تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804334251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هجمه‌های دولت یازدهم مسکن مهر را نیمه‌تمام گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
مسکن1 هجمه‌های دولت یازدهم مسکن مهر را نیمه‌تمام گذاشت

عضو کمیسیون عمران مجلس:
هجمه‌های دولت یازدهم مسکن مهر را نیمه‌تمام گذاشت
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پیشرفت کمتر از یک‌ درصدی مسکن مهر در ۳۰ ماه دولت یازدهم، گفت: هجمه‌های دولت مسکن مهر را نیمه‌تمام گذاشت.



به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، علیرضا خسروی با انتقاد از هجمه دولت یازدهم به مسکن مهر، تأکید کرد: تمامی مشکلاتی که در جمهوری اسلامی از خلقت حضرت آدم تاکنون اتفاق افتاده بود سر مسکن مهر شکسته شد، تمامی کارشناسان اقتصادی‌شان هم از این نکته استفاده کردند که از بانک مرکزی پولی گرفته‌ و در مسکن مهر هزینه شده پس باعث و بانی تورم هم مسکن مهر است، وقتی که دولت این هجمه را به مسکن مهر وارد می‌کند طبیعتا هیچ فرد دیگری هم از آن حمایت نخواهد کرد.
به گزارش فارس، وی اضافه کرد: می‌گفتند اختصاص40 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر 44 درصد تورم ایجاد کرده است، در حالی که این مبلغ طی 6 سال تزریق شد و نه در یکسال.
وی به هجمه‌هایی که در بحث پایه پولی به مسکن مهر وارد شد اشاره کرد و گفت: رئیس محترم دولت چندین بار در سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره کرد که 40 درصد از افزایش پایه پولی کشور به دلیل مسکن مهر بوده است، غافل از اینکه دولت قبل حجم نقدینگی با90 هزار میلیارد تومان تحویل گرفت و حدودا 490 هزار میلیارد تومان نقدینگی را به دولت تدبیر و امید تحویل داد اما این رقم در دو سال گذشته از 500 هزار میلیارد تومان به 850 هزار میلیارد تومان رسیده است، بنابراین اینکه همه گناه را گردن مسکن مهر بیندازیم درست نیست.
پیشرفت کمتر از یک‌ درصدی در ۳۰ ماه
وی خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و 150 هزار واحد مسکونی باقی مانده و همه قبول دارند دولت قبلی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی مسکن مهر را به دولت فعلی تحویل داده است، اما اکنون سی ماه از دولت جدید می‌گذرد و اگر ماهیانه مسکن مهر کمتر از یک درصد پیشرفت فیزیکی داشت اکنون تمام شده بود، باید پرسید که چه اتفاقی افتاده است که در بخش‌های مختلف اعلام کردید که مسکن مهر را تکمیل می‌کنید و نکردید.
وی اینکه افتتاح حدودا 565هزار واحد از یک میلیون و 150 هزار واحد را قابل تقدیر دانست و گفت: حدود 585 هزار واحد مسکونی دیگر می‌ماند که بانک مرکزی به 50 هزار واحد هیچ وامی اختصاص نداده و 150 هزار واحد نیز در بافت فرسوده است که تکمیل خواهد شد، حدودا 385 هزار واحد مسکونی می‌ماند که دوستان می‌فرمایند برای این واحدها متقاضی نداریم!
عضو کمیسیون عمران مجلس در انتقاد از عملکرد بانک‌ها هم گفت: بانک‌ها عمدتا علیه این طرح فضاسازی می‌کردند زیرا هیچ بانکی حاضر نبود پول بدهد و هم اکنون هم حاضر نیستند پولشان را بدهند تا مشکل مسکن مهر حل شود، در صورتی که خود مردم حدودا 460 هزار میلیارد تومان سپرده نزد بانک‌ها داشتند و حاضر نشدند از این مبلغ مردم 40هزار میلیارد تومان را بدهند.
نماینده سمنان در مجلس معوقات بانکی را از دیگر موضوعاتی برشمرد که کمتر به آن پرداخته شده و افزود: زمانی بالغ بر یک هزار نفر 10 هزار میلیارد تومان بدهکاری بانکی داشتند که جای دیگری هزینه می‌شد معلوم است که فردی نمی‌آید در این بخش مشکل را حل کند.
دولت موظف به تکمیل مسکن مهر است
وی با بیان اینکه عمده مردم پول عملیات زیربنایی‌شان را داده‌اند، تصریح کرد: با فرض بر اینکه مردم این پول را نداده باشند باید طبق حکم حضرت امام (ره) عمل کنیم و براساس آن دولت موظف است که این کار را انجام دهد که در ماده یک قانون ساماندهی داریم که بهای زمین یا باید کاهش یافته و یا صفر شود، همین بند قانونی را باید اجرا کرد و اصلا معجزه‌ای نیست که باید آن را اجرا کرد.
نماینده سمنان در مجلس ادامه داد: اگر ما به خود قانون رجوع کنیم بخشی از مشکلات‌مان حل می‌شود، علی‌رغم اینکه به اعتقاد من مردم سهم خود را پرداخت کردند و سهم جای دیگری هزینه شده، وظیفه دولت است که مشکلات این بخش را حل کند.
خسروی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای تکمیل مسکن مهر، خطاب به دولت یادآور شد: شاید نظر شما برای مسکن مهر مساعد نباشد اما مسکنی است که یکسری مزایا و معایبی دارد و شما باید آن را تکمیل کنید چون افراد محروم می‌خواهند در آنجا ساکن شوند./110



۲۴/۰۹/۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن