تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815534136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«گرافیست باید طرحی قابل‌باور در عین انتزاعی بودن ارائه کند»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹



یک طراح و گرافیست گفت: وظیفه و مسئولیت هنرمند و گرافیست این است که طرحی قابل فهم و باور در عین انتزاعی بودن، ارائه کند. به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، امیرحسین قوچی‌بیک - گرافیست و مدرس هنر و معماری - درباره برگزاری کارگاه طراحی پوستر با موضوع علم و فناوری توسط دبیرخانه «جایزه مصطفی(ص)» افزود: برای یک گرافیست همیشه موضوعات و سوژه‌های زیادی برای ایده‌پردازی وجود دارد. هنرمندان گرافیست همیشه باید بنابر موضوع و متنی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، راه‌حل و ایده‌ای پیدا کنند. او با اشاره به موضوع کارگاه طراحی پوستر جایزه مصطفی(ص) افزود: به نظرم طراحی پوستر درباره موضوع علم و فناوری جایزه مصطفی(ص) باید کاملا با تحقیق و کاوش هنرمند درباره این موضوعات همراه باشد. چراکه پوستر قرار است علاوه بر نمایش ایده، با مخاطبان ارتباط بگیرد و از نظر تصویری پیام مشخص و مورد نظر خود را برساند. این طراح درباره عینیت سوژه‌های انتزاعی یا مفاهیم در پوستر ادامه داد: طبیعتا طراحی یک منظره، پدیده یا مسائلی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی چه برای مخاطبان و چه برای هنرمندان ساده‌تر، قابل باورتر و واقعی‌تر است. از این رو موضوعاتی نظیر علم و فناوری که به نوعی از نظر ساختاری و محتوایی چندان ملموس و عینی نیستند، کار را برای طراحان سخت‌تر و با حساسیت‌های ویژه‌ای همراه می‌کنند. این گرافیست با اشاره به میزان و نحوه تاثیر سوژه‌ها در طراحی یک پوستر بیان کرد: توسعه و ارتقای طرحی که از نظر مفهومی عینی نبوده و حالت انحصاری داشته باشد، اهمیت فراوانی دارد. موضوعات علم و فن‌آوری از آن دسته سوژه‌هایی است که منبع الهام‌گیری محدودی را در اختیار هنرمند قرار می‌دهد. بنابراین می‌توان از ایده و طرح افراد بااستعداد و خلاق در زمینه علمی چون نانو تکنولوژی بهره گرفت. «قوچ‌بیک» بر ضرورت ترکیب اصول گرافیک و هنر ایده‌پردازی در آموزش طراحی پوستر تاکید و اظهار کرد: برای آموزش طراحی پوستر ترکیب اصول این هنر و ایده‌پردازی بسیار مهم است و این دو مورد برای یک طراح و مدرس گرافیک منفک و جدا از هم نیستند. وقتی طراحی تحت آموزش‌های تئوری این هنر قرار می‌گیرد، در ادامه به ترکیب‌بندی‌ها، ترسیم و ایده‌پردازی می‌رسد و امکان دارد هیچ یک از این مراحل به اصول اولیه طراحی ارتباطی نداشته باشد. به طور کلی وظیفه و مسئولیت هنرمند و گرافیست این است که طرحی قابل فهم و باور در عین انتزاعی بودن، گویا ارائه کند. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن