تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804870428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسوی در جمع دانشجویان قرقیزی: اسلام هیچ قرابتی با افراط ندارد؛ جهانی‌سازی بدنبال تضعیف فرهنگ‌های ملی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: موسوی در جمع دانشجویان قرقیزی:
اسلام هیچ قرابتی با افراط ندارد؛ جهانی‌سازی بدنبال تضعیف فرهنگ‌های ملی است
مدیرعامل خبرگزاری فارس در جمع دانشجویان قرقیزی گفت: افراط‌گرایی و رادیکالیسم یک فرهنگ وارداتی از خارج است و هیچ قرابتی با اسلام و فرهنگ ایران و قرقیزستان ندارد.

خبرگزاری فارس: اسلام هیچ قرابتی با افراط ندارد؛ جهانی‌سازی بدنبال تضعیف فرهنگ‌های ملی است



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سید نظام الدین موسوی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه ملی قرقیزستان ضمن پرداختن به موضوع چرایی دشمنی کشورهای بیگانه با همگرایی ایران و آسیای مرکزی گفت: 2 کشور ایران و قرقیزستان به رغم اینکه شاید فاصله جغرافیایی زیادی داشته باشند اما در زمینه‌های مختلفی دارای اشتراکات پرشماری هستند که این مسئله خود گویای امکان پیشرفت در حوزه های مختلف میان 2 کشور است. موسوی گفت: روزگاری بین ایران و قرقیزستان ارتباطات فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای برقرار بود؛ اکنون نیز بسیاری از واژه‌ها و فرهنگ‌ها و مراسم مشترک است و با وجودی که سالیان سال به واسطه مسائل سیاسی ارتباطاتی بین ما برقرار نبوده اما مردم دو کشور از روح شرقی برخوردارند از این رو ارزشها و فرهنگ شرقی و اسلامی جزو مسائلی است که بین ما پیوند برقرار می‌کند؛ من از زمانی که در کشور شما حضور پیدا کردم، احساس بیگانگی نکردم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه به دیگر زمینه‌های مشترک میان ایران و قرقیزستان اشاره کرد و گفت: نکته دیگر احترام مردم 2 کشور به اصول مردم سالاری است. خیلی خوشحالم در منطقه‌ای که بسیاری از کشورها از جایگاه دموکراتیک برخوردار نیستند قرقیزستان یک کشور آزاد است. به گفته وی، در ایران هم تمامی ارکان و بخش‌های مختلف حاکمیت براساس رای مردم انتخاب می‌شوند و در حالی که در بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهای عربی رنگ و بویی از مردم سالاری وجود ندارد، اما ایران مبتنی بر قانون اساسی و رای مردم می‌باشد. وی ادامه داد: نقطه اشتراک دیگر ما مبارزه با افراطگرایی است؛ در حال حاضر ما و شما با این تفکر مقابله کرده و باور داریم که مسئله رادیکالیسم یک فرهنگ وارداتی از خارج است و هیچ قرابتی با فرهنگ ملل ایران و قرقیزستان ندارد.

موسوی ضمن اشاره به چرایی دشمنی غرب و کشورهای بیگانه با تقویت همگرایی های منطقه‌ای گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند کشورهای اسلامی را کشورهایی عقب مانده و مترادف با تروریسم معنی کنند؛ با اینکه امروز عصر انفجار اطلاعات است اما بسیاری از واقعیات در رسانه‌های بین المللی منعکس نمی‌گردد و سانسور شدیدی بر فضای اطلاع رسانی از کشورهای عمدتا شرقی و اسلامی حکمفرماست. مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: عمدتا اخباری از کشورهای مسلمان منعکس می‌شود که در آنها مسائلی از قبیل ترور، آدم کشی و فساد است خوبی‌ها و زیبایی‌های این کشورها که دارای ارزش خبری هستند، معمولا در این رسانه‌ها دیده نمی‌شود. به گفته وی، در دروازه‌بانی اخبار ظرفیت‌ها معمولا سانسور می‌شود، این وظیفه ما بعنوان خبرنگار و روزنامه نگار است که طرحی جدید ارائه کنیم و بتوانیم خوبی‌ها را در کنار مشکلاتی که وجود دارد، منعکس کنیم. ما منکر وجود مشکلات و نقایص نیستیم اما کشورهای ما فقط کمبود و نقص و ضعف نیست و خوبی‌های زیادی وجود دارد.



وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای تضعیف جایگاه اسلام صورت می‌گیرد، گفت: اسلام نسبت بالایی با پیشرفت دارد متاسفانه برخی از مدعیان اسلام گرایی چهره بدی از اسلام نشان داده‌اند و متاسفانه برخی از جریانات سیاسی در غرب هم سعی دارند اسلام گرایی را با افراطگرایی مترادف حساب کنند در حالی که اسلام پرچم‌دار صلح و پیشرفت است. موسوی در پایان خطاب به دانشجویان قرقیزی تاکید کرد: بر اساس گفته‌های تنی چند از نظرپردازان حوزه سیاسی، منطقه‌ای که ما و شما در حال زندگی در آن هستیم بعنوان هارتلند دنیا نام برده شده یعنی قلب زمین. شما جوانان در این جایگاه زندگی می‌کنید و امری واضح است که می‌توانید با توجه به اهمیت استراتژیک منطقه جایگاه و نقش ارزنده‌ای در دنیا ایفا کنید؛ اگر چنین اراده‌ای وجود داشته باشد، آینده تحولات جهان را شما رقم خواهید زد.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/INBYR1





94/09/26 - 08:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن