تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820271449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آينده روشن در انتظار بازار سرمايه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۰ب.ظ)
رئيس آمار و اطلاعات شرکت بورس در گفتگو با موج مطرح کرد: آينده روشن در انتظار بازار سرمايه موج - آينده بورس و اوراق بهادار بسيار روشن است زيرا آينده اقتصاد روشن خواهد بود و همين امر و بهبود روابط خارجي و صف انتظار سرمايه گذاري خارجي براي ورود به بازار ايران تمام پتانسيل هايي هستند که مي توانيم در اقتصاد ملي از آن ها استفاده کنيم.
کيوان شيخي رئيس آمار و اطلاعات شرکت بورس در گفتگو با خبرنگار موج با بيان اين مطلب گفت: بازار سرمايه در 6 ماه ابتداي سال جاري از لحاظ شاخص کل از عدد 62 هزار 500 و 32 واحد در پايان شهريور 94 به عدد 61 هزار و 577 واحد رسيده است و اين اعداد و ارقام نشان دهنده کاهش 1.5 واحد شاخص کل است.
وي در ادامه افزود: ارزش بازار 6.1 واحد بوده که نسبت به اسفند 93 تغيير داشته و از عدد 281 هزار و 300 و 15 ميليارد تومان به عدد 264 هزار و 27 ميليارد تومان رسيده است.
رئيس آمار و اطلاعات شرکت بورس در خصوص تاثير سياست هاي کلان اقتصادي بر بازار سرمايه بيان کرد: بازار سرمايه با توجه به سياست هاي کلان اقتصادي که اتفاق مي افتد مي تواند در خور تغييراتي شود که اين تغييرات در پيکره اقتصادي تاثير گذار خواهد بود.تمام دولت مردان بر اين امر واقفوند که با افزايش ارزش دلار به صورت واقعي يا غير واقعي يک رشد حدود يه برابري را طي کرد، در اين راستا ارزش پول ملي کاهش پيدا کرد و با توجه به اينکه نقدينگي در اقتصاد در دولت گذشته به حدي افزايش پيدا کرد که جريان نقدينگي باعث گردش مالي راحتري در اقتصاد شد و اين امر مي تواند اثرات تورم زايي را به همراه خود داشته باشد.
شيخي در توضيح شرايط فعلي اقتصاد اظهار کرد: در دولت فعلي از افزايش بي رويه نقدينگي جلوگيري شد که اين امر مي تواند عواقب رکود بر اقتصاد ملي داشته باشد ولي در اين شرايط براي مهار تورم چاره اي جز اين نبود تا جلوي نقدينگي ناشي از توليد به پيکره اقتصاد وارد نشده بود گرفته شود و ابن امر تورم بسياري شد و تورم در سال هاي گذشته از 14 درصد به 41 درصد رسيد و دولت براي اينکه بتواند نقدينگي را کنترل کند، بيشتر سعي کرده نقدينگي را از جامعه توسط بانک ها و موسسات اعتباري هضم کند و اين امر در بلند مدت باعث ايجاد فضاي رکودي بر اقتصاد شده است.
وي در ادامه تصريح کرد: زماني که باور تمام اقتصاد دانان از بازده توليد در خوش بينانه ترين حالت 17 درصد است و در مقابل بانک ها و موسسات اعتباري نرخ وام دهي به توليد کننده 28 درصد است در اين حالت توليد کننده ديگر راغب به دريافت وام از سيستم بانکي با بازپرداخت بالا نيست در اين حالت عقل سليم ايجاب مي کند تاتوليد متوقف شود.
رئيس آمار و اطلاعات شرکت بورس با بيان سرازير شدن نقدينگي مردم به سمت بانک ها گفت: مردم نقدينگي خود را در بانک ها و موسسات اعتباري حبس کردند و کسي ريسک توليد را نمي پذيرد و بايد در اين شرايط اقداماتي صورت گيرد تا مردم ريسک توليد را بپذيرند و وارد توليد شوند و نقدينگي خود از بانک خارج کنند تا در اين حالت شاهد افزايش نقدينگي در بخش توليد وبه تبع آن شاهد افزايش رشد توليد ناخالص ملي،اشتغال خواهد شد و مجموع اين اهداف موجب پوياي اقتصاد کشور خواهد شد.
شيخي با باين کمبود نقدينگي در بازار گفت: کمبود نقدينگي در اقتصادي باعث شد تا اغلب شرکت هاي بزرگ نتوانند درآمد لازم را طبق پيش بيني ها در سال 94 بدست آورند که اين امر موجب مي شود تا قيمت سهام به صورت کاذب و هيجاني کاهش بيش از حدي را تجربه کند.
وي با اشاره به گزارشات 6 ماه شرکت ها گفت: گزارشات 6 ماه شرکت ها نشان داد که در بازار سرمايه قبل از انتشارات اطلاعات ناشران بازار قيمت سهام به صورت کاذب کاهش پيدا کرد، که پس از انتشار اولين گزارشات پيش بيني از سود شاهد رشد 10 تا 15 درصدي در کليت بازار سهام بوده ايم که اين امر در بلند مدت با توجه به سياست هاي انبساطي دولت و حمايت از صنايع مختلف،پيش بيني مي شود در گشايشات پس از توافقات اوليه انجام شده در دي ماه بازار سرمايه وارد يک دوران رونق اقتصادي خواهد شد که هر قدر به جلو حرکت کنيم اين دوران رشد اقتصادي شتاب بيشتري خواهد گرفت ولي کماکان بايد جانب احتياط را رعايت کرد که روي چه صنعت و چه شرکتي بايد سرمايه گذاري کرد.
رئيس آمار و اطلاعات شرکت بورس در اين باره افزود: صنايعي که در حوزه تحريم قرار داشتند در اين دوره مي توانند بيشترين برگ برنده را ازآن خود کنند، لذل آينده بورس و اوراق بهادار بسيار روشن است چرا که آينده اقتصاد کشور روشن خواهد بود و هيمن امر و بهبود روابط خارجي و صف انتظار سرمايه گذاري خارجي براي ورود به بازار هاي ايران تمام پتانسيل هايي هستند که مي توانيم در اقتصاد ملي از آن ها استفاده کنيم.
شيخي دراين خصوص تاکيد کرد:اگر به اين امر اغتقاد داشته باشيم که بورس آينه تمام نماي اقتصاد ملي است،قطعا مي تواند تاثير پذير از روند رو به رشد شرکت هاي ولو غير بورسي باشد که بتواند تاثير مستقيم بپذيرد و نهايتا شاهد دوران بسيار خوبي براي ماه هاي آينده باشيم.
وي در پايان تاکيد کرد: بازار سرمايه ضمن کاهش در شاخص بورس، کاهش در ارزش معاملات را نيز تجربه کرده ايم ولي معاملات کماکان در حال انجام است و ارزش معاملات نسبت به دو سال قبل بسيار بالاتر بوده، در کل اميدها به بازار سرمايه بسيار زياد است که اين امر مي تواند روزه به روز بيشتر شود تا به پايان سال و زمان اجراي توافق نامه برجام نزديک شويم لذا بازار سرمايه بايد ديدگاه سرمايه گذرا را تغيير دهد و با توجه به ثبات نسبي در روند معاملات بازار و قيمت ها مي توان انتظار رشد را در بلند مدت در بازار سرمايه داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن