تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805354172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران‌بخشی از اقتصاد دنیا را به‌حرکت‌درمی‌آورد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ایران‌بخشی از اقتصاد دنیا را به‌حرکت‌درمی‌آورد
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران می‌تواند با ارائه برنامه‌ریزی و راهکارهای مناسب در آینده بخشی از اقتصاد دنیا را به حرکت درآورد.
کد خبر: ۵۵۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵ - 23 December 2015


معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران می‌تواند با ارائه برنامه‌ریزی و راهکارهای مناسب در آینده بخشی از اقتصاد دنیا را به حرکت درآورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جهانگیری در نشست نقش مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی گفت: اگر محدودیت‌ها  در این جزیره وجود نداشته باشد می‌تواند به یک قطب گردشگری و تجارتی تبدیل شود.

وی افزود: قرار است در 30 درصد این منطقه عملیاتی عمرانی انجام شود و کار ساخت‌وساز تا زمانی که کمبود زمین وجود ندارد ادامه خواهد داشت.

جهانگیری تصریح کرد: ما باید شرایطی فراهم کنیم تا بتوانیم با کشورهای اطراف خلیج‌فارس رابطه برقرار کنیم و به توسعه تجاری کمک نماییم .

وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین مباحث منطقه آزاد کیش قانون سرمایه‌گذاری و توسعه است که هیچ مخالفی هم ندارد گفت: در این منطقه به علت عدم وجود برخی  مقررات خاص کارها راحت تر انجام می‌شود بنابراین منجر به افزایش صادرات و سرمایه‌گذاری خواهد شد.

جهانگیری با بیان این که در پساتحریم باید یک برنامه‌ریزی صحیحی در خصوص تعاملات با دیگر کشورها صورت بگیرد گفت:  داشتن رتبه اول گاز در جهان، رتبه سوم نفت در جهان، جمعیت 400 الی 500 میلیونی اطراف که نیازمند توسعه هستند Tموقعیت مناسبی را برای ما رقم می‌زنند که برنامه‌ریزی صحیح در  این خصوص می‌تواند ایران را به کانون توسعه تبدیل کند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران می‌تواند با ارائه برنامه‌ریزی و راهکارهای مناسب در آینده بخشی از اقتصاد دنیا را به حرکت درآورد.

**** اقتصاد مقاومتی موجب انسجام ملی کشور خواهد شد

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: دولت اگر بتواند اجماعی به وجود بیاورد تا تمام نیروهای فعال حول سیاست‌های اقتصادی کشور جمع شوند توسعه اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در شرایط کنونی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند موثر واقع شود .

جهانگیری اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأیید مقام معظم رهبری، مجلس، قوه قضاییه و اقتصاددان‌ها است و این سند توسعه است که اگر به درستی ایجاد شود منجر به انسجام ملی کشور خواهد شد.

وی  با بیان این که  در اقتصاد مقاومتی به درون‌گرایی اشاره شده است یعنی باید از تمام امکانات در راستای توسعه استفاده شود گفت: اقتصاد مقاومتی نیز باید در مناطق آزاد اجرا شود و در واقع مرزی که متر آن بسیار ارزشمند است رهاشده و چرا  از سواحل مکران استفاده‌ای نمی‌شود.

وی از تأسیس نشدن مناطق آزاد در مجلس ابراز ناخرسندی کرد و گفت: ما برای برخی مناطق همکاری‌های فراوانی داشتیم و منطقه آزاد را تصویب کردیم اما متأسفانه در مجلس لغو شد.

وی اضافه کرد: دولت برای کردستان و زابل مناطق آزاد در نظر گرفت که جزء تصمیم‌های توسعه‌ای است و نباید بی‌دلیل رد شود.

جهانگیری به بحث برون‌گرایی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: یعنی باید از سایر کشورها ، پول و منابع مالی دریافت کنیم و با در اختیار گرفتن بازار، به تکنولوژی‌های نو برسیم.

جهانگیری با اشاره به این که مربوط کردن اقتصاد می‌بایست در همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی انجام شود گفت: این رویکردها باید در مناطق آزاد حاکم شود و مدیران این مناطق  حتماً آن را اجرا کنند.

وی معتقد است که تمام فعالیت‌های اقتصادی این منطقه باید مرتبط با علم و دانش و مدیریت روز باشد.

وی  به بند 11 در خصوص توسعه مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: این امر  توسعه تعداد مناطق آزاد و انتقال فناوری‌های پیشرفته است زیرا این فناوری‌ها به راحتی می‌توانند به مناطق آزاد وارد شوند.

وی به جذب سرمایه‌گذار خارجی برای تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: این امر نیز مورد تأیید مقام معظم رهبری است و می‌بایست راهکارهایی ارائه شود تا سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که شفاف عمل کردن باید در دستور کار دولتی‌ها قرار بگیرد گفت: طبق برخی گزارش‌ها از مناطق آزاد، گزارش‌های خوبی نبوده است و فساد در دوره‌های گذشته زیاد بود.

وی اضافه کرد: پس باید در این مناطق با تخلفات بدون هیچ‌گونه ترسی مقابله شود

وی گفت: در سال 1389 ، 41 هزار میلیارد ریال و 170 هزار میلیارد ریال از منابع بانک مرکزی به خزانه پرداخت شد  که این امر موجب ایجاد تورم می‌شود.

وی با بیان این که دولت فعلی هیچ خط قرمزی ندارد گفت: علاوه بر شفاف‌سازی،تخلفات باید گزارش داده شود خصوصاً در مناطقی که دستگاه‌های نظارتی کمتر است و قوانین و مقررات پایین تری دارند.

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن