تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820708695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه از ايران‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه از ايران‌
تشكيل كميسيون تخصصي براي احراز درصد جانبازي در بنياد شهيد

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، از تشكيل كميسيون تخصصي براي احراز درصد جانبازي در اين نهاد خبر داد و گفت: اين كميسيون براساس استانداردهاي موجود درصد جانبازي را تعيين مي‌كند.

دكتر حسين دهقان در گفت‌وگو با برنا، افزود: در اين كميسيون يك نفر به عنوان مشاور در نظر گرفته شده است كه فرد را براي حضور در كميسيون احراز آماده كند.

به گفته وي، مسئولان در بنياد شهيد و امور ايثارگران درصدد هستند روند تعيين درصد جانبازي را به سمت قانوني كردن سوق دهند.

ظرفيت اعزام زائران به عمره مفرده تا 2 سال ‌آينده تكميل است‌

مديركل روابط عمومي سازمان حج و زيارت، از تكميل طرفيت اعزام زائران به عمره مفرده تا دو سال آينده خبر داد و گفت: افرادي كه در سال‌جاري براي عمره مفرده نام‌نويسي كرده‌اند پس از انجام قرعه‌كشي از سال 89 اعزام مي‌شوند.‌

عبدالله نصيري در گفت‌وگو با مهر، شمار نام‌نويسي‌كنندگان را بيش از انتظار دانست و افزود: در اين مدت، 3 ميليون و 366 هزار و 36 نفر در بانك ملت سپرده‌گذاري كرده‌اند.به گفته وي، سالانه 600 هزار نفر به عمره مفرده اعزام مي‌شوند كه ظرفيت اعزام‌ها نيز افزايش نخواهد داشت.

دستاوردهاي موفقيت‌آميز يك روش جديد در ايران براي بزرگسازي مثانه‌

دستاوردهاي موفقيت‌آميز يك روش بزرگسازي مثانه توسط پزشكان ايراني در يازدهمين كنگره انجمن اورولوژي ايران ارائه شد.

دكتر سعيد شاكري، دبير علمي يازدهمين كنگره انجمن اورولوژي ايران روز پنجشنبه در مراسم گشايش اين كنگره در تهران‌، گفت: در اين شيوه جديد كه براي نخستين بار در كشور ارائه مي‌شود قسمتي از روده با حفظ پايه ناحيه عروقي آپانديس جدا و بدون نياز به اتصال دو سر روده به مثانه پيوند زده مي‌شود.

وي افزود: اين روش جديد به درمان افرادي كه داراي مثانه‌هاي پرفشار با ظرفيت پايين كه دچار تكرر و بي اختياري ادرار مي‌شوند و همچنين در مبتلايان به عارضه مثانه پرفشار كاربرد دارد.

شاكري، افزايش دفع ادرار در شب و روز، افزايش فشار داخل مثانه كه سبب آسيب زدن به كليه‌ها و در صورت بي‌توجهي، موجب نارسايي كليه‌ها مي شود و همچنين عفونت ادراري را به عنوان عوارض مثانه كوچك ذكر كرد.

اجراي طرح امنيت اجتماعي، از بسياري مفاسد جلوگيري مي‌كند

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: با اجراي طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي، از بسياري از مفاسد كه خواسته دشمنان انقلاب است، جلوگيري خواهد شد.

به گزارش ايرنا آيت‌الله سيد احمد خاتمي در ديدار با فرمانده نيروي انتظامي، با اشاره به اين‌كه دشمنان از طريق ترويج فساد اخلاقي، دنبال ضربه زدن به نظام اسلامي هستند، تأكيد كرد: پليس با اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي به صورت مستقيم با دشمنان انقلاب مقابله خواهد كرد.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: براي مقابله با مفاسدي كه از طرف دشمنان هدايت مي‌شود، بايد از طريق فرهنگي نيز اقدام كنيم.‌

فرمانده نيروي انتظامي نيز در اين ديدار گفت: پليس براي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي، ساماندهي خوبي در سطح جامعه انجام داده است.

سردار احمدي مقدم افزود: امسال ايجاد امنيت براي زنان و برخورد با مزاحمان خياباني در اولويت‌هاي كاري پليس قرار دارد.

وي همچنين از حمايت رئيس قوه قضاييه از طرح امنيت اجتماعي تقدير كرد و گفت: اين طرح با قدرت تداوم پيدا خواهد كرد.

نرخ اهدا عضو در كشور فاصله زيادي تا حد مطلوب دارد

رئيس اداره پيوند و بيماري‌هاي خاص وزارت بهداشت، با بيان اين‌كه 10 تا 16 درصد از مرگ‌هاي به وقوع پيوسته در‌ ‌ICU و يك تا پنج درصد از كل فوتي‌هاي بيمارستاني، مرگ مغزي هستند، فاصله نرخ اهداي عضو از موارد مرگ مغزي در كشور را تا حد مقبول، زياد عنوان كرد.

به گزارش ايسنا، دكتر عقيقي در همايش سراسري اهداكنندگان عضو گفت: براساس آخرين آمار وزارت بهداشت در سال 84، تعداد كل مرگ‌ها در اين سال 244 هزار و 171 نفر بوده و 40 هزار مرگ براثر حوادث ترافيكي در كشور گزارش شده است كه 50 درصد از مرگ‌ها (122 هزار مرگ) بيمارستاني بوده است. پس بر اين اساس يك هزار و 200 تا سه‌هزار و 600 مرگ مغزي واقعي در كشور داشته‌ايم.‌

ابلاغ نشدن تعرفه‌هاي دولتي بخش خصوصي‌

دبير شوراي عالي نظام پزشكي گفت: تعرفه‌هاي مصوب دولت براي بخش خصوصي هنوز به سازمان نظام پزشكي اعلام نشده است.‌

محمدرضا نوروزي در گفتگو با فارس افزود: جامعه پزشكي در بخش خصوصي كماكان براساس تعرفه‌هاي اصلاح شده سازمان نظام پزشكي عمل مي‌كند.

كاهش يارانه داروهاي خارجي به صورت پلكاني‌

مديركل اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، حذف يارانه داروهاي خارجي را از برنامه‌هاي امسال عنوان كرد و گفت: يارانه اين داروها به طور پلكاني كاهش مي‌يابد.

دكتر كامبيز امجدي‌نيك در گفتگو با ايسنا افزود: هرگاه داروي ايراني در كشور توليد و از سوي وزارت بهداشت تاييد شود، ديگر به داروي خارجي يارانه نمي‌دهيم و يا در نهايت ارفاق، يارانه داروي خارجي و داخلي را يكسان مي‌كنيم.

امجدي‌نيك به آزمايش پس از توزيع در بازار(‌ (‌pms بر روي 196 داروي ايراني در سال گذشته اشاره و تصريح كرد: از اين تعداد، 193 دارو ويژگي‌هاي مورد نياز را داشتند و تنها سه دارو فاقد شرايط بودند.‌




 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن