تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798715259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اداره منابع سلامت از طریق نظام بیمه‌ای با محوریت وزارت بهداشت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اداره منابع سلامت از طریق نظام بیمه‌ای با محوریت وزارت بهداشت است
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: اداره منابع سلامت از طریق نظام بیمه‌ای با محوریت وزارت بهداشت است.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مشترک بیماری‌های عفونی در حاملگی و زنان در خصوص تحقیق و تفحص در طرح تجمیع بیمه‌ها گفت: وزارت بهداشت به صورت رسمی از هر گونه تحقیق و تفحص برای تجمیع بیمه‌ها استقبال می‌کند و به عنوان تنها وزارتخانه‌ای که در 30 سال گذشته جلسات و کنفرانس‌های نقد دو روزه در خصوص عملکرد خود گذاشته‌اند و در سال آینده نیز آن را اجرایی خواهد نمود‌. ما اطمینان داریم که با تحقیق و تفحص نقاط مثبت عملکرد ما که موجب رضایت مردم و مسئولان و مقامات عالی نظام شده است روشن خواهد شد و اگر نقاط ضعفی هم باشد خوشحال می‌شویم که آنها را بشناسیم تا بتوانیم آنها را رفع نماییم‌. 


وی افزود: همچنین امکان واثق داریم که با توجه به کسری‌ها در طرح تحول سلامت و کمبود منابع موجود و دستاوردهای حاصله افراد، منصفانه بررسی کنند تا موجب شود که بودجه و منابع بیشتری به ما اختصاص پیدا کند و این مستلزم آن است که دوستان در اول کار نتایج را تعیین نکنند. چرا که افرادی که اعلام می‌کنند می‌خواهند تحقیق و تفحص کنند نتایج از پیش تعیین شده را اعلام می‌کنند. این افراد معتقدند که پول ها دور ریخته شده و این طرح راه به جایی نمی‌برد و دو سال است که این طرح را غیر علمی اعلام کردند و توهین‌هایی در این باره به وزیر بهداشت داشتند که اگر با این دید به تحقیق و تفحص ادامه دهند نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد‌. 


وی در ادامه گفت: مجلس بزرگترین حامی ما در این طرح بوده است بنابراین به این روش‌ها اجازه انجام نخواهد داد. ولی اگر منصفانه تفحص صورت گیرد ما نهایت همکاری را با آنها خواهیم داشت. 
سازمان بیمه خدمات درمانی با مشکلات مستمری بگیران و نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کند.
 
حریرچی در خصوص مقدار واریزی بیمه‌ها عنوان کرد: چون نظام بیمه‌ از مرکز تا استانها و جمع‌آوری آنها زمانگیر و پیچیده است نمی‌توان میزان واریزی را به طور دقیق اعلام کنیم. در حال حاضر بدهی بیمه‌ها بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان است که هنوز رسیدگی نشده است و سازمان بیمه خدمات درمانی به دلیل مشکلات مستمری بگیران و نقدینگی علی رغم پیش‌بینی بودجه نتوانسته سهم درمان را بپردازد مبلغی که از بیمه دریافت می‌شود تفننی، جزیی و تکمیلی نیست بلکه بخشی از حقوق پرسنل‌، پزشکان، پیراپزشکان، تهیه دارو و غیره است که امیدواریم اقدامی در این خصوص صورت گیرد. 


وی در خصوص یادداشت توکلی درباره بیمه ها که زیر نظر رفاه یا بهداشت قرار دارد، تاکید کرد: ما به صورت خودجوش، از طریق روسای دانشگاه‌ها و کارشناسان خبره پاسخ منصفانه و روشنگرانه داده‌ایم موضوع تجمیع بیمه‌ها و اینکه یک خریدار واحد پر قدرت بیمه‌ای با اختیار سیاست‌گذاری به وجود آید در ادبیات علمی سیاست‌گذاری سلامت و بیمه به قدری بدیهی است که تصور آن موجب تصدیق می‌شود. ما تقاضا داریم که اقتصاد دانان در اقتصاد، کارکنان حوزه سلامت در حوزه سلامت، و بیمه‌ای‌ها در حوزه بیمه نظر بدهد‌.


وی افزود: وقتی 5 نفر اظهار نظر کنند نمی‌توان گفت که آنها اقتصاد دانان معروف کشور هستند چرا که خیلی از اقتصاد دانان معروف‌تر، معتبر‌تر،  و با تعداد بیشتر در بدنه دولت و خارج از آن از طرح تجمیع بیمه‌ها حمایت می‌کنند‌. 


وی تاکید کرد: در مورد سیاست‌های سلامت دو مقطع زمانی وجود دارد یکی قبل از ابلاغ سیاست‌های کلی طرح سلامت و یکی بعد از آن حدود 4 سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین سیاست‌های کلی زمان برد و سیاست‌های کلی با توجه به اختلاف نظرهای متعددی که وجود داشت تصویب شد از این به بعد اقدامات حوزه سلامت و بیمه درمانی بر مبنای سیاست‌های ابلاغی است سیاست‌های ابلاغی کاملا مشخص گفته است که اداره منابع سلامت از طریق نظام بیمه‌ای و با محوریت وزارت بهداشت و درمان است. 


وی در ادامه گفت: در بند 6 و 9 سیاست‌های کلی با صراحت بیان شده که تعیین بسته‌‌ای که بیمه می‌خواهد خریداری کند باید توسط وزارت بهداشت انتخاب و نظارت شود و بعد از رسیدن به یک نظر واحد آن را محور کار خود قرار می‌دهیم ما از دوستانی که جدیدا وارد موضوع شده‌اند تقاضا داریم که ادبیات ملی روز دنیا و تعریف شده را تعقیب کنند و بعد اظهار نظر کنند. 


وی در خصوص بودجه سلامت در سال 95 بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و قیمت نفت؛ دولت دچار محدودیت‌هایی است و ما سناریو‌های متعددی را آماده کرده‌ایم تا هم در شرایط فعلی و هم در شرایط پسا تحریم بتوانیم حداکثر استفاده را برای خدمت رسانی به مردم داشته باشیم. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام / 





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

کمبود شدید پرستار در کشور/ 0.9 پرستار به ازای هر تخت در بیمارستان
از طرح تفحص منصفانه استقبال می‌کنیم
چرا آزمایش HIV پیش از خدمت سربازی و ازدواج اجباری نمی‌شود؟
ایدز کابوسی که کم کم بیرنگ می‌شود
تزریقی به قیمت 20 میلیون تومان/ لیست داروهای وزارت بهداشت کجای ماجراست؟
پای ثابت اعتیاد در آمار صعودی‌ مبتلایان به ایدز
رقم‌های نجومی اقدامات غیر ضروری پزشکی غیرکارشناسی است





۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن