعضی دیگر و نیز چرایی امتحان شدن بندگان به وسیله خدا .... را پاسخ گفته اند.متن سئوالات و پاسخ های این مرجع تقلید را در ادامه می خوانید:آيا جهان در بقاى خود نيازمند خداست؟ لطفاً دليل آن را بفرماييد؟ جهان ماده ،حتى در يك آن ثابت نيست و هر روز آفرينش مجددى دارد. طبعاً جهان به خاطر استمرار آفرينش، بى نياز از خدا نيست و به تعبير علما،موجود ممكن، حدوثاً وبقاءاً بى نياز از خدا نمى باشد و در باره استمرار آفرينش و نياز مستمر جهان به خداوند، كتاب «راه خداشناسى» را مطالعه بفرماييد.چرا خداوند بين بندگانش تفاوت مى گذارد; مثلاً: به فردى زحمت كش رزق و روزى كمى مى دهد و به شخصى ديگر بدون زحمت روزى فراوانى عطا مىكند؟فقر بى جهت گروهى، و ثروت بى جهت گروهى ديگر، معلول نظام نادرست اجتماعى ما است كه نتوانسته ثروت را به صورت عادلانه و به هر كس به مقدار استعداد و شايستگى، نه به مقدار نياز و حاجت، بدهد. خداوند بزرگ رزق و روزى همگان را در همين زمين فراهم كرده است، ولى ما از عدالت اجتماعى روى برتافته ايم.والله العالمخداوند از گذشته و آينده ى انسان مطلع است و آينده ى هر فرد نزد خداوند مشخص است، آيا انسان مجبور است كه بر طبق همان برنامه اى كه تنظيم شده، به پيش برود؟علم خداوند به آينده، از انسان سلب اختيار نمى كند; مثلاً معلم بر اثر ممارست با شاگردان كلاس خود، مى داند كه كدام يك از اينها قبول و كدام يك از آنها مردود خواهد شد. آيا علم پيشين معلم در سرنوشت آن افراد مؤثر است؟! به تعبير ديگر خداوند مى داند كه انسان فلان كار را انجام خواهد داد، ولى علم خداوند به اين نحو است كه مى داند انسان، آن كار را از روى اختيار انجام خواهد داد. والله العالم خداوند از آينده ى انسان مطلع است؛ پس چه نيازى به امتحان است؟امتحان براى يكى از دو چيز است:۱. حجّت را بر انسان تمام كند، ۲. شايستگى هاى هر فرد كه به صورت قوه و توان است، به فعليت برسد. حضرت ابراهيم (عليه السلام) در بوته ى امتحان قرار گرفت و كمال درونى وى آشكار شد. در اين مورد به كتاب پرسش ها و پاسخ ها مراجعه كنيد. والله العالم آيا انسان مى تواند ثواب عمل خود را به ديگران اهدا كند؟عمل انسان محترم است و مى تواند ثواب عمل خود را به ديگران اهدا كند. مانند انجام حج از پدر و مادر، و دادن صدقه از طرف آنها كه در روايات آمده است.والله العالم آيا روايت «ارتد الناس بعد النبى إلاّ ثلاثة» صحيح است؟در رجال كشى به صورت هاى مختلف نقل شده، از اين جهت نمى توان به اين ارقام اعتماد كرد، و در هر حال مراد از ارتداد بعد از درگذشت پيامبر (صلى الله عليه وآله) ، ناديده گرفتن ولايت على (عليه السلام) است كه به تعبير علما «كفر نعمت» بود، نه «كفر ملّت». والله العالم










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن