تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803966028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انیمیشن دینی در صدر جدول فروش سینما


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
انیمیشن دینی در صدر جدول فروش سینما




«شاهزاده روم» در حالی که بدون سرگروه سینمایی روانه بازار اکران فیلم شده بود، توانست در مسیر خود رقبای بسیاری را از سینمای رئال پشت بگذارد. رقبایی که در هرکدام از آن‌ها تعدادی از ستارگان سینما حضور داشتند ولی با این همه نتوانستند در این رقابت به «شاهزاده روم» برسند.





سوره سینما: «شاهزاده روم» در حالی که بدون سرگروه سینمایی روانه بازار اکران فیلم شده بود، توانست در مسیر خود رقبای بسیاری را از سینمای رئال پشت بگذارد. رقبایی که در هرکدام از آن‌ها تعدادی از ستارگان سینما حضور داشتند ولی با این همه نتوانستند در این رقابت به «شاهزاده روم» برسند.

شاید هیچکس باور نمی‌کرد که روزی سینمای انیمیشن ایران به جایگاهی دست یابد که فروش یک فیلم در آن به رقم میلیاردی برسد. رقمی که برای بسیاری از فیلم‌های رئال سینمای ایران که از سوپراستارهای سینما استفاده کرده بودند نیز، محقق نشده است.


انیمیشن دینی در صدر جدول فروش سینما



این آرزو البته با «تهران ۱۵۰۰» محقق شد. «تهران ۱۵۰۰» هم اما نه برای مخاطب کودک، بلکه برای بزرگسالان ساخته شده بود و برای فروشش بیشترش هم از شبیه‌سازی چهره بازیگران سرشناسی همچون مهران مدیری، بهرام رادان، هدیه تهرانی، حبیب رضایی و حسام نواب‌صفوی استفاده شده بود و با همین ترفند، توانست به فروش نسبتا خوبی دست پیدا کند.

البته نگارش چنین قصه‌ای که بر پایه‌ی حضور چهره‌هایی سرشناس در آن طراحی شده بود، هزینه تولید بسیار بالایی را بر روی دست تولیدکنندگان خود گذاشت و به همین دلیل «تهران ۱۵۰۰» حتی با وجود اقبال نسبی مخاطب نتوانست راه را برای اکران انیمیشن‌های بعدی باز کند و همچنان کسی جرئت سرمایه‌گذاری روی این گونه از سینما را نداشت.

ساخت و اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» اما اتفاق مبارکی بود که نشان داد، می‌شود با هزینه‌هایی معقول‌تر یک انیمیشن سینمایی موفق و قابل دفاع را تولید کرد و البته نگران بازگشت سرمایه آن نیز نبود. اثری که در زمینه کیفی دارای شاخصه‌های جهانی تولید انیمیشن باشد و البته بتواند مخاطب داخلی را به سینماها بکشاند.

جالب آن که تیم سازنده این اثر برخلاف رویه‌ی گروه‌های قبلی که برای جذب عموم مخاطبان یا به استفاده از شمایل چهره‌های سرشناس متوسل می‌شدند یا به روایت داستان‌های برای بزرگسالان، به سراغ یک قصه جذاب و پرکشش دینی رفت و به جای دلبستن به حضور بزرگسالان، اثری را برای گروه سنی کودکان و نوجوانان تولید کرد که با استقبال هر دو گروه کودکان و بزرگسالان روبرو شد.

«شاهزاده روم» در حالی که بدون سرگروه سینمایی روانه بازار اکران فیلم شده بود، توانست در مدت محدود اکران خود به رقم فروش نزدیک به یک و نیم میلیارد برسد. این در حالی است که بسیاری از اهالی سینما که پیش از این شکست نمونه‌های مشابه انیمیشن‌های سینمایی را در گیشه اکران دیده بودند، تصور نمی‌کردند این اثر بتواند در چرخه اکران آن هم بدون برخورداری از سرگروه سینمایی به رقم فروش چشمگیری دست پیدا کند.

این فروش اما در حالی هم اتفاق می‌افتد که «شاهزاده روم» در مسیر خود رقبای بسیاری را از سینمای رئال پشت سرگذاشته است. رقبایی که در هرکدام از آن‌ها تعدادی از ستارگان سینما حضور داشتند ولی با این همه نتوانستند در این رقابت به شاهزاده روم برسند. آثاری همچون پدر آن دیگری، شیفت شب، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت و ناهید که با وجود ستارگان خود از این انیمیشن سینمایی جاماندند.

فروش بالای «شاهزاده روم» اتفاقی بسیار خوشایند برای همه اهالی سینما به ویژه گروهی از سینماگران جوان است که می‌خواهند آثاری با مضمون دینی و انقلابی و بدون استفاده از زردبازی‌های مرسوم برای فروش بیشتر بسازند. اثری بی‌ادعا با مضمونی دینی که گروه‌های مختلف مخاطبان و همچنین طیف‌های گوناگون و حتی متضاد سینمایی را به خود جذب کرده است و وادار به ادای احترام به ذوق و هنر سازندگان جوانانش.

بدون شک قرار گرفتن انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در صدر لیست فروش سینماهای ایران، اتفاقی مبارک برای سینمای ایران است که باید آن را به فال نیک گرفت و برای تکرار چنین اتفاقاتی تلاش کرد تا تبدیل به جریانی دائمی در عرصه سینمایی کشور شود.







تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن