واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ بازی های رایانه ای ساخت ایران، در خارج کشور عرضه می شود
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: بازی های ساخت ایران در خارج از کشور و به زبان کشور مقصد توزیع می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بازیهای رایانهای بهعنوان یکی از قویترین و مؤثرترین رسانههای مجازی، با اقبال بسیار فزایندهای در سالهای اخیر روبرو بوده است. گسترش ابزارهای هوشمند قابل حمل و نیز کاهش سن استفادهکنندگان از آنها سبب شده است که بازیهای رایانهای بهعنوان دریچهای برای سازماندهی نگرش به دنیای پیرامون، جایگاه ویژهای پیدا کنند. امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازیها نه تنها برای اهداف سرگرمکننده که برای کارکردهای جدیتر نظیر تبلیغات، آموزش و درمان نیز مورد توجه قرار گرفته است و استفاده از بازی های رایانهای میتواند آسیب های جدی برای جامعه کاربران به دنبال داشته باشد. حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در برنامه "پیشخوان خبر" به بررسی فرصت ها و چالش های بازی های رایانه ای پرداخت.
وی با اشاره به اینکه از عمر بازی های رایانه ای تنها 41 سال می گذرد، اظهار داشت: از این بازی ها در دنیا به "هنر، صنعت، رسانه" یاد می شود که در طول زمان هر سه مفهوم را در برگرفته است و کشورهای سرمایه گذار برای ترویج این بازی ها در عرصه های یاد شده، تلاش های بسیاری کرده اند. مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای افزود: دردنیا حدود یک میلیارد و 700 میلیون نفرکاربر بازی های رایانه ای وجود دارد که میانگین سن آنها حدود 32 سال در دنیا تخمین زده شده و در کشور ما این سن حدود 16سال است. او ادامه داد: ایران رتبه سوم فروش و رتبه دوم تولید این نوع محصولات را در منطقه داراست، که البته ترکیه مقام اول را دارد. کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه بازی، محصولی تکنولوژی محور است، گفت: در کشور ما همه ابزار و زمینه های مناسب اعم از مغزافزار، تکنولوژی و توانمندی فراهم است که با توجه به درصد بالای جوانان جویای کار کشور، اقبال به فروش این محصولات بالارفته که البته این محصولات در داخل هم تولید می شود؛ اما مصرف خارجی دارند و برای خارج کشور حتی به زبان آنها طراحی می شوند. رویکرد انها فرایند انتشار به دست تولید کننده است.
وی درباره برنامه دولت ها در ترویج صنعت بازی های رایانه ای، تصریح کرد: کشورهایی نظیر لهستان، فنلاند، ترکیه و برزیل که در صنایع سطح بالایی ندارند؛ با توجه کردن به برخی عوامل، امروز در این صنعت موقعیت بالایی در دنیا کسب کرده اند. کریمی قدوسی ادامه داد: یکی از آن عوامل اینست که دولت ها در طی زمان فهمیده اند که بازی های رایانه ای چون تنها محصول تعاملی در جهان هستند و تاثیرگذاری بالاتری در مقایسه با سایر محصولات فرهنگی دارند، با اقبال مخاطب و فروش بالاتری در جهان مواجه هستند. عامل دیگر، وضع قوانین مناسب و عوارض، جریمه و حق مالکیت معنوی در این صنعت در چنین محصولاتی است. و مورد سوم، حمایت هدفمند از تولیدکنندگان این نوع از محصولات است که حمایت از آنها باید به سمت زیر ساخت ها و برگشت پذیری سرمایه ها برود.
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: شبکه خبر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]