تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1845786004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تنها سالن استاندارد موسیقی کشور در معرض آسیب جدی/ تالار رودکی جور تئاتر شهر را می‌کشد!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تنها سالن استاندارد موسیقی کشور در معرض آسیب جدی/ تالار رودکی جور تئاتر شهر را می‌کشد!
پس از تالار وحدت، حالا تالار رودکی هم شاهد برگزاری اجرای تئاتر شده و علی اصغر دشتی در پنچمین دور از اجرای نمایش «متاستاز» این بار در این تالار مختص موسیقی، روی صحنه رفته است.

خبرگزاری فارس: تنها سالن استاندارد موسیقی کشور در معرض آسیب جدی/ تالار رودکی جور تئاتر شهر را می‌کشد!



خبرگزاری فارس-گروه موسیقی: تالار رودکی که همزمان با تالار وحدت افتتاح شد، شامل سالن اصلی در طبقه سوم و بالکن در طبقه چهارم است که مجموعا گنجایش 200 نفر را دارد. سن تالار رودکی ثابت است و فقط برای تمرین ارکستر و اجرای گروه‌های موسیقی طراحی شده است.همچنین انتهای صحنه به اجرای گروه‌های ارکسترال و گروه کر اختصاص داده شده است. بنابر اعلام مسولان وقت این مجموعه، در آذرماه 1388 تالار رودکی مجهز به سیستم نور تحت لیسانس شرکت ADB و صدای DYNACORD آلمان شد. همچنین دی ماه 1389 مراحل تعمیر، ترمیم و تجهیز نهایی تالار رودکی شامل نصب دوربین‌های تصویربرداری، پل نوری، سیستم آکوستیک، کف پوش، پرده پرتابل و ویدئو پروجکشن و همچنین تعویض سن و صندلی‌ها و تجهیز سیستم نوری انجام پذیرفت. همچنین 81 رفلکتور صدا در سقف طراحی شده است که گروه اجرایی را بی‌نیاز از میکروفون خواهد کرد. همچنین ارتقا سیستم صوتی تالار شامل میکسر دایاناکورد و میکروفن‌های متعدد امکان ضبط همزمان برنامه‌ها را فراهم می‌کند. تالار رودکی همواره میزبان کنسرت گروه‌های موسیقی سنتی، کلاسیک و اجراهای ارکسترال بوده است. کنسرت گروه‌های موسیقی معاصر، مدرن، تلفیقی، سنتی، رسیتال‌های پیانو، ویولن، فلوت، گیتار کلاسیک، ارکستر مجلسی، کر فیلارمونیک و بسیاری برنامه‌های موسیقایی دیگر در تالار رودکی اجرا شده‌اند. اما تالار رودکی که شاید تنها سالن استداندارد موسیقی کشور باشد، هر روز روند فرسایشش سرعت می‌گیرد. پس از تالار وحدت حالا تالار رودکی هم شاهد برگزاری اجرای تئاتر شده و علی اصغر دشتی در پنچمین دور از اجرای نمایش «متاستاز» این بار در تالار رودکی روی صحنه رفته است. همواره اهالی موسیقی به اجرای موسیقی در تالار وحدت اعتراض داشته‌ و دارند. چرا که اجراهای تئاتر که غالبا در ساعت‌های 18 و 19 برگزار می‌شود، باعث شده تا کنسرت‌ها در تالار وحدت در ساعت 22 برگزار شود. اما این بار تنها سالن استاندارد موسیقی کشور هم شاهد برگزاری تئاتر خواهد بود. اتفاقی که قطعا منجر به افزوده شدن زمان فرسایش تالار رودکی خواهد شد و اهالی موسیقی ظاهرا بخاطر رویکردهای اقتصادی بنیاد رودکی مجبورند تا این سالن را نیز با تئاتری‌ها شریک شوند. کافی است امروز سری به تالار رودکی واقع در طبقه سوم بیناد رودکی بزنید تا حال و روز نه چندان خوش این سالن را از نزدیک ببینید. بهره‌برداری‌های بیش از اندازه و «چند منظوره» باعث شده تا این تالار که جز میراث فرهنگی ما نیز بشمار می‌آید، رفته رفته فرسوده و از کیفیت‌های فنی آن کاسته شود. هرچند اجرای  این نمایش در حمایت از خانواده و همراهان بیماران مبتلا به سرطان است اما قطعا در صورت ادامه رویکرد بنیاد رودکی مبنی بر اجرای تئاتر در این سالن، اهالی موسیقی تنها سالن موسیقی استاندردشان را نیز از دست می‌دهند. چه بهتر بود این اقدام ارزشمند این گروه تئاتر، در همان محل اصلی اجراهای تئاتر، یعنی در تئاتر شهر اجرا می‌شد که اتفاقا بیشتر هم از سوی اهالی هنرهای نمایشی مورد توجه قرار می‌گرفت.   چندین سال قبل قرار بود تا تئاتر شهر نیز از جشنواره موسیقی فجر میزبانی کند و سالن اصلی در اختیار گروه‌های موسیقی قرار بگیرند. این اتفاق با واکنش بسیاری از اهالی تئاتر مواجه شد. بهزاد فراهانی در همان زمان دراین باره گفته بود: «پیدا کردن یک سالن دیگر برای جشنواره موسیقی کار چندان مشکلی نیست؛ اما تئاتر شهر رسماً تنها مرکز تئاتری ایران است و از آقای «پارسایی» درخواست کردم شرایطی فراهم شود که همزمان با اجرای برنامه های موسیقی این نمایش نیز به روی صحنه رود.» سهراب سلیمی هم در این ارتباط گفته بود: «دخیل کردن تئاتر شهر در برنامه‌های موسیقی کار درستی نیست؛ زیرا تالارهای دیگری هم وجود دارند که می‌توانند در اختیار جشنواره موسیقی قرار گیرند و نباید فراموش کرد که با یک دست، نمی‌توان دو وزنه بلند کرد.» قطعا دخیل کردن تالار رودکی در اجرای برنامه‌های تئاتر هم کار درستی نیست. اما متاسفانه رویکرد جدید بنیاد رودکی که صرفا نگاهی مبتنی بر شاخص‌های اقتصادی است، ادامه‌ دارد. سال گذشته نیز تالار رودکی طی 15 شب از یک نمایش میزبانی کرد. آنچه مسلم است، رویکرد اقتصادی بیناد رودکی و صرف درآمدزایی از سالن‌ها، مجموعه تالار وحدت را در معرض آسیب‌های جدی قرار داده است. نگاه صرف درآمدزای بنیاد را می‌توان در برخی اجراهای تالار وحدت نیز جستجو کرد. حضور گروه‌هایی مانند «دنگ‌شو»، «پالت»، «ریحان»، «همای» و ... بر روی سن تالار وحدت نیز منشعب از همین نگاه است. وگرنه گروه‌هایی این چنینی از چه زمانی گروه‌های درجه الف محسوب شدند که بخواهند در این تالار روی صحنه بروند؟ آنچه امروز بر کسی پوشیده نیست این مهم است که با پول براحتی میتوان سن تالار وحدت را هم بدست آورد. و رفته رفته این مجموعه به محلی برای پر کردن رزومه برخی از هنرمندان نوپا تبدیل شده است. خبرگزاری فارس در ادامه ضمن بررسی و کنکاش این موضوع از ابعاد مختلف،‌ گزارش‌های دیگری را منتشر می‌کند. گزارش از حسین سلیمی انتهای پیام/  

http://fna.ir/TBLQPK





94/09/14 - 07:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن