تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812677687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات کنونی پاسخگوی تهدیدات مواد مخدر نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اقدامات کنونی پاسخگوی تهدیدات مواد مخدر نیست
معضل مخدرهاي صنعتي بدون حذف تقاضا، كنترل يا مديريت آن قابل‌حل نيست؛ چراكه تا زماني كه تقاضا هست، بازار شكل مي‌گيرد. مهدي معصوم‌بيگي، رئيس كميته پيشگيري‌هاي امنيتي و انتظامي معاونت اجتماعي و پيشگيري از جرم قوه قضائيه و جانشين رئيس پليس پيشگيري ناجا با بيان اين موضوع به خبرنگار ما گفت در موقعيت كنوني همگرايي و هم‌افزايي بين دستگاه‌هاي درگير با مواد مخدر يك ضرورت است.
معضل مخدرهاي صنعتي بدون حذف تقاضا، كنترل يا مديريت آن قابل‌حل نيست؛ چراكه تا زماني كه تقاضا هست، بازار شكل مي‌گيرد. مهدي معصوم‌بيگي، رئيس كميته پيشگيري‌هاي امنيتي و انتظامي معاونت اجتماعي و پيشگيري از جرم قوه قضائيه و جانشين رئيس پليس پيشگيري ناجا با بيان اين موضوع به خبرنگار ما گفت  در موقعيت كنوني همگرايي و هم‌افزايي بين دستگاه‌هاي درگير با مواد مخدر يك ضرورت است.
سردار مهدي معصوم بيگي با بيان اينكه بحث مواد مخدر بحث بسيار پيچيده‌اي است، ادامه داد: پيشگيري و مقابله و مهار آن نيز بسيار پيچيده است. بخشي از شيوع مصرف موادمخدر ريشه در فرهنگ اقوام دارد به نحوي كه در برخي اقوام، مواد مخدر سنتي به مبناي خاصيت درماني آن مصرف مي‌شود و حتي در برخي از مراسمات كه پيشينه طولاني دارد.
وي ادامه داد: بيش از 50درصد زندانيان به‌طور مستقيم با مواد مخدر مرتبط هستند و غيرمستقيم نيز اين آمار بيشتر است. يك سوم قتل‌ها ريشه در مواد مخدر دارد و بخشي از طلاق‌ها و ناهنجاري‌ها به مواد مخدر مربوط مي‌شود و اين در حالي است كه 16 دستگاه در زمينه مواد مخدر مرتبط هستند و دغدغه دارند.
جانشين رئيس پليس پيشگيري ناجا به مصرف مواد مخدر صنعتي در كشور و پيش‌سازهاي مواد مخدر صنعتي اشاره كرد و ادامه داد: در خصوص شيشه از موادي استفاده مي‌شود كه بخشي از آنها پيش‌سازهايي دارد كه كاربردهاي چندگانه دارد. اين پيش‌سازها و كاربردهايي در صنعت، رنگ‌سازي، مواد محترقه و كاربردهاي صنعتي دارند و از آنجايي كه كاربردهايي چندگانه دارند، كنترل آن نيز از فرآيند ساخت، ورود به كشور، توزيع، پخش و مصرف مانند موضوع چاقو كه كاربردهاي چندگانه دارد، مشكل‌ساز شده است.
سردار معصوم‌بيگي گفت: بخشي از اين پيش‌سازها در صنعت استفاده مي‌شود و بخشي هم در مواد مخدر صنعتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تبليغاتي هم كه در مورد اين مواد مخدر صنعتي شده و گفته مي‌شود اعتياد آور نيست هم موجب افزايش گرايش به مصرف آن شده است،
 بنابراين تا زماني كه تقاضا وجود دارد اين مشكلات نيز وجود دارد و اگر نتوانيم تقاضا را حذف يا كنترل و مديريت كنيم، كاري نمي‌توان كرد. ما همواره افزايش كشفيات داريم و مبارزه و نهادهاي زيادي هم داريم كه دغدغه دارند اما چون تقاضا هست، بازار شكل مي‌گيرد.
جانشين رئيس پليس پيشگيري ناجا ادامه داد: زماني مي‌گفتند با مدل صداگرايانه اگر مجرمين را مرعوب كنيم، كار درست مي‌شود، مجازات كنيم مجرمين دست از جرم برمي دارند، اما نشد و درصد قابل توجهي تكرار جرم داشتند و اين اقدام پاسخي نداد. وي ادامه داد: نظريه بازپرورانه را دنبال كردند و گفتند مجرمين را تربيت و جامعه‌پذير كنيم و به جامعه برگردانيم كه آن هم نشد.
رئيس كميته پيشگيري‌هاي امنيتي و انتظامي معاونت اجتماعي و پيشگيري از جرم قوه قضائيه تصريح كرد: نگاه امروز اين است كه همه كشور از راننده تاكسي تا فروشنده و استاد دانشگاه، نانوا و دانش‌آموز و دانشجو و حوزه علميه و نهادهاي فرهنگ‌ساز و امنيت‌ساز و... در بحث مواد مخدر درگير هستند. دنيا مي‌گويد كه توليد امنيت با مردم و حفظ امنيت با دستگاه‌هاي امنيتي است. ما الآن در موقعيتي هستيم كه نبايد دنبال مقصر بگرديم و بايد به دنبال همگرايي و هم افزايي باشيم.
جانشين رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي در ادامه گفت:دستگاه‌هاي مختلفي در زمينه  برخورد با مواد مخدر مسئوليت دارند، از لب مرز گرفته تا ستاد مبارزه با مواد مخدر كه محوريت دارد. بخش ديگر، درمان است كه وزارت بهداشت مسئوليت دارد و در مبارزه نيز نيروي انتظامي و نيازهاي جرم‌ساز مثل اشتغال، معيشت و فرهنگ را بايد كاملاً هماهنگ کرد  و هم افزايي و همگرايي صورت و قطعات پازل شكل بگيرد و قوه قضائيه نيز احكام سنگيني در زمينه  برخورد و با مواد مخدر صادر مي‌كند كه حال سؤال اينجاست كه آيا اين اقدامات توانسته به اندازه تهديدات پاسخ بدهد كه پاسخ روشن است.
جانشين رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي افزود: ناجا مي‌گويد كه من خرده‌فروشان مواد مخدر را جمع‌آوري مي‌كنم و نگهداري وظيفه من نيست و قوه قضائيه نيز مي‌گويد بيش از 50 درصد زندانيان مستقيماً با مواد مخدر مرتبط هستند و منابع نيز محدود است و با كمبودهايي كه وجود دارد، به اين مي‌رسيم كه بهترين و دلسوزترين و نزديك‌ترين نهاد به فرد، خانواده است كه بايد از آنجا شروع كنيم تا اين اتفاق از خانواده شروع شود تا حداقل معتادان بيشتر نشوند.
وي در رابطه با مقابله با ساخت مواد مخدر صنعتي و جلوگيري از استفاده و شيوع آن اظهار داشت: بايد با كمك گرفتن از نهاد خانواده و نهادهاي آموزشي و فرهنگ‌ساز و همچنين با افزايش همگرايي بيشتر دستگاه‌هاي متولي‌مي‌توان نسبت به نوع كاربري پيش‌سازها نظارت داشت و در خصوص مقابله با توليد و مصرف مواد مخدر صنعتي مقابله مطلوبي داشت.
 

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن