تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820278865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار تجارت خارجی از ماه آینده روزانه منتشر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آمار تجارت خارجی از ماه آینده روزانه منتشر می‌شود


رئیس کل گمرک ایران از روزانه شدن انتشار آمار تجارت خارجی کشور و ترانزیت در ماه آینده خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسعود کرباسیان در دومین همایش ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: با این روش دیگر کسی گرفتار ثبت سفارش نخواهد بود و صادرکنندگان و واردکنندگان می توانند به صورت روزانه وضعیت تجارت کشور را ببینند و مثلا اگر دیدند که برنج بیش از اندازه وارد کشور شده است دیگر برنج وارد نکنند تا متضرر نشوند.
او با بیان اینکه هم اینک در کشور 14 میلیون تن کالا ترانزیت می شود ، گفت: فرآیند صدور مجوزهای ترانزیت کالا در کشور از 45 به چهار روز کاهش یافته و تلاش ما این است که این زمان را به لحظه برسانیم تا فعالان ترانزیت کالا در کشور با کمترین هزینه و زمان ، فعالیت کنند.
رئیس کل گمرک از کاهش زمان ترخیص کالا از 26 به دو روز و زمان صادرات کالا از 7 به یک روز خبر داد و گفت: این موضوع باعث شده است درآمدهای دولتی از محل گمرک از سال 93 نسبت به 92 حدود 65 درصد افزایش یابد.
وی از حذف کاغذ در همه فرآیندهای مختلف گمرک خبر داد و گفت: همچنین پنجره واحد تجارت الکترونیکی در گمرک راه اندازی شده است و خدمات 24 ساعته و هفت روز هفته به صاحبان کالا و صادرکنندگان ارائه می دهد.
کرباسیان با بیان اینکه بیش از 95 درصد فعالان ترانزیت کالا از بازار کارایرانی هستند ، گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و ترانزیت سامانه هوشمند ترانزیت ، سامانه هوشمند موقعیت یاب جی پی اس ، پلمپ الکترونیکی و دستگاههای ایکس ری راه اندازی شده است تا فعالیت ترانزیت کاران کشور راحت تر شود.
رئیس کل گمرک ایران گفت: ما گمرک الکترونیک را به صورت کامل راه اندازی کرده ایم و در انتهای مسیر خود قرار داریم و این دستگاههای دیگر هستند که باید با اجرای سامانه های مختلف بتوانند فرآیندهای مختلف پیش از گمرک را کاهش دهند.
او افزود: ما قبل از راه اندازی گمرک الکترونیک ده روز بعد از اینکه کالا وارد کشور می شد می فهمیدیم چه کالایی وارد شده است اما اکنون چهار روز قبل از اینکه کالا وارد کشور شود می دانیم چه کالا و به چه میزان و از چه مرزی وارد کشور خواهد شد.
رئیس کل گمرک در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم اکنون گمرک با 45 قانون، 15 کنوانسیون ، 12 رویه و 23 ردیف وصولی درآمدی و 64 نوع معافیت مواجه است ، گفت: در کارهای مربوط به گمرک 22 سازمان مختلف مجوز می دهند و ما با تنوع تعرفه بسیار زیادی مواجه هستیم.
کرباسیان افزود: بنابراین ما برای بهبود فضای کسب و کار در گمرک کار خودمان را انجام داده ایم و این بقیه سازمان ها هستند که باید خود را به گمرک برسانند.
 
 
 
 


دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن