تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820261773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قبرستان های آمریکا، محل تولد راهنمایان مجازی گردشگری(+عکس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: قبرستان های آمریکا، محل تولد راهنمایان مجازی گردشگری(+عکس)
در مرکز مدیریت این جاذبه تاریخی، گردشگران باید با پرداخت 2 دلار، مکان دفن اشخاص مدنظر خود را روی نقشه پیدا کنند. اما با اپلیکیشن جدید، آنها به سرعت و بدون از دست دادن زمان می توانند به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.
عصرایران - قرن بیست و یک عصر دیجیتال است و روز به روز نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف، جای خود را در بازار پیدا می کنند. صنعت گردشگری هم از این تکامل بی نصیب نبوده و هر مقصد گردشگری تلاش می کند که به نحوی از این فرصت های دیجیتال استفاده کرده و خود را به مخاطبانش بشناساند.


به تازگی مسئولان یکی از مکان های تاریخی ایالات متحده اعلام کرده اند که برای سهولت کار بازدیدکنندگان خود، برای آنها یک اپلیکیشن موبایل طراحی خواهند کرد. آن ها اطلاعات تفصیلی و محل دفن شخصیت های مشهور در «قبرستان اوک ریج» را، تنها با کلیک در اختیار مخاطبان قرار خواهند داد.

 قبرستان اوک ریج، دومین قبرستان مشهور آمریکا (پس از آرلینگتون نشنال) و یکی از پربازدیدترین مکان های تاریخی این کشور است. این قبرستان که در شهر «اسپرینگ فیلد» ایالت ایلینوی امریکا قرار گرفته، پیکر تعداد زیادی از مشاهیر تاریخی این کشور را در خود جای داده است؛ مشاهیر که معروف ترین آنها آبراهام لینکلن، رئیس جمهور شانزدهم آمریکا و یکی از مشهورترین آنها است.

این مقبره در ارتفاع 177 فوتی از یک ستون هرمی با پایه‌ای مستطیل‌شکل که از جنس سنگ گرانیت است قرار گرفته و تکه‌ای از دیوار شهر رومی «سرویان» که در سال 580 پیش از میلاد بنا شده و به لینکلن اهدا شده بود، به هرم متصل شده است. 4 مجسمه در آرامگاه لینکلن نصب شده‌اند که سمبل توپخانه، سواره‌نظام، پیاده نظام و نیروی دریایی ارتش آمریکا در جنگ خونین سال‌های 1861 تا 1865 این کشورند.

در قبرستان اوک ریج علاوه بر مقبره لینکلن و بنای یادبود او، مقبره بیش از 80 فرد مشهور تاریخی آمریکا هم قرار گرفته است. هر چند این مکان، از جاذبه های تاریخی بین المللی آمریکا نیست و گردشگران خارجی بسیاری را به خود نمی کشاند، در گردشگری داخلی امریکا اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل است که هر ساله، برنامه های یادبود بسیاری در آن انجام شده و خدمات مختلفی به گردشگران ارائه می شود.

با این حال، هنوز عصر دیجیتال به این محل نرسیده و در آینده، دسترسی به مقبره های شخصیت های تاریخی برای گردشگران ساده تر می شود. «دیو بیک» که قصد دارد، اپلیکیشن معرفی شخصیت های مدفون در این قبرستان را بسازد، از هدف خود می-گوید: «در اپلیکیشن جدید، شخصیت های تاریخی را می توان براساس معیارهای مختلفی مانند سال تولد، زمینه فعالیت و زندگینامه افراد مرتب کرد. از طرفی، بازدیدکنندگان به راحتی می توانند مسیر رسیدن به مقبره های شخصیت ها را پیدا کنند.»

در حال حاضر، امکان طبقه بندی اشخاص مدفون در این قبرستان وجود ندارد و در وبسایت رسمی این مکان می توان تنها به مطالعه نام آنها پرداخت. از طرفی، در مرکز مدیریت این جاذبه تاریخی، گردشگران باید با پرداخت 2 دلار، مکان دفن اشخاص مدنظر خود را روی نقشه پیدا کنند. اما با اپلیکیشن جدید، آنها به سرعت و بدون از دست دادن زمان می توانند به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.



تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - 16 December 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن