تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805312233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهاد‌گران عرصه فرهنگ و هنر امسال چه کسانی هستند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جهاد‌گران عرصه فرهنگ و هنر امسال چه کسانی هستند؟!
به گفته مسئول سازمان بسیج هنرمندان تهران تا به این لحظه خبری از برگزاری مراسم تجلیل از جهادگران عرصه فرهنگ و هنر نیست.


محمد دشت‌گلی مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه تهران در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص چگونگی شکل‌گیری کنگره تجلیل از جها‌دگران عرصه فرهنگ و هنر و برخی جزئیات این رویداد گفت: طرح اولیه این کنگره پیشنهاد یکی از تهیه‌کنندگان سینما که در حوزه تولید فیلم‌‌های دفاع مقدس فعالیت دارند، بود و این طرح به سپاه تهران داده شد و توسط سردار کاظمینی علی‌رغم چهره نظامی‌شان مورد استقبال قرار گرفت و علاقه‌مند به برگزاری آن شدند. سال گذشته برای نخستین بار در اسفند‌ماه اتفاق افتاد اما تا به این لحظه در جهت برگزاری مجدد آن دستوری از طرف فرماندهی سپاه تهران به ما ابلاغ نشده است، در صورتی که قرار بود هر سال این اتفاق رخ دهد.


وی افزود: سال گذشته کنگره تجلیل از جهادگران عرصه فرهنگ و هنر با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی و با موفقیت انجام شد و دلیل آن این بود که علی‌رغم نظامی بودن سپاه فراجناحی به این قضیه نگاه شد و طیف خاصی را برای انتخاب و تجلیل مدنظر قرار ندادند. اگر این کنگره هر ساله ادامه داشت، اتفاقات خوبی می‌افتاد اما می‌طلبد حامیان سال گذشته ساز‌مان‌هایی که متولی فرهنگ و هنر هستند، نیز در این مقوله دخالت و حمایت کنند تا شاهد برگزاری هر ساله آن باشیم.


وی ادامه داد: سردار کاظمینی به حوزه سینما و تئاتر علاقه فراوانی دارند و در طول سال با حمایت‌هایی که از تولیدات این دو بخش از طرف سپاه تهران انجام دادند، علاقه‌مندی خود را ثابت کردند. امسال نیز تئاتر «شیر در زنجیر» و فیلم «ایستاده در غبار» که به زندگی حاج احمد متوسلیان می‌پردازد را حمایت کرده و در سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شاهد حضور آن‌ها خواهیم بود.


دشت‌گلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امنیت بسیار خوبی در کشور حکفرماست و سپاه در این راستا زحمات زیادی را اجرا کرده است. در حوزه فرهنگ نیز که یکی از مهمترین حوزه‌های هر کشوری است، ورود کرده و تصمیم دارد دین خود را نسبت به عزیزانی که در این عرصه سال‌ها زحمت کشیدند، ادا کند و این دلیل حمایت ما از حوزه‌های مختلف فرهنگی است.


دشت‌گلی در خصوص ملاک انتخاب افراد فرهنگی در کنگره تجلیل از جهادگران عرصه فرهنگ و هنر بیان کرد: برای انتخاب ملاک‌های عمومی و تخصصی را در نظر گرفتیم و از حوزه‌های مختلف فرد یا افرادی را انتخاب کردیم. به عنوان نمونه در حوزه شعر گرمارودی، سینما حاتمی‌کیا، فرهنگی حداد عادل و... در اصل کسانی که به صورت پیوسته آثاری شاخص، چشمگیر و فاخر در حوزه خود و با رویکرد جهاد فرهنگی و دفاع مقدس طی چند دهه اخیر ارائه کردند، در نظر گرفتیم و از آن‌ها تجلیل کردیم و نام آن‌ها را جهادگران عرصه فرهنگ و هنر گذاشتیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته مراسمی باشکوه در تالار وحدت برگزار شد و از 32 نفر چهره شاخص فرهنگی و هنری کشور تقدیر و به آنان نشان افتخار جهاد‌گر عرصه فرهنگ و هنر اهداء شد. امیدوارم امسال نیز این اتفاق رخ دهد و سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.


گفتنی است؛ سال گذشته در این مراسم چهره‌هایی نظیر استاد محمود فرشچیان، استاد حمید سبزواری، سید‌علی موسوی گرمارودی، زنده‌یاد دکتر حسن حبیبی، سید کمال خرازی، شهید سید‌مرتضی آوینی، مرحوم رسول ملاقلی‌پور، ابراهیم حاتمی‌کیا، احمدرضا درویش، داوود میرباقری، تقی علی قلی‌زاده، مجید انتظامی، شهریار بحرانی، سید علی قائم مقامی، احمد مراد‌پور، روح‌اله برادری، مرحوم علی‌اکبر ترابی‌فرد، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، حسین شریعتمداری، سید عزت‌الله ضرغامی، حجت‌الاسلام شهید عباس شیرازی، شهید غلامرضا رهبر، امیر شهید عباس واعظی، بیژن نوباوه، احسان رجبی، غلامعلی حداد عادل، دکتر حسن شکری، مرتضی سرهنگی، گلعلی بابایی، حمیدرضا مقدم‌فر، سیده زهرا حسینی و محبوب معراجی‌پور نشان ویژه افتخار و لوح تقدیر دریافت کردند.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

مشکلات فرهنگی با استعفا حل نمی‌شود/نامه بی‌پاسخ جنتی به شهرداری تهران
عشیری مدیر روابط عمومی کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند شد
فهرست 300 متقاضی نمایشگاه بر اساس زمان دقیق جانمایی الکترونیک
۲۳۰ متقاضی جانمایی الکترونیک نمایشگاه را انجام دادند
فرهنگ در فضای تنگ و گلخانه‌ای رشد نمی‌کند
فهرست رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
با حکم وزیر ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی منصوب شد
ابوترابی‌فرد: باید بر دستان هنرمندان و شخصیت‌های علمی تلاش گر بوسه زد/ انصاری: «امام را تنها نگذارید» جمله‌ی مشترک وصیت نامه اکثر شهدا است





۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن