تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821147613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ علائم گازگرفتگی و اقداماتی که باید انجام داد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ علائم گازگرفتگی و اقداماتی که باید انجام داد


مسمومیت با منواکسید کربن یا گازگرفتگی به خاطر تنفس کربن مونوکسید ایجاد می‌شود. این گاز محصول اصلی انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پک نیک و حتی ذغال است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کارشناس آتش نشانی با بین اینکه هر هفته 2 تا 3 مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکرین گزارش می شود، به مردم توصیه کرد در صورت احساس سنگینی هوا و سردرد، ابتدا اوضاع هوای اتاق را بررسی کنند.

مالکی، مامور کهنه کار آتش نشانی تهران گفت: بیشتر مسمومیت ها در اماکنی که کارگران اسکان دارند و برای گرم کردن محل، موارد ایمنی را رعایت نمی کنند رخ می دهد. این آتش نشان درباره علائم ابتدایی گاز گرفتگی گفت: علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شبیه سرماخوردگی است. هر وقت هموطنان به یک محیط جدید مراجعه کردند احساس سنگینی هوا داشتند، فرض را بر سرماخوردگی نگذارند. ابتدا چند لحظه از آن محیط خارج شوند و هوای تازه تنفس کنند و دوباره به اتاق برگردند و اگر همچنان احساس کردند هوا سنگین است، فورا لوازم گازسوز را بررسی کنند و درها و پنجره ها را باز بگذارند. مالکی دودکش ها را نیز از عوامل اصلی ورود گاز مسموم کننده به اتاق ها دانست و گفت: البته مسمومیت فقط مختص بخاری نیست و هر وسیله شعله دار از جمله شومینه و اجاق گاز و آبگرمکن هم چون شعله دارند و اکسیژن مصرف می کنند می توانند باعث بروز این وضعیت شوند.
علائم گازگفرتگی

وکیلی، دیگر آتش نشان با سابقه کشور که در برنامه پیشخوان صبح سه شنبه حضور یافته بود، اظهار کرد: چون این گاز علائم واضحی ندارد و کاملا بی بو و بی رنگ است باید از سنگینی هوا متوجه این قضیه شویم و علائمی مانند سرگیجه و سردرد و سوزش چشم را جدی بگیریم .

این آتش نشان اضافه کرد: اگر وسایل گرمایشی با شعله باز داریم مثل شومینه یا بخاری، باید لوله های دودکش آنها را دائم کنترل کنیم و از گرم بودن آنها مطمئن باشیم. همچنین نباید از لوله های مشترک استفاده کنیم و برای هر وسیله گرمایشی یک دودکش و با اندازه ها و استانداردهایی که در مبحث 17 ساختمان به آن اشاره شده استفاده کنیم. وکیلی افزود: لوله دودکش نباید کاملا افقی باشد و باید شیب به سمت بالا داشته باشد. هر وسیله گاز سوزی که نیاز به دودکش دارد مثل بکیچ ابگرمن دیواری و بخاری ها باید شیب دودکش آنها به سمت بالا باشد و اگر مجبور می شویم به صورت افقی استفاده کنیم به اندازه هر مقداری که افقی استفاده می کنیم، در ادامه مسیر لوله دودکش به سمت بابلا، باید سه برابر اندازه لوله افقی، از لوله عمودی استفاده کنیم. جنس لوله ها باید از گاروانیزه باشد و به هیج عنوان از لوله های دیگر استفاده نکنیم. این کارشناس ادامه داد: دودکشی که از روی پشت بام خارج می شود حتما باید از سطح پشت بام تا یک متر ارتفاع داشته باشد و از دیوارهای هم طرازش باید 60 سانت فاصله داشته باشد. همچنین باید از کلاهک های اچ یا سرپوش دار استفاده شود تا باران و برف وارد این لوله ها نشود.
این آتش نشانان در مورد  افرادی که دچار گازگرفتگی می شوند، گفتند: باید در مرحله اول افراد را به هوای آزاد منتقل کنیم، در و پنچره ها باز شود و هر وسیله ای که شعله دارد باید بلافاصله خاموش شود.  در سریعترین زمان باید با مراکز درمانی اورژانس تماس بگیریم که اگر میزان ورود گاز به ریه های شخص زیاد باشد لازم است با دستگاه اکسیژن تحت کنترل قرار بگیرند و به مراکز درمانی منتقل شوند.
دانلود

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن