تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820348086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وکیل «م.ش» : 4 بشکه نفت به بابک داده‌اید، اینقدر پول پول نکنید!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وکیل «م.ش» : 4 بشکه نفت به بابک داده‌اید، اینقدر پول پول نکنید!
قاضي: نفت ملت را فروخته‌ايد و امروز انكار مي‌كنيد؟!/ رسيدگي به اتهامات فساد نفتي، روز گذشته بيستمين جلسه خود را هم پشت سر گذاشت.
نویسنده : وحید حاجی‌پور 
رسيدگي به اتهامات فساد نفتي، روز گذشته بيستمين جلسه خود را هم پشت سر گذاشت. جلسه نوزدهم و بيستم كمي متفاوت‌تر از جلسات گذشته بود؛ متهم رديف دوم در اين جلسات خود را فقط كارگزار بابك زنجاني معرفي كرد و گفت: من بابك زنجاني را به مجموعه نفت معرفي نكردم.
به گزارش «جوان» در دادگاه بيستم، قاضي صلواتي ديگر شنونده نبود، او متهم را سؤال پيچ كرد و از همين طريق تناقض‌گويي‌هاي متهم آشكار شد؛ متهمي كه كمي بيشتر از دوست صميمي خود سعي در فرار از پاسخگويي داشت. م. ش كه تمامي محموله‌هاي نفتي را تحويل گرفته و به فروش رسانده است، منكر اين موضوع شد تا هم‌قاضي و هم معاون دادستان با حرارت بيشتري وي را به چالش بكشانند.
قاضي صلواتي روي يك نكته تأكيد ويژه‌اي داشت؛ وي مدام از نقش‌آفريني م. ش در معرفي زنجاني به نفتي‌ها مي‌گفت و متهم نيز مي‌گفت من نبودم؛ «‌بنده از قبل با مدير صندوق بازنشستگي شركت نفت آشنا بودم و از آنجا كه در جلسه‌اي بحث انتقال 300 ميليون دلار مطرح شد به آقاي زنجاني براي همكاري تأكيد داشتم.»
- قاضي: براساس ادعاي دادسرا شما بابك زنجاني را به عنوان بانكدار حرفه‌اي و سرمايه‌دار و فردي كه نفت را به سرعت مي‌فروشد معرفي كرده‌ايد.
- م. ش: ورود زنجاني به شركت نفت از طريق شركت نيكو بوده است.
- قاضي صلواتي: ورود بابك زنجاني از طريق شما به شركت نفت صورت گرفته چرا انكار مي‌كنيد؟
- م. ش: بابك زنجاني به اصرار بنده به نفت معرفي نشده بلكه خودش پيش از آن با شركت نفت قراردادهاي ارسال محموله نفتي داشته است. در جريان ارتباط زنجاني با شركت نفت بحث فروش نفت مطرح نبود بلكه مسئله مهم جابه‌جايي و انتقال پول بود.
- قاضي صلواتي: تعريف و تمجيدهاي شما باعث شد مدير صندوق بازنشستگي به زنجاني اعتماد كند و با وي قرارداد نفتي ببندد.
- م. ش: پاي زنجاني قبل از بنده نيز به شركت نفت باز شده بود و قبل از آن با اچ‌كي قرارداد داشت و حتي ارتباط خوبي هم ميان زنجاني و وزير نفت وقت برقرار بود.
- قاضي صلواتي: در مجموع چند محموله نفتي تحويل گرفته ايد؟
- م. ش: تحويل‌ها بر اساس امضاي بارنامه است. آقايان مدعي هستند نفت را تحويل من داده‌اند. اگر تحويل داده‌اند، رسيد يا بارنامه بار را هم بدهند.
- قاضي صلواتي: محموله‌ها را به چه كسي و به چه قيمتي فروختي؟
- م. ش: خود آقاي زنجاني مستقيم محموله‌ها را فروخته است.
- قاضي صلواتي: شما محموله‌ها را تحويل گرفتيد.
- م. ش: كجا من اينها را تحويل گرفته‌ام؟
- قاضي صلواتي: شما دو محموله‌ را در جزيره‌اي در امارات تحويل گرفته و به العقيلي فروختيد. توضيحات روز گذشته شما درباره اونر اير دادگاه را قانع نكرد. 5 درصد از سهام اين شركت را به عنوان حق‌الزحمه دريافت كرديد و 44 درصد نيز جداگانه به نام شما شده بود چراكه تابعيت انگليسي داشتيد. 51 درصد باقيمانده نيز به اسم يك تبعه ترك به نام قدرت تنجل به شرط امانت واگذار شد كه بعدها در پشت پرده اين تبعه ترك به شما وكالت مي‌دهد و در نتيجه صددرصد شركت اونر اير به نام شما بوده است.
م.ش: اين قضيه امكان ندارد. طي قراردادي قرار شده بود آقاي قدرت تنجل در امور عملياتي و مديريتي شركت حق دخالت نداشته باشد اما به عنوان يك سهامدار در جلسات سهامداري خانمي به نام مروه به عنوان نماينده وي در جلسات شركت مي‌كرد. حق تصميم‌گيري با من بود و قدرت تنجل طبق قراردادي كه امضا شده بود حق دخالت در امور عملياتي و مديريتي شركت نداشت.
قاضي صلواتي: چطور ممكن است سهام به اسم تنجل باشد و شما تصميم بگيريد؟
م. ش: چون قرار شده بود قدرت تنجل شريك خاموش باشد.
قاضي صلواتي: اينكه همان حرف من است و قدرت تنجل پشت پرده سهام‌ها را به شما واگذار كرده بود.
م.ش: چنين چيزي نيست بلكه يك قراردادي امضا كرديم كه بر اساس آن مقرر شد در امور عملياتي و مديريتي شركت دخالت نكند ولي در امور سهامداري دخالت داشت و در تمامي جلسات نيز نماينده وي شركت مي‌كرد.
م. ش: درباره موضوع خريد دو فروند كشتي نيز بايد بگويم كه اين كشتي‌ها با پاسپورت دانماركي به اسم زنجاني شده بود و براي خريد آنها از يك بانك معتبر 22 ميليون يورو وام گرفته بوديم. اگر آدم خلافكاري بودم با پاي خودم به كشور نمي‌آمدم كه از آقايان از رياست جمهوري گرفته تا وزارت خارجه، وزارت نفت و وزارت اطلاعات درباره شركت فال كمك بگيرم. جالب اين است كه در همان زماني كه ما با فال به مشكل برخورده بوديم شركت نفت به شركت فال نفت مي‌فروخت و وقتي به آقاي ب گفتم چرا به شركت فال به‌رغم اينكه با آنها به مشكل برخورده‌ام نفت مي‌فروشيد، گفت ما در جريان اين موضوع قرار نداشتيم.
  
اظهارات عجیب
در ادامه اين دادگاه وكيل متهم رديف دوم پرونده نفتي گفت: وزير وقت اطلاعات در پاسخ به نامه وزير وقت نفت به طور تلويحي همكاري با بابك زنجاني را تأييد كرده است.
 محمدحسين يزدي صمدي خطاب به وكلاي شركت نفت گفت: اين قدر پول پول نكنيد، مگر ما گفته‌ايم كه پول‌ها برنگردد‌؟ نفت آن موقع قيمتي نداشت، چهار بشكه نفت به بابك داده‌اند و اين همه شلوغ مي‌كنند، ديگر كسي نمي‌آيد ببيند امارات با ما چه كرد، سخنان مقام معظم رهبري در خصوص لزوم دشمن‌شناسي را چرا جدي نمي‌گيريم‌؟
وي گفت: در كيفرخواست آمده است كه زنجاني از سال 87 از طريق شركت صدرا و از طريق شركت قرب نوح با رستم قاسمي آشنا شد و وزير وقت نفت براي بحث فروش نفت از مصلحي وزير وقت ارتباطات خواست كه سوابق بابك زنجاني را استعلام كنند كه وزارت اطلاعات در 25 شهريور سال 91 در پاسخ به نامه وزارت نفت اينگونه مرقوم كرد: با توجه به قراردادهاي نامبرده و ارتباط سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي ترتيبي اتخاذ شود كه معاملات با وي به صورت مرحله‌اي انجام و از انباشت سرمايه دولت نزد وي خودداري شود. وي گفت: اين نامه يعني اينكه ما وي را قبول داريم اما خيلي به او پول ندهيد.

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن