تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820253444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبكه تهران سیما در ربيع‌الاول مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شبكه تهران سیما در ربيع‌الاول مي‌آيد
شبكه استاني تهران بعد از حدود يك سال با سازمان‌دهي جديد حيات دوباره پيدا خواهد كرد. در اولين گام از تغييرات در شبكه، نشان (لوگو) اين شبكه رونمايي شد.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


شبكه استاني تهران بعد از حدود يك سال با سازمان‌دهي جديد حيات دوباره پيدا خواهد كرد. در اولين گام از تغييرات در شبكه، نشان (لوگو) اين شبكه رونمايي شد.
شبكه استاني تهران يكي از اولين شبكه‌هاي استاني بود كه توسط صدا و سيما راه‌اندازي شد. اين شبكه سال‌ها براي استان تهران فعاليت مي‌كرد و آنقدر محبوب بود كه كم‌كم در سراسر كشور برنامه‌هايش پخش شد و در نهايت با تغيير مديريت سازمان صدا و سيما، شبكه تهران كه با نام شبكه «پنج» نيز شناخته مي‌شد به شبكه‌اي ملي تبديل شد و رويكرد اقتصادي به خود گرفت. با ملي شدن شبكه استاني تهران مردم اين استان از داشتن شبكه مختص به خودشان محروم شدند. اتفاقي كه حدود يك سال به طول انجاميد تا شبكه جديدي تعريف شود. اين بار قرار است شبكه تهران با تغيير نام شبكه HD متولد شود از همين رو نشان اين شبكه طي مراسمي رونمايي شد تا تهراني‌ها با شبكه جديد استاني خود بيشتر آشنا شوند.

  شبكه تهران آنچه بود
شبكه تهران يا «پنج» امروزي با حدود 20 سال سابقه فعاليت يكي از محبوب‌‌ترين شبكه‌هاي تلويزيوني متعلق به سازمان صدا و سيما به شمار مي‌رود. از اين رو مديريت جديد سازمان صدا و سيما رويكرد اقتصادي را براي اين شبكه برگزيده است و هم‌اكنون اكثر برنامه‌هاي اين شبكه با رويكرد اقتصادي چه اقتصاد خرد و چه كلان ساخته شده و روي آنتن مي‌رود. شبكه تهران در طول سال‌هاي گذشته و پيش از ملي شدن، توانسته بود بعد از شبكه سوم رتبه دومين شبكه پربيننده سيما را به دست بياورد كه با توجه به سابقه كمتر اين شبكه نسبت به شبكه‌هاي اول و دوم و حتي چهارم سيما اين نتيجه بسيار چشمگير بود. شبكه تهران مانند ساير شبكه‌هاي استاني مسائل و مشكلات استان تهران را بررسي مي‌كرد. اين شبكه در سال‌هاي ابتدايي راه‌اندازي برنامه‌هاي جذابي درباره تاريخ شهر تهران توليد كرد كه حضور مرحوم جعفر شهري تهران شناس برجسته در اين برنامه و توضيحات وي درباره تاريخچه پايتخت كشورمان بسيار ارزشمند بود. اين شبكه همچنين مجموعه‌هاي تلويزيوني خاطر‌ه‌انگيزي را نيز توليد كرد كه از جمله آن «روزگار جواني» بود كه بازپخش آن از ديگر شبكه‌هاي تلويزيوني نيز بينندگان زيادي پيدا كرد. برنامه خانواده‌محور «به خانه بر‌مي‌گرديم» نيز از جمله اولين برنامه‌هايي بود كه تلاش كرد تا در زمان بازگشت زنان شاغل به خانه برنامه‌اي مناسب آنها داشته باشد. برنامه‌هاي گزارش‌محور «در شهر» و «در استان» كه به ترتيب مشكلات شهر و استان تهران را بررسي مي‌كردند نيز از جمله محبوب‌ترين برنامه‌هاي اين شبكه به شمار مي‌رفت. شايد همين برنامه‌هاي شاخص بود كه به سرعت شبكه استاني تهران را از مرز‌هاي استاني فراتر برد و حتي پخش آن از ماهواره باعث شد تا بينندگان فارسي‌زبان در سراسر جهان نيز به جمع مخاطبان آن بپيوندند. اكنون شبكه «پنج» ملي وارث شبكه تهران قديم شده و تهراني‌ها منتظرند تا از چند روز ديگر شبكه جديدشان متولد شود.

  شبكه تهران آنچه مي‌خواهد بشود
شبكه جديد تهران با حكم معاون سيما براي احسان كاوه كار خود را بر روي كاغذ آغاز كرد. كاوه كه پيش از اين مديريت شبكه‌ آي‌فيلم را بر عهده داشته از شهريور ماه مأمور راه‌اندازي شبكه تهران بر بستر شبكه HD شد. اكنون بعد از گذشت حدود 3 ماه با رونمايي از لوگوي جديد شبكه تهران كه برگرفته از معماري برج آزادي و برج ميلاد است، اين شبكه در آستانه رونمايي قرار گرفت. كاوه روز ميلاد پيامبر اسلام(ص) را براي رونمايي رسمي اين شبكه اعلام كرده است. با راه‌اندازي شبكه جديد تهران اين شبكه نخستين شبكه داخلي خواهد بود كه توليد و پخش برنامه‌هاي آن با كيفيت HD خواهد بود. اين شبكه همچنين قرار است برنامه‌هايي مانند «درشهر» كه هنوز در شبكه «پنج» قرار دارند را جذب كند. مدير شبكه تهران درباره افق پيش روي اين شبكه مي‌گويد: تبديل شدن به يكي از سه انتخاب نخست تهراني‌ها در بين شبكه‌هاي تلويزيوني و نخستين انتخاب تهراني‌ها براي پيگيري رويدادهاي استان و شهر تهران از اولويت‌هاي ماست. كاوه مي‌گويد: شبكه تهران با به رسميت شناختن تنوع مخاطبان خود در استان تهران و با بهره‌گيري از به‌روزترين فناوري‌هاي عرصه رسانه و با تأكيد بر سرمايه انساني جوان، خلاق، باانگيزه و كاردان، به توليد برنامه‌هاي متفاوت و مؤثر مي‌پردازد. ما قصد داريم در كنار ديگر شبكه‌ها، وظايف رسانه‌اي خود را انجام دهيم تا در خصوص اطلاع‌رساني سريع و صريح در مورد تهران، تبديل به يك پايگاه مهم رسانه‌اي شويم كه البته اين امر بدون كمك مسئولان استان و شهر تهران ميسر نخواهد شد از اين رو توليدات اين شبكه بايستي با كيفيتي بالاتر از ديگر شبكه‌ها، تهيه و توزيع گردد، بنابراين بستر پخش HD را براي پخش آن در نظر گرفتيم.
افزوده شدن كيفيت تصوير HD به عنوان يكي از جذابيت‌هاي پيش فرض براي شبكه جديد تهران مي‌تواند يكي از راهكار‌هاي رسيدن اين شبكه به جمع سه شبكه پربيننده كشور باشد، جايگاهي كه پيش از اين نيز شبكه تهران به آن دست يافته بود.

منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن