تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809747685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيازهاي معلولان در ميان وعده‌هاي مسئولان گم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نيازهاي معلولان در ميان وعده‌هاي مسئولان گم شده است
حرف‌هاي بزك شده دردي از جامعه معلولان دوا نمي‌كند/براساس آمار حدود 12 درصد از جمعيت ايران معلولند كه از اين ميزان حدود 2 ميليون نفر معلول شديد و 6 ميليون و 500 هزار نفر معلول كم‌توان هستند.
نویسنده : بیژن سورانی 


براساس آمار حدود 12 درصد از جمعيت ايران معلولند كه از اين ميزان حدود 2 ميليون نفر معلول شديد و 6 ميليون و 500 هزار نفر معلول كم‌توان هستند.  بر اثر حوادث گونا‌گون بر تعداد معلولان در كشور ما افزوده مي‌شود و سال‌هاست مسئولان وعده‌هاي بي‌عملي را مي‌دهند كه نيازهاي جامعه معلولان در ميان اين وعده‌ها گم شده است و حرف‌هاي بزك شده برخي مسئولان تاكنون دردي از جامعه معلولان را درمان نكرده است.
 روز معلولان در حالي در كشور سپري شد كه در سال 1383 قانون جامع حمايت از معلولان در 16 ماده به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد كه هم اكنون يكي از مهم‌ترين قوانين حمايتي معلولان در ايران است كه البته بسياري از مواد آن به دليل عدم تخصيص بودجه مناسب، به طوركامل اجرا نمي‌شود و معلولان همچنان اجراي بند‌هاي اصلي اين قانون جامع همچون اشتغال، بيمه و مناسب‌سازي معابر را در اولويت‌هاي نيازهاي خود قرار داده‌اند.
  درخواست ۳ ميليون معلول از رئيس‌جمهور
 رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان، از رئيس‌جمهور درخواست كرد به مناسبت ۱۲ آذر روز جهاني معلول پيامي صادر كند.  علي همت محمودنژاد افزود: از دكتر روحاني مي‌خواهيم نسبت به صدور پيام كاربردي براي معلولان در روز جهاني آنها اقدام كند تا مسئولان و وزرا آن را به عنوان يك فرمان بالادستي در جهت رفع مشكلات و ارتقاي زندگي معلولان به كار گيرند.
وي اظهار داشت: در حال حاضر بيش از ۳ ميليون معلول در كشور زندگي مي‌كنند كه منتظر دريافت اين پيام هستند و در روز ۱۲ آذر ۶۰۰ ميليون نفر در سراسر دنيا اين روز را گرامي مي‌دارند.
  نبايد باعث طرد معلولان از جامعه شويم
معلوليت يك بحث جهاني است نه يك بحث شهري و استاني، لذا نگاه ما در اين زمينه بايد جهاني باشد و در نگاه‌مان نبايد باعث طرد معلولان از جامعه شويم. در اين زمينه عضو كميسيون اجتماعي در مجلس شوراي اسلامي بيان اينكه پيشرفت تكنولوژي و فناوري اطلاعات زمينه‌ را براي اشتغال معلولان فراهم كرده است، اظهار كرد: بايد زمينه را براي مشاركت معلولان در عرصه‌هاي مختلف فراهم آوريم.   عباس قائدرحمت با تأكيد بر لزوم مشاركت دادن معلولان در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌ها خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم مشاركت معلولان را به‌حدي فراهم كنيم كه از عرصه‌هاي اجتماعي طرد نشوند و به انزوا كشيده نشوند.
   اجراي پروژه‌هاي شهري بدون پيوست مناسب‌سازي
 اگر من و شما جاي معلولان بوديم، آيا قبول مي‌كرديم كه شهر براي تردد و استفاده معلولان مناسب‌سازي شده است؟ اگر مسئولان يك روز خود را به جاي اين افراد بگذارند و با عصا و ويلچير در شهر تردد كنند، متوجه خواهند شد كه شهر اصلاً براي معلولان مناسب سازي نشده است.  در اين زمينه علي صابري، عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه اگر مناسب‌سازي فضاهاي شهري براي معلولان و جانبازان به پيوست پروژه‌هاي شهري تبديل نشود، اتفاق ويژه‌اي در اين حوزه نمي‌افتد، گفت: در حال حاضر پروژه‌ها موردي به موضوع دسترسي معلولان توجه كرده‌اند، در حالي كه بايد براي دسترس‌پذير بودن شهر، تمامي پروژه‌هاي شهري را ملزم به تهيه پيوست‌هاي مناسب‌سازي كنيم.
   روز جهاني معلولان يادآوري زدودن تبعيض‌ها
علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پيامي به مناسبت روز جهاني معلولان گفت: دوازدهم آذرماه، روز جهاني معلولان، روز يادآوري سهم جامعه و هر شهروند در مقابل مسئله معلوليت است.
 در بخش ديگري از اين پيام آمده است: روز جهاني معلولان مسئوليت جامعه براي فراهم كردن زمينه‌هاي مشاركت كامل معلولان در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و زدودن تبعيض‌ها را يادآوري مي‌كند. اين روز همسو با آرمان‌هايي است كه بر توسعه همه‌جانبه جوامع تأكيد كرده و خواستار مشاركت جهاني براي ساختن جهاني بهتر است.   لزوم مناسب‌سازي معابر و فضاي تردد معلولان، چالش‌هاي بيمه‌اي و درماني، اشتغالزايي پايدار، تقويت نظارت بر خدمات و اصلاح و اجراي قانون،  توانمندسازي و مهارت آموزي و ضرورت تغيير نگرش ترحمي جامعه به معلولان و پذيرش معلوليت به عنوان محدوديت نه محروميت و انزوا از مهم‌ترين مباحثي است كه بايد مسئولان بدان توجه كنند و در اجرايي كردن اين نيازهاي جامعه معلولان بكوشند نه اينكه به دادن وعده‌هاي شعارگونه اكتفا كنند.

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن