تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820518502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارسال نمونه شوینده به خارج كشور براي راستي‌آزمايي آنزيم‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ارسال نمونه شوینده به خارج كشور براي راستي‌آزمايي آنزيم‌ها
خيز دولت به سمت آزادسازي قيمت برخي كالاها و خدمات در حالي است كه آزادسازي قيمت پودر شوينده در سال‌هاي اخير باعث هرج و مرج در قيمت‌گذاري و سردرگمي مصرف‌كنندگان شده است و تفاوت فاحشي بين قيمت اين محصولات در بازار وجود دارد.
خيز دولت به سمت آزادسازي قيمت برخي كالاها و خدمات در حالي است كه آزادسازي قيمت پودر شوينده در سال‌هاي اخير باعث هرج و مرج در قيمت‌گذاري و سردرگمي مصرف‌كنندگان شده است و تفاوت فاحشي بين قيمت اين محصولات در بازار وجود دارد.
به گزارش فارس، آزادسازي قيمت پودر شوينده طي سال‌هاي گذشته باعث شده اصول مشخصي در قيمت‌گذاري اين كالا ديده نشود و در حال حاضر قيمت‌هاي متفاوت براي محصولاتي كه از نظر تركيبات تقريباً يكسان هستند، تعيين مي‌شود. بررسي قيمت انواع پودر شوينده ماشيني موجود در بازار نشان مي‌دهد براي بسته‌بندي 500 گرمي اين محصول با تركيبات ذكر شده استاندارد، قيمت‌هاي متفاوتي تعيين مي‌شود. به عنوان مثال در برندهاي مختلف، پودر ماشين لباسشويي داراي آنزيم 2 هزار و 400 تومان، حاوي آنزيم هزارو‌950 تومان، بدون آنزيم 2 هزار و 650 تومان و داراي آنزيم 3‌هزار‌و‌300 تومان از طرف كارخانه‌ها به مصرف‌كننده عرضه مي‌شوند. همچنين پودر ماشين لباسشويي با 5 آنزيم هزار و 885‌تومان، با 10 آنزيم 3 هزار و 330 تومان، با 8 آنزيم 2 هزار و 300 تومان و يك برند ديگر با 8 آنزيم 2 هزار و 200 تومان قيمت‌گذاري شده‌ است. اين تنوع قيمتي در حالي وجود دارد كه روي بسته‌بندي انواع پودر شوينده تفاوتي در تركيبات اصلي توليد ديده نمي‌شود و تنها اختلاف موجود مربوط به آنزيم‌ها‌ست، هرچند باز هم تعداد آنزيم‌ها تعيين كننده قيمت واقعي نيست و ميزان آنزيم‌ها قابل مقايسه با قيمت نيست.
بختيار علم‌بيگي، دبير انجمن صنايع شوينده، آرايشي و بهداشتي در مورد دستورالعمل قيمت‌گذاري انواع پودر شوينده گفت: قيمت پودر شوينده بر اساس دستورالعمل سازمان حمايت تعيين مي‌شود كه بر اين مبنا، قيمت تمام‌شده محصول به اضافه 17 درصد سود توليد‌كننده براي تعيين قيمت كالا در نظر گرفته مي‌شود.
وي در مورد اختلاف موجود بين قيمت انواع پودر شوينده نيز اظهار داشت: در توليد پودر شوينده، دو نوع محصول داريم كه يكي از آنها همان پودر شوينده پايه است كه توليد پودر از ابتدا بر مبناي آن صورت مي‌‌گرفته و داراي كيفيت و استاندارد معقولي است، اما در كنار آن، توليد پودر شوينده با آنزيم‌هاي مختلف و مواد ارتقا يافته نيز در كشور صورت مي‌‌گيرد كه در نهايت، قيمت اين دو محصول با هم متفاوت است. دبير انجمن صنايع شوينده در اين مورد به فارس گفت:‌ تنها آنزيم‌ها در قيمت تأثيرگذار نيستند، بلكه نوع بسته‌بندي و استفاده از مواد نانو نيز بر قيمت اين محصول تأثيرگذار است.
علم‌بيگي درخصوص كيفيت پودرها گفت: شركت‌هاي توليد‌كننده هميشه مشخصات پايه‌اي تركيبات را روي بسته‌بندي قيد مي‌كنند اما ذكر نام آنزيم‌هاي خاص به دليل اينكه فرمولاسيون شركت‌ها محرمانه است، روي بسته‌بندي ذكر نمي‌شود. وي ادامه داد:‌مشتريان بعد از استفاده از اين محصولات به اين نتيجه مي‌رسند كه چه محصولي را براي استفاده انتخاب كنند. دبير انجمن صنايع شوينده با بيان اينكه اين انجمن كنترل و آزمايش لازم را روي كيفيت پودر شوينده توليدي در داخل انجام مي‌دهد، گفت:‌اين آزمايش‌ها توسط آزمايشگاه‌هاي مورد تأييد سازمان غذا و دارو و استاندارد انجام مي‌شود.
وي تصريح كرد: علاوه بر اين، اخيراً‌ در نامه‌اي به شركت‌هاي توليد‌كننده پودر شوينده اعلام كرديم كه نمونه توليداتشان را به آزمايشگاهي در خارج از كشور ارسال خواهيم كرد تا مشخص شود ادعاي مطرح شده از سوي اين شركت‌ها در مورد آنزيم‌هاي موجود در توليداتشان چقدر با واقعيت مطابقت دارد. وي ادامه داد:‌نتايج اين آزمون‌ها ماه آينده مشخص خواهد شد.

منبع : فارس















تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن