تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805444921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گوشی های ارزان تر با کشف ماده جدید


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
گوشی های ارزان تر با کشف ماده جدید




محققان در تلاش هستند تا ماده‌ای برای جایگزینی ITO بیابند. برای انجام این تحقیق گروه محققان تحت رهبری رومن انخل هربرت، استادیار دانشکده‌ی مهندسی و علوم مواد دانشگاه پن استیت، به مشکل از دید دیگری نگاه کرده است.





zoomit.ir - میعاد بافراست: ماده‌ی اصلی سازنده‌ی بسیاری از نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها ماده‌ای به نام اینیدیم تین اکسید (ITO) است. این ماده بیش از ۶۰ سال است که در بیش از ۹۰ درصد صفحات نمایش به کار گرفته می‌شود. اما دانشمندان ماده‌ای رقیب کشف کرده‌اند که نه تنها بسیار شفاف و رسانا است بلکه بسیار ارزان‌تر از ITO نیز هست.


ماده‌ی جدید کشف شده می‌تواند قیمت گوشی‌های هوشمند را به طور چشمگیری کاهش دهد



برخلاف تراشه‌های پردازشی و حافظه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، هزینه‌ی ساخت نمایشگرهای لمسی و شالوده‌ی آن‌ها با گذر زمان افزایش یافته و ماده‌ای با نام اینیدیم تین اکسید (ITO) به پراستفاده‌ترین ماده در این صفحات نمایش تبدیل شده است. این ماده به آسانی ساخته شده، شکل دادن به آن راحت است، الکتریسیته را به راحتی هدایت کرده و مشخصات فیزیکی بسیار خوبی نیز دارد. اما متاسفانه طی ۱۰ سال اخیر قیمت آن افزایش محسوس داشته است و هیچ رقیبی نتوانسته از نظر کیفیت با آن به رقابت بپردازد.

محققان در تلاش هستند تا ماده‌ای برای جایگزینی ITO بیابند. برای انجام این تحقیق گروه محققان تحت رهبری رومن انخل هربرت، استادیار دانشکده‌ی مهندسی و علوم مواد دانشگاه پن استیت، به مشکل از دید دیگری نگاه کرده است. این گروه در نظر داشت تا ماده‌ای جدید با خصوصیات ITO بسازد؛ اما در آن از موادی که دسترسی به آن‌ها آسان‌تر است بهره ببرد تا قیمت محصول نهایی پایین بیاید.

این محققان ابتدا فیلم بسیار نازکی از دو ماده‌ی غیرمعمول فلزی ساختند. این فیلم که ۱۰ نانومتر ضخامت داشت از دو ماده‌ی استرانتیوم وندیت و کلسیم وندیت ساخته شده بود. غالب فلزات مانند نقره و طلا از الکترون‌های لایه‌ی ظرفیت خود برای انتقال الکتریسیته بهره می‌برند. این الکترون‌ها می‌توانند درون ساختار ماده به صورت آزاد حرکت کنند.

اما دو فلزی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته‌اند روشی متفاوت برای هدایت الکتریسیته دارند و از چاله‌ای درون ساختار خود استفاده می‌کنند. این چاله‌ها در واقع نواحی پر از بار مثبت هستند که به الکترون‌ها اجازه می‌دهند تا به نوعی از روی آن‌ها عبور کنند و در واقع الکتریسیته در این مواد مانند مایعات جریان می‌یابد. این جریان الکتریسیته برای ساخت تمامی نمایشگرها یک امر ضروری است.

زمانی که این مواد با اکسیژن ترکیب شوند، ویژگی‌های نوری بسیار خوبی را نیز کسب می‌کنند. با همراه شدن مواد مذکور با اکسیژن محققان مشاهده کردند که این مواد اجازه‌ی نفوذ نور در بازه‌ای وسیع، از موج کم انرژی مادون قرمز تا امواج پر انرژی ماورای بنفش را، از خود عبور می‌دهند. در واقع این ماده در مقابل طیف وسیعی از نور شفاف است و در نتیجه می‌تواند ماده‌ای ایده‌آل برای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند باشد.

در حال حاضر اینیدیم به ازای هر کیلوگرم ۷۵۰ دلار قیمت دارد. این ماده در حال حاضر بسیار کم‌یاب است و استفاده‌ی گسترده‌ای در ۶۰ سال اخیر از آن ماده شده است. استرانتیوم، کلسیم و وانادیوم (موادی که برای تصحیح فلزات مورد استفاده در این تحقیق از آن‌ها بهره گرفته شده بود) دسترسی بسیار آسان‌تری دارند. برای مثال وانادیوم به ازای هر کیلوگرم تنها ۲۵ دلار قیمت دارد. انخل هربرت در این باره می‌گوید:

فلزات اصلاح شده‌ی ما در قیاس با ITO عملکرد بسیار خوبی دارند. حالا سوال اینجا است که ما چگونه می‌توانیم فناوری جدید را در ابعاد بزرگ گسترش دهیم. مشاهدات ما نشان می‌دهند که هیچ مانعی در راه جایگزینی ITO با استرانتیوم وندیت وجود ندارد.







تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن