تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815540594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا از پایگاه خود در ژاپن خارج می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آمریکا از پایگاه خود در ژاپن خارج می‌شود
مقام های ارشد دفاعی آمریکا و ژاپن برای انتقال پایگاه نظامی آمریکایی در اوکیناوا موافقت کردند.
کد خبر: ۵۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ - 02 December 2015


خبرگزاری کیودو ژاپن روز چهارشنبه نوشت: مقام های ارشد دفاعی آمریکا و ژاپن برای انتقال پایگاه نظامی آمریکایی در اوکیناوا موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، رسانه ژاپنی به نقل از پایگاه خبری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت: «باب ورک» معاون وزیر دفاع آمریکا و «کی جی واکامایا» معاون وزیر دفاع ژاپن بر اساس توافقی که شب گذشته (سه شنبه) انجام شد، متعهد شدند در کوتاهترین فرصت ممکن نیروهای آمریکایی را از پایگاه دریایی - هوایی «فوتنما» در اوکیناوا به مکان دیگری منتقل کنند.

از آنجایی که حضور آمریکا در این پایگاه هوایی در ژاپن سال ها محل نزاع است، دو طرف موافقت کردند برای تحکیم پیمان های دو کشور و جلوگیری از تنش داخلی در ژاپن هرچه سریعتر نخستین قدم را برای خروج نیروهای آمریکایی از این پایگاه بردارند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچین بر اجرای موافقت نامه قبلی سال 1997 برای آغاز همکاری های نظامی و دفاعی میان ارتش آمریکا و نیروهای دفاع شخصی ژاپن تاکید کردند.

این گزارش از توافق دولت ژاپن برای ساخت یک پایگاه نظامی هزار 600 متری دیگر در سواحل «ناگو» برای جابجایی نیروهای آمریکایی از منطقه شلوغ «اوکیناوا» خبر داد و افزود: «تاکه شی اوناگا» فرماندار اوکیناوا به این طرح دولت برای انتقال آمریکایی ها به «ناگو» نیز مخالفت کرد و پیشنهاد داد آنها را به نقطه ای دور افتاده تر در جنوب این جزیره انتقال دهند.


















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن