تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835114687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت فقر و ثروت مردم از دید آیت الله سبحانی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
علت فقر و ثروت مردم از دید آیت الله سبحانی
علت فقر و ثروت مردم از دید آیت الله سبحانی فقر بى جهت گروهى، و ثروت بى جهت گروهى ديگر، معلول نظام نادرست اجتماعى ما است كه نتوانسته ثروت را به صورت عادلانه و به هر كس به مقدار استعداد و شايستگى، نه به مقدار نياز و حاجت، بدهد.


به گزارش فرهنگ نیوز، آیت الله سبحانی در پاسخ به چند سئوال اعتقادی فلسفه کم و زیاد بودن روزی برخی از بعضی دیگر و نیز چرایی امتحان شدن بندگان به وسیله خدا .... را پاسخ گفته اند.متن سئوالات و پاسخ های این مرجع تقلید را در ادامه می خوانید:

آيا جهان در بقاى خود نيازمند خداست؟ لطفاً دليل آن را بفرماييد؟

 جهان ماده ،حتى در يك آن ثابت نيست و هر روز آفرينش مجددى دارد. طبعاً جهان به خاطر استمرار آفرينش، بى نياز از خدا نيست و به تعبير علما،موجود ممكن، حدوثاً وبقاءاً بى نياز از خدا نمى باشد و در باره  استمرار آفرينش و نياز مستمر جهان به خداوند، كتاب «راه خداشناسى» را مطالعه بفرماييد.

چرا خداوند بين بندگانش تفاوت مى گذارد; مثلاً: به فردى زحمت كش رزق و روزى كمى مى دهد و به شخصى ديگر بدون زحمت روزى فراوانى عطا مىكند؟

فقر بى جهت گروهى، و ثروت بى جهت گروهى ديگر، معلول نظام نادرست اجتماعى ما است كه نتوانسته ثروت را به صورت عادلانه و به هر كس به مقدار استعداد و شايستگى، نه به مقدار نياز و حاجت، بدهد. خداوند بزرگ رزق و روزى همگان را در همين زمين فراهم كرده است، ولى ما از عدالت اجتماعى روى برتافته ايم.

والله العالم

خداوند از گذشته و آينده ى انسان مطلع است و آينده ى هر فرد نزد خداوند مشخص است، آيا انسان مجبور است كه بر طبق همان برنامه اى كه تنظيم شده، به پيش برود؟

علم خداوند به آينده، از انسان سلب اختيار نمى كند; مثلاً معلم بر اثر ممارست با شاگردان كلاس خود، مى داند كه كدام يك از اينها قبول و كدام يك از آنها مردود خواهد شد. آيا علم پيشين معلم در سرنوشت آن افراد مؤثر است؟! به تعبير ديگر خداوند مى داند كه انسان فلان كار را انجام خواهد داد، ولى علم خداوند به اين نحو است كه مى داند انسان، آن كار را از روى اختيار انجام خواهد داد.

 والله العالم

 خداوند از آينده ى انسان مطلع است؛ پس چه نيازى به امتحان است؟

امتحان براى يكى از دو چيز است:1. حجّت را بر انسان تمام كند، 2. شايستگى هاى هر فرد كه به صورت قوه و توان است، به فعليت برسد. حضرت ابراهيم (عليه السلام) در بوته   ى امتحان قرار گرفت و كمال درونى وى آشكار شد. در اين مورد به كتاب پرسش ها و پاسخ ها مراجعه كنيد.

 والله العالم

 آيا انسان مى تواند ثواب عمل خود را به ديگران اهدا كند؟عمل انسان محترم است و مى تواند ثواب عمل خود را به ديگران اهدا كند. مانند انجام حج از پدر و مادر، و دادن صدقه از طرف آنها كه در روايات آمده است.

والله العالم

آيا روايت «ارتد الناس بعد النبى إلاّ ثلاثة» صحيح است؟

در رجال كشى به صورت هاى مختلف نقل شده، از اين جهت نمى توان به اين ارقام اعتماد كرد، و در هر حال مراد از ارتداد بعد از درگذشت پيامبر (صلى الله عليه وآله) ، ناديده گرفتن ولايت على (عليه السلام) است كه به تعبير علما «كفر نعمت» بود، نه «كفر ملّت».

 والله العالم

منبع: حوزه


94/10/5 - 12:16 - 2015-12-26 12:16:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن