تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804703063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انیمیشن ایرانی که به سینمای هالیوود طعنه خواهد زد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
انیمیشن «ناسور» انیمیشن ایرانی که به سینمای هالیوود طعنه خواهد زد

«کیانوش دالوند»:
انیمیشن ایرانی که به سینمای هالیوود طعنه خواهد زد
کارگردان انیمیشن سینمایی«ناسور» که با موضوع حماسه عظیم عاشورا برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می شود گفت: این انیمیشن اثری متفاوت در سینمای ایران است که ...



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیـوز، کارگردان انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب»  افزود: «ناسور» این روزها مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر می گذارد و تا ماه آینده پس از اتمام مراحل دوبله و صداگذاری آماده نمایش خواهد شد؛ ما در حال حاضر مشغول انجام اصلاح نهایی رنگ و نور این اثر هستیم و خوشبختانه ماحصل کار تا این لحطه بسیار خوب شده است.  
وی ادامه داد: «ناسور» از لحاظ گرافیکی کاری متفاوت با تمامی انیمیشن های ساخته شده در سینمای ایران است و ۱۴ ماه تلاش بی وقفه تیم تولید این انیمیشن خوشبختانه به بهترین شکل ممکن به بار نشسته است؛ ما شاهد محصولی هستیم که می توانیم آن را در عرصه بین المللی به عنوان یک اثر ارزشمند از سینمای ایران معرفی کنیم.

دالوند سپس در مورد داستان این اثر گفت: «ناسور» روایت زندگی عبیدالله بن حر جعفی یکی از کوفیانی است که از امام حسین (ع) دعوت کرده تا به کوفه بیایند و زمانی که می شوند سپاه امام به کوفه نزدیک شده است از این شهر خارج می شود تا با ایشان روبرو نشود اما از بد حادثه به صورت کاملاً ناگهانی با ایشان روبرو شده و مجبور می شود تا دست رد به سینه امام بزند؛ از سوی دیگر نیز واقعه کربلا بخش اعظمی از داستان «ناسور» را در بر می گیرد.
این کارگردان با تأکید بر اینکه تم اصلی این اثر سینمایی «انتخاب» است اظهار داشت: تمامی انسان ها در مرحله ای از زندگی شان مجبور به انتخاب می شوند؛ گاه این انتخاب ها درست و گاه این انتخاب ها نادرست است. در هر صورت این لحظه در زندگی تمامی انسان ها لحظه ای مهم است که ما این بار آن را در بستر یک روایت عظیم تاریخی نشان داده ایم.

وی افزود: هر شخصی زمانی که انتخاب خود را انجام می دهد باید پای انتخابش بایستد و دیگر هیچ بهانه ای نمی تواند مانع از انتخاب او شود؛ این فیلم به نوعی می خواهد این را به مخاطبان خود گوشزد کند که باید در لحظه بهترین تصمیم گرفته شود و کسی نمی تواند انتخاب خود را به سر شخص دیگری بیندازد.

دالوند تأکید کرد: جدا از این مسأله چند روایت موازی دیگر نیز در رابطه با واقعه عظیم عاشورا در «ناسور» وجود دارد و واقعه خونین کربلا نیز سهم عمده ای از زمان این انیمیشن سینمایی را به خود اختصاص داده است.

کارگردان انیمیشن «روزی که حسنی مرد شد» در رابطه با اینکه روایت های تاریخی در این اثر سینمایی مستند هستند یا خیر اظهار داشت: تنها یکی از روایت های ما در «ناسور» مستند و حقیقی است و بقیه آن ها بر اساس درام پردازی شکل گرفته است؛ اصولاً یک اثر سینمایی نباید مثل یک کلاس درس تاریخ برای مخاطبان خود عمل کند و ما موظف هستیم تا به بهترین شیوه ممکن با درام پردازی مخاطب را برای تماشای اثر ترغیب کنیم.

وی در رابطه با مراحل دوبلاژ این فیلم گفت: «ناسور» قبلاً با صدای شاهد ضبط شده است و این روزها به سرپرستی حمیدرضا آشتیانی پور مراحل دوبلاژ نهایی خود را طی می کند و آرش قاسمی نیز صداگذاری آن را بر عهده دارد؛ «ناسور» احتیاج به افکت های صوتی زیادی دارد که این مرحله با وسواس زیاد در حال انجام شدن است و امیدوارم که مخاطبان از این اثر استقبال کنند.

دالوند سپس در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با اینکه می توان مردم را با انیمیشن همراه ساخت گفت: من شخصاً بین انیمیشن و فیلم سینمایی تفاوت زیادی قائل نیستم و مرزی نمی توان بین این دو اثر قائل شد؛ به عنوان نمونه در رابطه با انیمیشن های مطرح سینمای جهان نمی توان گفت که «آواتار» یا «تن تن» انیمیشن هستند و یا یک فیلم سینمایی!؟

این کارگردان جوان سینمای انیمیشن ادامه داد: اصولاً زیرساخت های فرهنگی غربی ها به ویژه در حوزه سینما از ما درست تر است و ما به زمان نیاز داریم تا بتوانیم خودمان را به آن ها برسانیم؛ اما من با کمال افتخار این را عنوان می کنم که «ناسور» بیش از آنکه شبیه به کارتون و یا انیمیشن باشد شبیه به یک فیلم شده است؛ در این اثر سینمایی همه کاراکترها انسانی هستند و تناسب های انسانی در آن ها به خوبی دیده می شود از سوی دیگر این انیمیشن رنگ و لعاب اکسپرسیونیستی دارد و می تواند مورد استقبال عامه مردم قرار گیرد./ سینماپرس   1059  



۱۶/۰۹/۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن