تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819985761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط فقر خانوار یک میلیون و 800 هزار تومان است


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: خط فقر خانوار یک میلیون و 800 هزار تومان است
مشاور حقوقی کانون شوراهای اسلامی کار تهران گفت : 60 درصد کارگران کشوراز لحاظ درآمدی زیر خط فقر هستند و دستمزد دریافتی شان جوابگوی نیازشان نیست.
علی اکبرعیوضی درگفت و گو با جام جم آنلاین افزود : در حال حاضر بین حداقل مزد کارگران و حداقل هزینه آنها فاصله بسیار زیاد است. اکنون حداقل دستمزد کارگران 712 هزار تومان است که این رقم زیر شاخصه خط فقر است . وی در پاسخ به این سوال که آیا خط فقر سال 94 اعلام شده است گفت : معمولا خط فقر را مرکز آمار یا مرکز پژوهش های مجلس اعلام می کند . این خط فقر برای سال 94 حدود یک میلیون و 800 هزار تومان است اما به دلیل بحث هایی که ممکن است در پی داشته باشد به طور رسمی اعلام نمی شود . مشاور حقوقی کانون شوراهای اسلامی کار تهران به شاخصه ای در سازمان بین المللی کار برای محاسبه سبد هزینه یک خانوار اشاره کرد و گفت :براساس این شاخص، نیازهای اساسی روز یک خانوار براساس کالری هایی که بدن یک انسان نیاز دارد محاسبه می شود و فرق نمی کند یک خانوار 4 نفره درتهران باشد یا در سیستان وبلوچستان .

وی گفت : برای سال 94 این خط فقر کمتر از یک میلیون و 800 هزار تومان نیست و نمایندگان کارگری که روی بحث افزایش دستمزد کارگری سال 95 کار می کنند می خواهند بیشتر این شاخصه را در نظر بگیرند تا بتوانند دستمزد قابل قبولی را تعیین کنند . به گفته عیوضی ،نمایندگان کارگری نسبت به روش تعیین دستمزدها در سال‌های گذشته گلایه دارند و معتقدند معیشت نیروی کار در تعیین مزد هیچ‌گاه در نظر گرفته نشده است و قدرت خرید خانوار افت کرده است. وی بر این باور است دستمزدی باید تعیین شود که زندگی کارگری با آن تأمین شود. مشاور حقوقی کانون شوراهای اسلامی کار تهران گفت : 60 درصد کارگران کشوراز لحاظ درآمدی زیر خط فقر هستند و دستمزد دریافتی شان جوابگوی نیازشان نیست.
 
با کانال تلگرامي آخرين نیوز همراه شويد https://telegram.me/Akharinnews_com




سه شنبه, 17 آذر 1394 ساعت 15:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن