تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812645784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارآفرین جوان مازندرانی: بانک‏‌ها پاسخ‏‌گوی نیاز اعتباری بخش تولید نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کارآفرین جوان مازندرانی:
بانک‏‌ها پاسخ‏‌گوی نیاز اعتباری بخش تولید نیستند
کارآفرین جوان مازندرانی گفت: در حال حاضر بانک‏‌ها پاسخ‏‌گوی نیاز اعتباری بخش تولیدی کشور نیستند.

خبرگزاری فارس: بانک‏‌ها پاسخ‏‌گوی نیاز اعتباری بخش تولید نیستند



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و افزایش مستمر سطح اشتغال در گرو کارایی تمامی زنجیره‌های اقتصاد کشور و توجه به مقوله‏ کارآفرینی در کشور است. در جامعه‏ امروز با توجه به پدیده‌های اجتماعی و همچنین استمرار پدیده‏ مهاجرت به شهرهای بزرگ هرگونه ایستایی در فعالیت‌‌های اقتصادی به‌معنای جا ماندن اقتصاد از تأمین نیاز افراد بیکار برای ایجاد اشتغال است. با توجه به این موضوع ایجاد اشتغال مستلزم افزایش تولید، رشد اقتصادی و بها دادن به کارآفرینان است.

در ادبیات اقتصادی، کارآفرین کسی است که متعهد می‏‌شود، خطرهای یک‌فعالیت اقتصادی را سازمان‌دهی، اداره و تقبل کند، بنابراین علاوه بر این‏که کارآفرین به‌عنوان اداره‌کننده‏ و سازمان‌دهی‌کننده‏ واحد اقتصادی برشمرده می‏‌شود، احتمال خطر موجود در فعالیت اقتصادی را نیز می‌‏پذیرد. از این‌‏رو به حمایت نیاز داشته و در این شرایط دولت می‏‌تواند نقش خود را به‌عنوان مکمل ایفا کرده و بازدارنده‏‌های پیش‌روی کارآفرینان را برطرف کند. اشتغال و تولید رابطه‏ دوطرفه‏‌ای با یکدیگر دارند، از طرفی یکی از عوامل تولید اصلی در کنار سرمایه، نیروی کار است یعنی فرآیند تولید مستلزم نیروی کار متناسب با فعالیت تولیدی است و از طرف دیگر ایجاد درآمد و اشتغال به‌عنوان یکی از خروجی‏‌های فعالیت اقتصادی تولیدی محسوب می‏‌شود.

از این منظر گسترش اشتغال در رفع موانع و مشکلات پیش‌روی تولید است. رضا گلرخ یکی از کارآفرینان جوان نوشهری با اشاره به مشکلات فراروی کارآفرینان در گفت‌وگو با فارس، گفت: یکی از راه‌کارهای فراروی یک جوان کارآفرین داشتن یک واحد و مکان تولیدی است که اگر پشتوانه اقتصادی داشته باشد، قطعاً می‌تواند خریداری کرده و به کار و تولید بپردازد، اما برای شخصی که امکانات مالی زیادی ندارد و مجبور است واحدی را به‌صورت استیجاری در اختیار بگیرد، آنچه که در این بین حائز اهمیت بوده، اجاره‌بهای بالاست که از ابتدای راه انگیزه را در این جوان می‌گیرد.

وی با اشاره به اجاره‌بهای گزاف در شهرستان‌های نوشهر و چالوس خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه جوانی که تازه از درس و دانشگاه فارغ شده و در مواردی حتی در کنار تحصیل به دانشگاه اقدام به کارآفرینی و تولید می‌کند، قطعاً از پشتوانه مالی برخوردار نیست و هزینه‌هایی مانند رهن و اجاره‌بها سبب می‌شود تا سرمایه خود را به‌راحتی از دست بدهد و در این‌صورت دخل و خرجش با یکدیگر تناقض پیدا می‌کند و در مدت کوتاهی فرار از تولید و کار را بر قرار ترجیح می‌دهد. گلرخ با بیان اینکه برای راه‌اندازی هر کار تولیدی نیاز به سرمایه نقدی برای وارد کردن اجناس و دستگاه‌های اولیه است، افزود: خرید جنس، اجاره‌بها، پول پیش و یا در مواردی هزینه رهن و ... از جمله مواردی است که در همان ابتدای کار بخش اعظمی از سرمایه کارآفرین را سلب کرده و مانع اجرای کار درست و انگیزه برای این افراد می‌شود.

وی قوانین مربوط به‌کار را از دیگر مشکلات کارآفرینان عنوان کرد و ادامه داد: همواره مشکلاتی در میان مثلث کارگر، کارفرما و قوانین کار وجود داشته و فضایی را فراهم آورده که هیچ یک از آن‏ها از وضعیت فعلی رضایت ندارند، در این موارد کارگران همواره از سطح حقوق و دست‌مزدها و مزایای کار ناراضی هستند، از طرف دیگر کارفرما نیز همواره از قوانین دست‌وپاگیر معترض است و سیاست‏‌گذاران نیز به فراخور این وضعیت با شرایط پیچیده‏‌ای روبه‌رو‏ هستند. این کارآفرین جویای نام با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات فعالان اقتصادی تأمین اعتبارات موردنیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر بانک‏‌ها، با وجود رشد قارچ‏‌گونه‏، پاسخ‏‌گوی نیاز اعتباری بخش تولیدی کشور نیستند زیرا با وجود این‏که حدود سه دهه از عمر نظام بانکی بدون ربا در کشور می‏‌گذرد، نظام بانکی فعلی تنها سایه‌‏ای از اقتصاد اسلامی را یدک می‏‌کشد. وی با بیان اینکه عمده قراردادهای از پیش امضاشده مبتنی بر دریافت سود معین از گیرندگان تسهیلات و پرداخت سود تضمین‌شده به سپرده‌گذاران است، اظهار کرد: این قوانین با مبانی بانک‏داری اسلامی هم‌سو نیست و جرایم اخذ شده از عدم پرداخت اقساط فعالیت اقتصادی که با ضرر مواجه شده است به این موضوع دامن می‌‏زند.

گلرخ یکی دیگر از مشکلات پیش رو را واردات بی‏‌رویه، به‌ویژه ورود کالاهایی با قیمت و کیفیت پایین عنوان کرد که تولید داخلی را با مشکل مواجه می‏‌کند و بیان کرد: ورود کالا به‌صورت قاچاق و بدون نظارت مسئولان آن بخش، طولانی و پیچیده بودن مراحل و تشریفات گمرکی و یا موانع پیش روی صادرات کالا از جمله مسائلی هستند که تولید داخلی را تحت‏‌الشعاع قرار می‌‏دهد. وی در پایان با تأکید بر اینکه ایجاد بستر مناسب و فضای صادقانه کار موجب حضور پررونق جوانان در کار و کارآفرینی شده، گفت: جوان نیروی انسانی و موثر جامعه است و بهره نگرفتن از توانایی جوانان موجب سوق یافتن آنها به راه‌های نادرست و نامناسب و تحمیل هزینه‌های زیاد به جوانان، خانواده‌های‌شان، جامعه و دولت می‌شود. به گزارش فارس، هر فردی به‌دنبال امنیت شغل و ایمنی بهداشت روان و جسم است، بنابراین صاحبان صنعت و تولید در حوزه کارآفرینی به افراد ایده‌پرداز (دارای طرح ذهن)، خلاق (برخوردار از توانایی‌های ذهنی) و نوآور (پدیدآورنده یک مفهوم، کار و فکر جدید) نیاز دارند تا با هم‌فکری و هم‌افزایی بستر رشد و توسعه اقتصادی را شکل دهند. برای کارآفرینی هم آموزش صحیح مستمر و هم امکانات مناسب و متناسب لازم است چرا که تحقق این امر موجب ایجاد دارایی‌های فکری می‌شود و تجمیع این دارایی‌ها به خرد جمعی، آگاهی، دانایی و توانایی می‌انجامد. تربیت افراد توانا و مسئولیت‌پذیر نیز موجب رونق کار و کار‌آفرینی می‌شود، زیرا کارآفرینی قسمتی از مشکلات اشتغال جوانان را حل می‌کند و این امر موجب ایجاد هویت‌سازی تولید داخلی شده و تولید مطلوب و باکیفیت با توجه به نیاز جامعه، سود و منافع بنگاه‌های اقتصادی را حفظ می‌کند.

توجه نکردن به انگیزه و خلاقیت جوانان کارآفرین سبب آسیب‌هایی مانند ایجاد نارضایتی و اختلافات خانوادگی و افزایش آن است و این امر موجب فرار جوانان از خانواده و افتادن آنها در دام گروه‌های سود جو و نامناسب جامعه می‌شود که این شرایط بستری برای توسعه جامعه ناسالم و ایجاد هرج و مرج را فراهم می‌کند و هزینه‌های زیاد روانی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی را درپی دارد. انتهای پیام/86019/ب40

http://fna.ir/G15COV





94/09/23 - 10:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن