تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805439663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در سینما و تئاتر چه خبر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: در سینما و تئاتر چه خبر است؟
نمایش «ترور» در اجرای شامگاه 29 آذر ماه میزبانی الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و ... بود.
آفتاب :  نمایش «ترور» کاری از حمیدرضا نعیمی در اجرای شامگاه 29 آذر ماه میزبان حجت الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیئت‌ مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیرعامل مجموعه فرهنگی سرچشمه، محمود عزیزی، مسعود دلخواه و رحیم نوروزی بود.


حمیدرضا نعیمی کارگردان نمایش «ترور» در پایان این اجرا از مسئولین سازمان منطقه آزاد اروند به دلیل مشارکت و حمایت مالی و معنوی از این اثر نمایشی قدردانی کرد.


حجت الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بعد از تماشای این نمایش گفت: نمایش «ترور» اثری قابل توجه و زیبا بود و جز نمایش های منحصر به فرد در حوزه نمایش‌های مذهبی محسوب می‌شود.


وی افزود: به عوامل این نمایش خسته نباشید، عرض می‌کنم و فکر می‌کنم اتفاق خوبی در حوزه هنرهای نمایشی دینی رخ داده است.


زمانی مدیرعامل و رئیس هیئت‌ مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز رضایت از کیفیت و نوع نگاه به موضوع شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری شرایط اجرای این نمایش در منطقه آزاد اروند فراهم شود. زیرا معتقدیم توسعه فضای فرهنگی و هنری از زیرساخت‌های اصلی رشد اقتصادی محسوب می شود.


وی در ادامه تصریح کرد: ما خوشحالیم که توانستیم از «ترور» حمایت به عمل آوریم و امیدواریم از این دست اتفاقات فرهنگی و هنری در جامعه بیشتر رخ دهد.


«ترور» درباره زندگی و تنهایی یک تروریست است که به قضاوت و انتخابش برای کشتن شک ندارد اما مادرش اعتقاد دارد او ۳۵ سال پیش مرده است. فقط می‌باید دفن می شد تا از شر ارواح شریر در امان می ماند. تروریست در مسیر عملیاتش با دختری آشنا می شود که...


بازیگران این اثر نمایشی بهزاد فراهانی، یکتا ناصر، فرید قبادی، بهناز نازی، یعقوب صباحی، سعید داخ، محمد ساربان، کاظم هژیرآزاد، کتانه افشاری‌نژاد، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور، امیر مهدی کیا، بهروز پوربرجی، رضا جهانی، بهنام شرفی، شقایق فتحی، سروش کریمی نژاد، پیروز میرزایی، مهرداد خانی،محمد نژاد،شقایق پور علی ،نیکی ابراهیم شاه، شیما جعفرزاده، هلیا کریمی و نسرین پرهام هستند.


سعید ذهنی آهنگساز، رضا مهدی‌زاده طراح صحنه، ادنا زینلیان طراح لباس، آیدین الفت طراح صدا، رضا حیدری طراح نور، محسن گودرزی طراح حرکت و ماریا حاجیها طراح چهره پردازی این نمایش هستند.


مدیر تولید و دستیار کارگردان این پروژه علی زارعی و دستیار کارگردان و برنامه ریز منصوره علی یاری، منشی صحنه نسرین پرهام، مدیر صحنه هلیا کریمی، دستیار صحنه حامد روحبخش، مشاور رسانه ای روح اله زندی فرد، تبلیغات مجازی امیر قالیچی ها، عکاس امیر کورش اعرابی و مدیر روابط بین الملل سعید وثیق‌نیا از دیگر عوامل نمایش «ترور» هستند.


نمایش «ترور» هر روز ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.


اعوجاج به طراحی و کارگردانی بهزاد غلامی پنجشنبه سوم دی ماه روی صحنه می‌رود.


اعوجاج با بازی امین آزاد ، بهزاد غلامی ، مرتضی صرافی، احمدرضا اخوان ، حامد خلیلی و محمدرضا صارمی از روز پنجشنبه سوم دی ماه در تالار ناصر خسرو اجرا می‌شود.


این نمایش از سوم الی 30 دی ماه در خیابان انقلاب - ضلع غربی دانشگاه تهران-خیابان ۱۶آذر- مجموعه ی تالار مولوی- ساختمان معاونت دانشجویی- طبقه سوم-تالار ناصر خسرو ساعت 19 پذیرای علاقمندان خواهد بود.


اعوجاج تئاتری زنده و بی واسطه، داستانیست از انحراف ، با تکیه بر تئاتر فیزیکال، تئاتری جسم‌مند که تن و تخیل و احساسات و صدا را در هم می‌آمیزد.


آئین افتتاحیه این نمایش روز پنجشنبه ساعت 18:30 با حضور کامران قدکچیان و علی ژکان و جمعی از هنرمندان برگزار خواهد شد.


از دیگر عوامل این کار می توان به دستیار کارگردان: جاوید احمدی، منشی صحنه : محبوبه محمدی، گروه کارگردانی : مهیار بختیاری، موسیقی : پیتر پیر حسینلو، دستیار موسیقی : کوشا کاوه، ویژوال آرت : نیکزاد عربشاهی، اجرای ویژوال: محبوبه محمدی،طراح نور : سیامک قدکچیان،اجرای نور : دلیر کریمی،طراح گریم و لباس : مرضیه میرزایی ،روابط عمومی :سیدمحمد صادق سیادت، عکاسان: هومن نجفی ، سیامک قدکچیان، پوستر: نیکزاد عربشاهی، بروشور : سینا شریعتمداری اشاره کرد.


خرید بلیت از تیوال و حضوری و رزرو با شماره های 09357882215/09190406140


موافقت با ساخت 3 فیلم در شبکه نمایش خانگی


شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت سه فیلمنامه موافقت کرد.


بر اساس جلسه 22 آذر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم‌نامه‌های "الفبا" به تهیه کنندگی سید امیر سید زاده و به کارگردانی وحید پرشاد ، " شال سرخ" به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم و به کارگردانی شهاب وحیدی و " در میان دیوارها " به تهیه کنندگی مجید پری خواه و به کارگردانی شاهپور شهبازی موافقت به عمل آمد.


همچنین در این جلسه با ساخت دو عنوان فیلم کوتاه نیز موافقت به عمل آمد.


"قرار" دانشجویی با تخفیف ویژه


دانشجویان می‌توانند با تخفیف ویژه به تماشای نمایش "قرار" به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا در تماشاخانه ایرانشهر بنشینند.


با توجه به استقبال دانشجویان از نمایش قرار که از 24 آذرماه در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته است، بلیت این نمایش از روز دوشنبه 30 آذر تا 4 دی ماه با تخفیف 40 درصدی برای دانشجویان تمام رشته‌های تحصیلی ارایه می‌شود.


"قرار" داستان انتظار و‌ خاطرات پدری برای بازگشت فرزندش از سفری ۳۰ ساله است. این نمایش متکی به روایت‌های شرقی و بازخوانی اساطیری در موضوع است و داستان خود را با تکنیک جریان سیال ذهن روایت می‌کند.


نمایش "قرار" به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کورش‌نیا با حضور بازیگران جوانی چون سعید دشتی، رضا رباط جزی، سارا عباسپور و حمیدرضا معدن‌کن و هم‌چنین بازیگر خردسال پارسا قره داغی اجرا می‌شود. در این نمایش محمد قدس مجری طرح، آتوسا قاضی طراح لباس،آرش عزیزی موسیقی، لنا طاهری گریم، محمدصادق زرجویان طراح پوستر و بروشور، نبی کورش نیا دستیار کارگردان، حسین ایرجی مدیر برنامه‌ریزی و هماهنگی، مهشید فیض منشی صحنه، حسین معدنی نشین و امید جمشید پور مدیران صحنه، مهدی فیروز زارع ساخت دکور و اجرای صحنه، محمدصادق زرجویان عکاس، الهام یوسفی تبلیغات و سرپرست گروه نیز بر عهده‌ مهرداد کورش نیا است.


"قرار" تا 24 دی ماه هر شب ساعت 19:30 در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.


"اوتیسم" در نیاوران خوانده می شود


نمایشنامه "اوتیسم " نوشته نگین صادقی‌فر چهارشنبه 2 دی ماه ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران خوانده می‌شود.


این اثر نمایشی در باره بیماری "اوتیسم" است که به عنوان اختلال شایع قرن 21 مطرح شده و در جامعه ما نیز به طور غیر قابل تصوری در حال پیشرفت است.


نگین صادقی فر که کارگردانی این نمایشنامه خوانی را نیز بر عهده دارد، درباره نمایشنامه "اوتیسم" می گوید: در این نمایشنامه به اوتیسم به عنوان یک مشکل اجتماعی نگاه شده و عوامل آن بر این هستند که نوع نگاه مخاطبان را به گرفتاران این اختلال ، باز تر و شفاف تر نشان دهند.


وی ادامه می‌دهد: در این داستان خانواده‌ای که فرزندانشان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، نشان داده شده‌اند.


نقش خوانان این اثر نمایشی فرهاد شریفی ، نگین صادقی فر، علی حیدری هستند. موسیقی آن را ابراهیم شریعتی ، طراحی پوستر و بروشور را امید خوشمنش بر عهده دارند.


نمایشنامه خوانی "اوتیسم" روز چهارشنبه 2 دی ماه ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.


نمایش آغی


فیلم کوتاه داستانی «آغی» به نویسندگی و کارگردانی یوسف کارگر فردا سه شنبه یکم دی ماه ساعت 20:30 (هشت و نیم شب) با حضور عوامل فیلم در این مجموعه روی پرده می رود و بعد از نمایش فیلم، عوامل با تماشاگران به گفتگو نشسته و به سوالات آنها پاسخ خواهند داد.


«آغی» از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه که در جشنواره‌های بین المللی حضور موفقی را تجربه کرد تاکنون جوایز و عناوین متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره «سالامینداناو» فیلیپین، بهترین کارگردانی جشنواره «فالودی» مجارستان، جایزه ویژه داوران جشنواره خانواده جمهوری آذربایجان، بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره «سامراسلم» امریکا، بهترین تصویر برداری و بهترین بازیگر جشنواره «سالیسبوری» امریکا، جایزه ویژه تماشاگران جشنواره اسب نقره‌ای روسیه، کاندیدای بهترین فیلم کوتاه جشنواره «دنور» امریکا و کاندیدای بهترین فیلم جشنواره دانشجویی پکن را کسب نموده است.


این فیلم که از بازیگرانی چون احد پاسبانطوس، هادی افتخارزاده و یوسف یزدانی بهره می‌برد در داخل کشور نیز موفق ظاهر شده و تاکنون توانسته جوایزی همچون دیپلم افتخار بهترین فیلم نسل نو جشنواره سما، برنده جایزه سوم جشنواره نگاه رضوی، منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران و اثر منتخب جشن خانه سینما را به خود اختصاص دهد.


«خانه هنر و فرهنگ» آدینه برنامه نمایش و نقد و بررسی آثار سینمای ایران و جهان را هر هفته سه شنبه‌ها در دستور کار خود دارد و تاکنون فیلم‌هایی چون «روز قضاوت» و «پنجره باز» در این مجموعه به نمایش در آمده و با استقبال خوب مخاطبین روبرو شده است.


نشانی : تهران – خیابان کریم خان زند – خیابان آبان جنوبی(شهید عضدی) – پلاک هفت


حمایت انجمن سینمای جوان از برگزاری کارگاه‌های جشنواره خورشید


انجمن سینمای جوانان ایران از برگزاری کارگاه های تخصصی بین المللی پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید حمایت می‌کند.


طبق تفاهم نامه انجام شده بین مدیر انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید، این انجمن از برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی این جشنواره حمایت می‌کند.


مهدی یارمحمدی دبیر جشنواره خورشید، گفت: با توجه به نگاه فرهنگی مدیران انجمن سینمای جوانان ایران به موضوع آموزش و تجربه گرایی، این تفاهم‌نامه با هدف ارج نهادن به دانش آکادمیک و گسترش نگاه تجربه گرایی فیلمسازان فیلم کوتاه کشور انجام شده است و طبق این تفاهمنامه هنرجویان انجمن سینمای جوانان ایران با شرایط ویژه‌ای می‌توانند در این کارگاه‌ها ثبت نام و شرکت کنند.


پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی فیلمسازان فیلم کوتاه و مستند ایرانی بر اساس استانداردهای روز جامعه بین المللی و با تمرکز بر سینمای مستقل و تجربی، همزمان با برگزاری این جشنواره از 22 الی 25 دیماه سال جاری، 7 کارگاه تخصصی آموزشی شامل: 2 آتلیه و 5 مستر کلاس، با حضور اساتید دانشگاه های پاریس (سوربن) و بروکسل و سینماگران برجسته بین المللی برگزار می‌کند.


کلیه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت این جشنواره به نشانی www.khorshidfilmfestival.com از جزئیات بیشتر درباره برگزاری این کارگاه‌ها مطلع شوند و از طریق شماره های 09361313909 و 66703386 نسبت به ثبت نام در این کارگاه‌ها اقدام کنند.


 به گزارش ایسنا، «پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید» به‌عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربی در کشور، 22 الی 25 دی ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری در تهران برگزار می‌شود.




تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن