تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812696071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غفلت‌هاي گذشته را نمي‌توان يک شبه جبران کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۴۴ب.ظ)
غفلت‌هاي گذشته را نمي‌توان يک شبه جبران کرد موج - مديرکل حفاظت محيط زيست مازندران گفت: کم کاري ها و غفلت‌هاي صورت گرفته در گذشته، کار را بسيار دشوار کرده است و از همين رو پيش بيني ما ضرورت برنامه ريزي پنج ساله براي ساماندهي وضعيت شکار و صيد در فريدونکنار است.
به گزارش خبرگزاري موج، ناصر مهردادي، مديرکل حفاظت محيط زيست مازندران، تغيير روند شکار و صيد در فريدونکنار از بي قانوني و غيرقانوني به سمت قانوني شدن، افزايش تعداد محيط بانان در منطقه، فعاليت شبانه روزي محيط باني در منطقه اوجاکلا، صدور محدود پروانه شکار و صيد براي روش سنتي دوما، تدوين برنامه پنج ساله ساماندهي وضعيت شکار و صيد در فريدونکنار، تلاش براي تغيير فرهنگ مردم بومي به منظور حفظ تنوع زيستي و جلوگيري از شکار و صيد و افزايش حمايت از سمن ها و فعالان مدني و محيط زيستي منطقه را از جمله اقدامات در راستاي ساماندهي وضعيت شکار و صيد در فريدونکار دانست و گفت: کم کاري ها و غفلت‌هاي صورت گرفته در گذشته، کار را بسيار دشوار کرده است و توقع حل اين چالش در بازه زماني بسيار کوتاه را نمي‌توان داشت.
وي با اعلام خبر شناسايي افراد متخلف که به صورت غيرقانوني و با استفاده از دام هوايي و کرست اقدام به شکار و صيد در منطقه فريدونکنار مي‌کنند، اضافه کرد: نشست‌هاي متعددي با شوراي تأمين استان، نيروي انتظامي استان و سازمان‌هاي مردم نهاد و سمن ها براي شکل دهي نظامي قانونمند در فريدون کنار برگزار شده است.
مديرکل حفاظت محيط زيست مازندران ضمن تقدير از همراهي و پيگيري مسئولان استاني مربوطه، گفت: طرح پنج ساله بر اساس شرايط منطقه و مردم بومي تدوين شده است و موضوع وابستگي معيشت بخشي از مردم بومي به موضوع شکار و صيد و ايجاد معيشت جايگزين از نکات کليدي اين طرح است.
وي افزود: به دليل همين وابستگي معيشتي و تلاش براي ايجاد نظام قانونمند، سال گذشته نيز به رغم ممنوعيت صدور پروانه شکار و صيد به صورت محدود و با قيد شرط رعايت تمام ضوابط و استانداردها، اقدام به صدور مجوز براي مردم بومي که وابستگي معيشتي به شکار و صيد داشتند، کرديم.
مهردادي با بيان اينکه در بين افرادي که مباحث فريدون کنار را پيگيري مي‌کنند با چند گروه مختلف مواجه هستيم، افزود: برخي افراد با شناخت کامل از شرايط منطقه و مردم بومي نسبت به موضع شکار و صيد واکنش نشان داده و طرح‌هايي براي حل موضوع ارائه مي‌دهند، برخي افراد حتي تا کنون بازديدي هم از منطقه نداشته‌اند و به صرف اطلاعاتي که به آن ها رسيده، اظهارنظرهايي دارند و برخي افراد هم اصولاً دنبال طرح مسائل و مواردي هستند که نه به نفع محيط زيست و تنوع زيستي کشور است و نه مصالح مردم بومي رو در بر دارد.
وي ادامه داد: خوشبختانه ارتباط اداره محيط زيست استان و مسئولان مختلف استاني در محيط زيست، استانداري و فرمانداري با گروه دلسوز و آگاه فعالان مدني بسيار مثبت و سازنده است و حضور فعالان مدني و محيط زيستي استان در جلسات مختلف مربوط به موضوع فريدون کنار منجر به استفاده از نظرات و پيشنهادات آن ها در طرح‌هاي استاني مربوطه مي‌شود.
مهردادي ضمن تاکيد بر اين موضوع که حل چالش فريدونکنار حداقل به برنامه اي پنج ساله نياز دارد، تصريح کرد: خوشبختانه فعالان آگاه نيز با توجه به شناخت درست از منطقه و مردم بومي به اين موضوع آگاه هستند و تلاش خود را معطوف به اقداماتي در راستاي آموزش عمومي با محوريت دانش آموزان و فرهنگ سازي کرده تا بتوان در مدت زماني مشخص قانون مندي را جايگزين بي قانوني در شکار و صيد پرندگان کرد.
مديرکل حفاظت محيط زيست مازندران با اشاره به برخي چالش ها در منطقه فريدونکنار، اظهار کرد: به طور نمونه يکي از چالش ها، اراضي و مزارع شخصي افراد و صيد و شکار در اين مناطق است.
وي عدم تأمين اعتبارت لازم براي اجراي طرح‌هاي تدوين شده فريدونکنار را يکي ديگر از مشکلات موجود نام برد و گفت: به دليل چالش‌هاي اعتباري دولت و سازمان حفاظت محيط زيست، تأمين اعتبار براي طرح‌هاي مختلف از جمله طرح فريدون کنار نيز با موانعي مواجه شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن