تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820956546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برطرف کردن مشکلات گمرکی و مالیات‌های دریافتی از تجار آذربایجان‌شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برطرف کردن مشکلات گمرکی و مالیات‌های دریافتی از تجار آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی بر تسهیل رفت و آمد میان دو کشور تأکید کرد و گفت: از طرف ایران ویزا لغو شده و درخواست داریم که برای اهالی آذربایجان‌شرقی در مورد ویزا تجدید‌ و صرف نظر شود.


اسماعیل جبارزاده  در نشست مشترک تجاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زیادی میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد، اظهار داشت: نشست حاضر نشست برادران است و با حضور مسئولان عالی رتبه دو کشور در تبریز برگزار می‌شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نشست تبریز در ادامه حضور هیئت استان آذربایجان‌شرقی در باکو برگزار می‌شود و البته دو کشور ایران و آذربایجان در سال‌های اخیر دیدارهای زیادی در عالی‌ترین سطوح داشته‌اند. وی خاطرنشان کرد: توافقات زیادی میان دو کشور صورت گرفته و در آذربایجان‌شرقی تلاش می‌کنیم تا این توافقات را به مرحله عملی برسانیم و اعلام آمادگی می‌کنیم که با تجار و فعالان اقتصادی کشور آذربایجان همکاری داشته و به بازارهای مشترک توجه کنیم. جبارزاده یادآور شد: از شناختی که از تجار آذربایجان و فعالان اقتصادی این کشور دارم، می‌دانم که تجار این کشور در روسیه روابط خوبی دارند و ما نیز محصولات استراتژیک و مهم را در داخل کشور تولید می‌کنیم. استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: ایران کشوری چهار فصل بوده و می‌توانیم تمام نیازهای تجار در زمینه محصولات گیاهی و طبیعی را فراهم و از طریق تبریز صادر کنیم. وی عنوان کرد: کیفیت محصولات تولیدی در آذربایجان‌شرقی قابل رقابت با محصولات تولیدی کشورهای مهم و پیشرفته جهان است و آینده‌ای روشن برای روابط دو کشور پیش‌بینی می‌کنیم. جبارزاده دانشگاه‌های دو کشور و آذربایجان‌شرقی را ممتاز دانست و تصریح کرد: در زمینه توریسم سلامت نیز می‌توانیم خدمات مشترکی داشته باشیم و با توجه به بیمارستان‌های پیشرفته در باکو و پزشکان متخصص و توانمند در ایران می‌توانیم به توریسم سلامت مشترک در دو کشور توسعه دهیم. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور مسئولان عالی‌رتبه جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: امروز در نقاط مختلف از جمله مقبره شهریار و موزه آذربایجان حضور داشته این مکان‌ها را به ایشان نشان دادیم. صادرات مواد غذایی آذربایجان‌شرقی به 37 کشور جهان جبارزاده با اشاره به وجود کارخانجات برتر شکلات و مواد غذایی در تبریز یادآور شد: محصولات مواد غذایی تبریز در حال حاضر به 37 کشور جهان صادر می‌شود و جایگاه برتری در کشور و منطقه داریم. وی با اشاره به مشکلات گمرکی و مالیات‌های دریافتی از تجار آذربایجان‌شرقی گفت: محصولات برتری در استان آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود و در صورتی که مالیات منصفانه‌ای همانند کشورهای دیگر از تجار آذربایجان‌شرقی دریافت شود قدرت رقابت با کشورهای دیگر را نیز خواهیم داشت. وی بر تسهیل رفت و آمد میان دو کشور تأکید کرد و گفت: از طرف ایران ویزا لغو شده و درخواست داریم که برای اهالی آذربایجان‌شرقی در مورد ویزا صرف نظر شود و در کنار این خواستار در نظر گرفتن تمهیداتی برای مبادله آسان کالاهای صادراتی از آذربایجان‌شرقی به جمهوری آذربایجان هستیم. وی خاطرنشان کرد: ارتقای همکاری میان جمهوری آذربایجان و ایران اسلامی مورد تاکید و دستور شخص رئیس جمهور بوده و حضور دو وزیر از دو کشور نشانه تمایل و تأکید بر گسترش این روابط دو سطح است. لازم به ذکر است هیئتی 100 نفره از مسئولان دولتی، تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان که روز دوشنبه به منظور شرکت در دهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان در تهران به کشورمان سفر کرده بود، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد تبریز شد.


برگزاری نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان با اعضای اتاق بازرگانی تبریز از برنامه‌های سفر این هیئت به تبریز است.


وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان همچنین در جریان سفر خود به تبریز از موزه آذربایجان، مسجد کبود و مجموعه فرهنگی مقبرة‌الشعرا بازدید کرد.

















تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن