تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803272048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت تمایلی به انعقاد قرارداد با بیمه‌های خارجی ندارد/هشدار رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به جنگ قیمتی شرکت ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دولت تمایلی به انعقاد قرارداد با بیمه‌های خارجی ندارد/هشدار رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به جنگ قیمتی شرکت ها
رئیس کل بیمه مرکزی به رقابت شرکت های بیمه برای شکستن قیمت ها اشاره و گفت: در صورت ادامه جنگ قیمتی، این آسیب بزرگ از امروز به فردا منتقل می شود.

دولت تمایلی به انعقاد قرارداد با بیمه‌های خارجی ندارد/هشدار رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به جنگ قیمتی شرکت ها
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در هشتمین همایش بین‌المللی توسعه در خصوص چالش‌های پیش روی صنعت بیمه گفت: بر اساس مصوبه دولت حداقل سرمایه لازم برای تأسیس شرکت‌های بیمه تأیید شده و این موضوع به دلیل عدم مشارکت سرمایه‌گذاران در افزایش سرمایه به یک چالش مقدماتی تبدیل شده است و بازده پایینی را به وجود آورده است زیرا توجیه اقتصادی برای افزایش سرمایه در شرکت‌های بیمه وجود ندارد.


رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص راه‌حل این چالش پیش رو گفت: راه حل مدنظر این است که به جای تأمین سرمایه برای شرکت‌های بیمه و به دلیل حاشیه توانگری قابل قبول برای این صنعت حاشیه توانگری ملاک قرار داده شود و از دولت درخواست می‌شود که مصوبه هیأت وزیران را لغو کرده و به این صنعت اجازه دهد بر اساس معیار حاشیه توانگری سرمایه‌ها وارد این صنعت شود و شرکت‌های بیمه شکل گیرند.


وی در همین راستا گفت: باید در شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی مقیاس اقتصاد را برای شرکت‌های بیمه تأمین کنیم و اجازه دهیم امکانات تأسیس شرکت‌های بیمه فراهم شود.


امین تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه باشد بحث اشتغال‌‍زایی در صنعت بیمه است زیرا این صنعت توانمندی اشتغال موثر در کشور را دارد و زمانی که یک شرکت بیمه با سرمایه 100 میلیارد تومانی تأسیس می‌شود و به حدود 300 نفر پرسنل در هزار نمایندگی نیاز دارد در صورتی که منع سرمایه برای این شرکت‌ها برداشته شود صنعت بیمه قابلیت اشتغال‌زایی بالایی را پیدا می‌کند و در شرایطی که به لغو تحریم‌ها نزدیک هستیم این صنعت باید آمادگی خود را اعلام کند.


وی گفت: موضوع دیگری که در صنعت بیمه به توانگری مالی و توانمندی مدیریتی مربوط است شکل‌گیری ذی‌نفع واحد است به طوری که در بسیاری از شرکت‌ها شاهد شکل‌گیری ذی نفع واحد هستیم که این ذی‌نفعان سهامدارانی هستند که تا سقف 20 درصد سهام دارند ولی به صورت غیرمستقیم نیز شرکت را اداره می‌کنند.


رئیس بیمه مرکزی ایران با اشاره به مزایا و معایب ذی نفع واحد در بیمه گفت: یکی از مزیت‌های وجود ذی نفع واحد پاسخگو بودن آن است به طوری که نهاد ناظر در زمان ورود مشکلات در صنعت کاملا مشخص بوده و در هماهنگی با ذی‌نفع واحد می‌تواند آن مشکلات را برطرف کند این مشکلات تنها از طریق انسجام مدیریتی قابل رفع است اما وجود ذی‌نفع واحد مضراتی هم دارد که می‌توان به هدف تأمین مالی آنها برای تأسیس شرکت بیمه اشاره کرد که این موضوع ریسک دارایی‌ها را افزایش می‌دهد.


رئیس کل بیمه مرکزی به وضعیت صنعت بیمه در وضعیت پساتحریم اشاره کرد و گفت: موضوع اساسی این است که پس از برداشته شدن تحریم‌ها شرکت‌های بیمه بزرگ که در گذشته بیشتر به بازارهای خارجی تمایل داشتند باید در صنعت بیمه فعالیت کنند که این موضوع باید توسط هیأت دولت پیگیری شود تا شرکت‌های بیمه‌گذار بزرگ در بخش‌های نفت، گاز و صنایع هواپیمایی از طریق بیمه‌های ایرانی بتواند تحت پوشش بیمه قرار گیرند در غیر این صورت تلاش‌های صورت گرفته در خصوص بهبود وضعیت صنعت بیمه در دوران پساتحریم و تجربه‌های مدیریتی در ارزیابی ریسک و صدور بیمه‌نامه و همچنین ایجاد سازمان‌ها و صندوق‌هایی برای مدت ریسک موثر واقع نخواهد شد.


وی با بیان اینکه در دوران پساتحریم نیازمند دانش بیمه‌ای و سامانه‌های بیمه جامع هستیم گفت: به دلیل تحریم‌ها در سال‌های گذشته از آموزش‌های حرفه‌ای مرتبط با این حرفه محروم بودیم.


وی در پایان در خصوص رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه افزود: در حال حاضر شرکت‌های بیمه ایرانی شرایط مناسبی را دارند و از لحاظ سرمایه و نیروی انسانی و همچنین روش‌های بیمه‌گری را در شرکت‌های خود تبیین کرده و واجد دریافت رتبه‌بندی مطلوبی هستند همچنین موضوع دیگری که در دوران پساتحریم حائز اهمیت است این است که صنعت بیمه دیگر خریدار بیمه نبوده بلکه عرضه‌کننده خواهد بود و باید به این امر توجه کند که تنها خریدار بیمه اتکایی از خارج از کشور باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/









اشتراک گذاری







۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن